ΤΟ μαστίγιο με το καρότο συνεχίζει να κρατά η κυβέρνηση για την τύχη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, με αφορμή τις τελευταίες εξαγγελίες από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη και τον αρμόδιο υφυπουργό για το ΕΣΠΑ, Αλέξη Χαρίτση που τυχαίνει να ειναι Μεσσήνιος.
Πριν λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπονόησε ότι οι ημιτελείς αυτοκινητόδρομοι (Ιονία Οδός, Ολυμπία Οδός, κ.ά.) θα συνεχιστούν με «προίκα» από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020) 500-600 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2016, αλλά τελικά ανακοινώθηκε ότι μένουν εκτός λόγω υπερφόρτωσης (overbooking).
Με αυτήν την εξέλιξη γίνεται αντιληπτό ότι από το 2016 οι υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι είναι «νεκροί» χρηματοδοτικά, αφού είναι απίθανο να έχουν ολοκληρωθεί ως το 2016.
Η εφημερίδα Πατρίς σύμφωνα με πληροφορίες της αναφέρει ότι η Πατρών-Κορίνθου είναι στο 69% και έχει πάρει παράταση για να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2016, αλλά κονδύλια υπάρχουν μόνο ως το τέλος του 2015. Η λύση που πιθανόν να επιδιωχθεί, είναι η ένταξή τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ώστε να χρηματοδοτηθούν –πάλι από ευρωπαϊκούς πόρους- και να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ύστερα από νέα διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν).
Συνεπώς στο Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων είναι προγραμματισμένη να ενταχθεί και η δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, έργο προεγκεκριμένο από τον Δεκέμβριο του 2014 για το Σχέδιο δράσης 2014-2020, προϋπολογισμού 475 εκατ. ευρώ. Μοιάζει πολύ δύσκολο έως απίθανο να ξεκινήσει η κατασκευή ενός δρόμου που είναι στο 15-20% και να μείνουν ημιτελείς τρεις αυτοκινητόδρομοι για τους οποίους θα απαιτηθεί ένα ποσό γύρω στα 500-600 εκατ. ευρώ.
ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΝΕΡΟ- ΤΣΑΚΩΝΑ
Διακινυνδεύουμε να γίνουμε μάντεις κακών, όμως η πιθανότερη εξέλιξη στο άμεσο μέλλον είναι η διάθεση περίπου 500 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί η Πατρών-Κορίνθου και η Ιονία Οδός και τα υπόλοιπα οδικά έργα, με αναπόφευκτη μετάθεση του Πάτρα-Πύργος για το απώτερο μέλλον και στις… ελληνικές καλένδες. Άλλωστε, ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ότι τα υπό εξέλιξη οδικά έργα θα ολοκληρωθούν με κάθε τρόπο. Άρα κινδυνεύει το έργο να μείνει στα αζήτητα ως δημόσιο έργο.
Φυσικά για το Καλό Νερό-Τσακώνα δεν υφίσταται καμία πιθανότητα πια να υλοποιηθεί, αφού υπολείπεται και σε επίπεδο τεχνικών μελετών. Επιμέλεια ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου