Αρκετοί είναι οι Αθηναίοι ετεροδημότες που επισκέπτονται τα πάτρια εδάφη τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αν και η οικονομική κρίση έχει περιορίσει σημαντικά τις μετακινήσεις. Το κόστος δεν είναι αμελητέο, αφού πέρα από τα καύσιμα, υπάρχουν και η δαπάνη των διοδίων.
O συνεργάτης μας Παν. Φωτεινόπουλος υπολόγισε πόσα θα χρειαστούν για τα διόδια οι οδηγοί, για να μπορέσουν να απολαύσουν λίγες ημέρες διακοπές και σας παρουσιάζει τις τιμές.
Από πού πάμε για Ηλεία;
Για να φτάσει κάποιος στην Ηλεία από την Αθήνα, έχει δύο οδικές επιλογές: Είτε μέσω της Ολυμπίας Οδού είτε μέσω του «Μορέα». Λόγω των έργων που εκτελούνται αυτήν την περίοδο στην Πατρών-Κορίνθου, οι περισσότεροι οδηγοί (ιδιαίτερα όσοι είναι από τη νότια Ηλεία) προτιμούν τον Μορέα (Ε.Ο. Τρίπολη-Καλαμάτα-Κόρινθος), αφού τα 2/3 της διαδρομής είναι σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το κόστος των διοδίων είναι 11,90 ευρώ (αν χρησιμοποιηθεί η Αττική Οδός, είναι επιπλέον 2,8 ευρώ), καθώς περνάμε από 4 σταθμούς του Μορέα (Σπαθοβούνι, Νεστάνη, Γέφυρα Μαναρή, Βελιγοστή) και δύο της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα, Ισθμός). Ο μ.ό. διάρκειας του ταξιδιού είναι περίπου 3,5 ώρες.
Δείτε αναλυτικά:
Ολυμπία Οδός:
Ελευσίνα: 2,10 ευρώ
Ισθμός: 1,80 ευρώ
Μορέας
Σπαθοβούνι: 2,50
Νεστάνη: 2,40
Γέφυρα Μαναρή: 1,90
Βελιγοστή: 1,20
Μετά το τέλος του Μορέα, τελειώνει και η… άνεση για τους οδηγούς, αφού από την Τσακώνα έως τον Πύργο η διαδρομή απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς δεν υπάρχει διαχωριστικό, ενώ τη νύχτα είναι ακόμα πιο δύσκολο, αφού φωτισμός δεν προσφέρεται. Ιδιαίτερα η διαδρομή Τσακώνα-Καλόνερο, λόγω των πολλών στροφών, προϋποθέτει επαγρύπνηση και χαμηλή ταχύτητα.
Από τον Μορέα, μπορεί κάποιος να επιλέξει και τη διαδρομή από τα Λαγκάδια, επιλέγοντας την εξοδο «Προς Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία» αμέσως μετά τα διόδια της Νεστάνης, γλιτώνοντας 3.10 ευρώ και διασχίζοντας μια όμορφη αλλά λίγο πιο κουραστική διαδρομή. Είναι η συνήθης επιλογή για όσους έχουν ως προορισμό την ορεινή ζώνη της Ολυμπίας.
Εάν οι οδηγοί προτιμήσουν τη διαδρομή της Ολυμπίας Οδού, θα πληρώσουν σχεδόν τα ίδια, αφού το κόστος των διοδίων είναι 11.90 ευρώ. Δείτε αναλυτικά:
Πόσα θέλουμε για Καλαμάτα;
Η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα πλέον είναι κατά 90% ολοκληρωμένη και η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο του Μορέα. Στις 17 Ιανουαρίου αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η τοξωτή μεταλλική γέφυρα της Τσακώνας, ενώ τον Αύγουστο του 2016 ο δρόμος θα ολοκληρωθεί οριστικά με την παράδοση και του περιφερειακού της Καλαμάτας. Τα διόδια στο Αθήνα-Καλαμάτα κοστίζουν 13,3 ευρώ, αφού στους προαναφερθέντες σταθμούς προστίθεται και ο σταθμός της Καλαμάτας με 1,4 ευρώ.
Δείτε αναλυτικά (σε ευρώ):
Ολυμπία Οδός:
Ελευσίνα: 2,10
Ισθμός: 1,80
Μορέας
Σπαθοβούνι: 2,50
Νεστάνη: 2,40
Γέφυρα Μαναρή: 1,90
Βελιγοστή: 1,20
Καλαμάτα: 1,40
H τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας θα συντομεύσει κι άλλο τη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα
Πόσα θέλουμε για Πάτρα;
Για τη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα τα διόδια κοστίζουν 11,9 ευρώ, όσα και για Πύργο, αφού ο δρόμοςΠάτρα-Πύργος δεν έχει διόδια. Οι οδηγοί πρέπει να είναι υπομονετικοί λόγω των εκτελούμενων έργων, ωστόσο ενθαρρυντικό είναι το ότι έχουν παραδοθεί μερικά τμήματα του υπό κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, κάτι που θα συνεχιστεί και με το νέο έτος. Φυσικά, υπάρχει πάντα και η επιλογή της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών, αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο για χρήση, εκτός αν είστε τελείως ταπί!
Με πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις η Πατρών-Κορίνθου λόγω των έργων
Πόσα θέλουμε για Τρίπολη;
Η διαδρομή προς την Τρίπολη είναι και η μικρότερη και φθηνότερη, αφού τα διόδια κοστίζουν 8,8 ευρώ (ως τα διόδια της Νεστάνης).
Η σήραγγα του Καλογερικού
Ολυμπία Οδός:
Ελευσίνα: 2,10 ευρώ
Ισθμός: 1,80 ευρώ
Μορέας
Σπαθοβούνι: 2,50
Νεστάνη: 2,40
Μειώσεις από το νέο έτος
Αμφότερες οι κοινοπραξίες του Μορέα και της Ολυμπίας Οδού έχουν ανακοινώσει μείωση των τιμών των διοδίων από την 1.1.2016. Στην Ολυμπία Οδό θα μειωθεί (για τα ΙΧ) κατά 0,20 ευρώ η συνολική διαδρομή, καθώς θα μειωθουν τα διόδια Ζευγολατιού και Ρίου (2,40 από 2,50 και στα δύο)
Στον Μορέα τα διόδια της Νεστάνης θα μειωθούν κατά 0,05 ευρώ (2,35 από 2,40 ευρώ). Πιο σημαντικές θα είναι οι μειώσεις για τα μεγάλα φορτηγά (συνολικό όφελος 0.30 ευρώ).
Παναγιώτης Φωτεινόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου