Περίπου 26 εκατ. λιγότερα καλείται να εισπράξει ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου – Έπεται συνέχεια και στις άλλες τρεις συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65) – με ποιες διαδικασίες περιορίζονται τα κεφάλαια στους εργολάβους
Περίπου 26 εκατομμύρια λιγότερα καλείται να εισπράξει ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από την συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στην πρόσθετη χρηματοδότηση του έργου, με απόφαση που έλαβε παραμονές Χριστουγέννων ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης.
Η περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου είναι η μόνο αρχή καθώς σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, έπεται συνέχεια και στις άλλες τρεις συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65) τους επόμενους μήνες.
Το ύψος της δαπάνης που θα “κουρευτεί” συνδέεται με την βελτίωση των εσόδων από την περίοδο επανεκκίνησης των έργων μέχρι σήμερα αλλά και με την ωριμότητά τους αφού οι υπολογισμοί για την μείωση της κρατικής στήριξης, γίνονται με την συμπλήρωση εκτελεσμένου έργου σε ποσοστό άνω του 90%. Ας δούμε όμως με ποιες διαδικασίες το δημόσιο περιορίζει τα κεφάλαια που θα καταβάλλει στους εργολάβους.
Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός -Κλειδί) που κατασκευάζεται από τις Hochtief, Vinci, Άκτωρ, J&P Άβαξ και Αθηνά είναι το πρώτο από τα οδικά έργα που θα κληθεί να εισπράξει μόνο τα 5,7 εκ. ευρώ από τα συνολικά 30,6 εκ. ευρώ που ήταν η τελευταία χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στο έργο. Συνολικά στον οδικό άξονα, η πρόσθετη δαπάνη του δημοσίου, με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις ανήλθε σε πάνω από 401 εκ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου