Τα τμήματα Πάτρα – Πύργος και Ακτιο – Ιόνια Οδός καθώς και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στις πρώτες προσκλήσεις έργων στο νέο ΕΣΠΑ. Περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, έργο στη Λέσβο και τα συστήματα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας.
Στην ενεργοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές Μεταφορών Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” 2014-2020 με την έκδοση έξι προσκλήσεων στον τομέα των υποδομών προχωρεί η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και Τεχνικής Στήριξης (ΤΑ) του υπουργείου Οικονομίας. Η συνολική ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη των προσκλήσεων ανέρχεται σε 845.900.000 ευρώ.
Αναλυτικά, οι προσκλήσεις που θα δημοσιοποιηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα αφορούν στα εξής:
– Κατασκευή Αυτοκινητοδρόμων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου
Η παρούσα πρόσκληση συμπεριλαμβάνει παρεμβάσεις σχετικές με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος και την κατασκευή της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου.
Όπως σημειώνει το υπουργείο, με την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων αξόνων αφενός αναβαθμίζεται το οδικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ενώ, παράλληλα, η λειτουργία των εν λόγω αυτοκινητοδρόμων συμβάλλει στην προώθηση της υλοποίησης του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου για μια ολοκληρωμένη οδική διασύνδεση των περιοχών της χώρας, ενώ, παράλληλα, διασφαλίζεται η άνετη, αξιόπιστη και ασφαλής οδική μετακίνηση στις εν λόγω Περιφέρειες. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 418.382.353 ευρώ.
– Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ/Π
Στο πλαίσιο της δράσης, επιδιώκεται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, αυτόματης προστασίας συρμών ETCS επιπέδου 1 και τηλεπικοινωνιών, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε επιλεγμένα σημεία του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π και εντοπισμένες υποστηρικτικές εργασίες αναβάθμισης υποδομής/επιδομής (όπου απαιτούνται). Στόχος είναι η ολοκλήρωση της ανάπτυξης συστημάτων και της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος του άξονα ΠΑΘΕ/Π, με τελικό σκοπό την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών προσώπων και αγαθών. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 215.000.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου