Pages

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Ιονία και Ολυμπία Οδός: Οι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν τον οδικό χάρτη

Αυξάνονται οι ταχύτητες για την παράδοση των μεγάλων έργων μετά το Πάσχα, καθώς μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με τη Μεγαλόπολη, μήκους 12 χιλιομέτρων, ενώ μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας μήκους 15 χιλιομέτρων με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων που θα συμπληρώσουν τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου «Μορέας».
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης στη διάρκεια εκδήλωσης για την παράδοση σε κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου Λέυκτρο-Σπάρτη μήκους 47 χιλιομέτρων, με τον οποίο μειώνεται στις δύο ώρες η χρονοαπόσταση Αθήνας-Σπάρτης «έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων» προσθέτοντας ότι «βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα σε όλους τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία έως τον Μάρτιο του 2017».
Ο άξονας Λεύκτρο-Σπάρτη, ο οποίος παραδόθηκε σε κυκλοφορία στις αρχές της εβδομάδας, διασχίζει τους νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας, έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα και σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας, ενώ είναι το πρώτο έργο που παραδίδεται ταυτοχρόνως με Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων σε πλήρη λειτουργία. Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων 4 πλήρεις ανισόπεδους κόμβους (Λεύκτρου, Λογκανίκου, Πελλάνας και Σπάρτης), 14 γέφυρες συνολικού μήκους 1.790μ., 27 γέφυρες ανισόπεδων διαβάσεων τοπικών οδών που διασφαλίζουν την επικοινωνία των εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου περιοχών, 55 χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων και κάθετων οδών, 87 εγκάρσια τεχνικά έργα για αντιπλημμυρική προστασία και περάσματα άγριας πανίδας, 8 χώρους στάθμευσης και 2 σύγχρονους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Πελλάνα που παρέχουν πλήρη εξυπηρέτηση στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Με την παράδοσή του, η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης μειώνεται στις δύο ώρες.
Ιόνια Οδός: Το καλοκαίρι (παραδίδεται) το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία
Τα έργα στην Ιόνια Οδό βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, χωρίς ωστόσο σήμερα να έχει παραδοθεί κάποιο νέο τμήμα. Το καλοκαίρι αναμένεται η λειτουργία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία και θα συνεχιστεί με τη λειτουργία και άλλων τμημάτων μέχρι τον επόμενο Μάρτιο.
Ταχύτατα προχωρούν οι εργασίες διάνοιξης της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό, καθώς στο τέλος Μαρτίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 880 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 1.300 μέτρα, δηλαδή συνολικά 2.180 μέτρα και πρόοδος 76%. Υπολογίζεται ότι αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτα και συνεχιστούν οι ίδιοι ρυθμοί, η πλήρης διάνοιξη θα επιτευχθεί μέσα στο καλοκαίρι, πολύ νωρίτερα από όσο είχε προβλεφθεί. Σήμερα, η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού. Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.
Από τις 4 συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των 3 έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρα, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.
Ολυμπία Οδός: Σε τέσσερις μήνες η ωρίμαση του έργου
Στις αρχές Απριλίου, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών δεσμεύτηκαν 9.600.772,23 ευρώ για την πληρωμή της 12ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής Δημοσίου στην Ολυμπία Οδό. Η τρίτη δόση στο σύνολο της ανέρχεται σε 334εκ.ευρώ ενώ στο σύνολο της η συμβολή του δημοσίου σε 663,98 εκατ. ευρώ.
Το έργο που προχωρεί με μικρά προβλήματα στις απαλλοτριώσεις, δείχνει να έχει βρει ρυθμό στις κατασκευές. Με δεδομένο το στοιχείο ότι στο τέλος Δεκεμβρίου το ποσοστό προόδου έφτασε το 69,53%, σχεδόν τέσσερις μήνες αναμένεται η ωρίμαση του έργου, διανύοντας τον όγδοο χρόνο από τότε που υπογράφηκε η αρχική σύμβαση παραχώρησης (Αύγουστος 2008).
Σε επίπεδο εργασιών υπάρχουν συνεργεία που δουλεύουν σε πολλά σημεία του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο, σχεδόν σε όλο το μήκος. Όπως ήδη είναι γνωστό το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο είναι το πιο προχωρημένο και αναμένονται αποφάσεις για την απόδοσή του στην κυκλοφορία το επόμενο διάστημα. Στο πεδίο των προβλημάτων εκτός από κάποιες απαλλοτριώσεις έχουμε σε εκκρεμότητα το μεγάλο τεχνικό έργο που απαιτείται στις Καμάρες, ενώ και στο Ρίο έχουμε εκκρεμείς εργασίες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου