Το περασμένο Σαββατοκύριακο, εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα που εφαρμόζουν τις αρχές του «Αειφόρου Σχολείου» συμμετείχαν σε συμπόσιο που συνδιοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και το Βritish Council. Εκεί έγινε ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και εμπειριών. Η εφημερίδα Καθημερινή έκανε ένα αφιέρωμα μιλώντας μάλιστα για την πρωτοπορία της εκπαιδευτικού κ. Τεριζάκη στους Γαργαλιάνους.
Αν καθ’οδόν για Πύλο κάνετε μια στάση στους Γαργαλιάνους, ίσως δείτε μια ομάδα νηπίων να ψηφίζει για τον τρόπο διεξαγωγής της χριστουγεννιάτικης γιορτής τους. Ισως πάλι συναντήσετε τους λιλιπούτειους εκ Γαργαλιάνων να βάφουν μαζί με τους γονείς τους κάποια εγκαταλελειμμένη παιδική χαρά ή να καθαρίζουν την παραλία από τα σκουπίδια. Οι παραπάνω δραστηριότητες δεν θα πρέπει να σας εκπλήξουν, καθώς συνάδουν με τη φιλοσοφία του αειφόρου σχολείου, τις αρχές του οποίου ακολουθεί πιστά το νηπιαγωγείο της περιοχής από το 2007.
«Οταν ανέλαβα τα ηνία του νηπιαγωγείου, έκρινα ότι θα μας ωφελούσε όλους, εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά, να ενστερνιστούμε τις αρχές της αειφορίας», αναφέρει στην «Κ» η διευθύντρια του νηπιαγωγείου Γαρυφαλλιά Τεριζάκη. Μπορεί οι μαθητές να είναι μικροί σε ηλικία, ώστε να αντιληφθούν το εύρος των αρχών της αειφορίας, όπως η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η προστασία του περιβάλλοντος, η αγωγή υγείας, μπορούν ωστόσο να μυηθούν σταδιακά σε αυτές βιωματικά. «Μπορούμε να προσεγγίσουμε όλους τους πυλώνες της αειφορίας, καθώς έχουμε πιο ευέλικτο πρόγραμματα από τις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης και είμαστε πλέον ολοήμερο νηπιαγωγείο», επισημαίνει η ίδια. Ετσι, οι τάξεις των νηπίων και των προνηπίων κάνουν… ασκήσεις «άμεσης δημοκρατίας», συναποφασίζοντας για την οργάνωση των σχολικών τους δραστηριοτήτων. Δεδομένου ότι τα νήπια δεν μπορούν να διαβάσουν, η πολυμήχανη νηπιαγωγός θέλησε να τους καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία με τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού περιοδικού φιλαναγνωσίας, όπου τα παιδιά μπορούν μέσω skype ή ηχογραφημένων ερωτοαπαντήσεων να επικοινωνήσουν με αγαπημένους συγγραφείς και εικονογράφους παιδικής λογοτεχνίας.
Αντίστοιχα προσαρμοσμένες στις δυνατότητες της ηλικίας τους είναι και η περιβαλλοντική εκπαίδευση.
«Στον Δήμο μας δυστυχώς δεν έχουμε σύστημα ανακύκλωσης, ξεκινήσαμε όμως μαζί με τα παιδιά να επαναχρησιμοποιούμε υλικά», περιγράφει η εκπαιδευτικός. Ετσι, στη γιορτή της μητέρας, οι εορτάζουσες δέχθηκαν από τα παιδιά δαχτυλίδια κατασκευασμένα από καπάκια μπίρας και αναψυκτικών. «Μυστικό» άλλωστε της επιτυχίας στη λειτουργία του εν λόγω αειφόρου νηπιαγωγείου είναι η καλή σχέση με τους γονείς, που καθιστά όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία «κοινότητα» με την πραγματική έννοια του όρου. Μία φορά τον μήνα γονείς και εκπαιδευτικοί συναντιόνται και οργανώνουν τις επόμενες κινήσεις τους, που μπορεί να περιλαμβάνουν από bazaar μέχρι ομαδική εργασία για τον εξωραϊσμό του προαύλιου χώρου κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου