Pages

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΙΟΝΙΟ

Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των μεγάλων έργων στους αυτοκινητοδρόμους, γίνεται ολοένα και περισσότερο ασφυκτικό, λαμβάνοντας σύντομα τελικό σχήμα και μορφή σε μεγάλο μέρος της επικράτειας. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα από τα πληρέστερα δίκτυα στην Ευρώπη, με όλες τις Ηπειρωτικές Περιφέρειες να έχουν τουλάχιστον από δύο αυτοκινητόδρομους, συνολικού μήκους άνω των 2.500 χλμ. Οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, ενώ σε πρόσφατες δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, διαβεβαίωνε για την ολοκλήρωση της κατασκευής παράπλευρου δρόμου από την Αρχαία Κόρινθο - Κιάτο έως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η παλαιά εθνική οδός, που αποτελούσε αίτημα των κατοίκων και των φορέων της δυτικής Κορινθίας. Ταυτόχρονα, όπως υπογραμμίζει, θα τηρηθούν στο έπακρο τα χρονοδιαγράμματα και θα ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός το Μάρτιο του 2017, με τον προσεχή Οκτώβριο να ολοκληρώνεται πλήρως ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, με την περιμετρική της Καλαμάτας.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας
Δυο άξονες
Στο ίδιο πλαίσιο, λίγοι μήνες απέμειναν για τη λειτουργία των 2 αυτοκινητόδρομων της Ιόνιας Οδού και της Κεντρικής Οδου Ε65, (Μάρτιο του 2017) με τον πρώτο να αφορά τη διαδρομή από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μήκους 196χλμ και διασχίζει το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία και την Άρτα. Ο δεύτερος άξονας, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα, περνά από τις πόλεις του Δομοκού και της Καρδίτσας.
Στο Νομό Κορινθίας τα έργα είναι εμφανώς πιο προχωρημένα και ειδικά το τμήμα Κόρινθος - Κιάτο είναι ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση καθώς το μόνο που απομένει είναι οι διαγραμμίσεις. Στο τμήμα έχουν ήδη τοποθετηθεί οι γνωστές σημάνσεις των αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας, που ενημερώνουν για τις επόμενες εξόδους και την κατεύθυνση. Η προσωρινή ταλαιπωρία με έκτακτες ρυθμίσεις για τους οδηγούς που κινούνται στο τμήμα Κορίνθου - Πατρών, είναι σε ισχύ έως και τα μέσα της εβδομάδας αφορούν εργασίες κατασκευής της αντιολισθηρής στρώσης του ασφαλτοτάπητα των δύο κλάδων. Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μια επιπλέον ενδιάμεση λωρίδα που θα διατίθεται στην κατεύθυνση αιχμής, είτε από τον βόρειο είτε από το νότιο κλάδο.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας
Στερεά Ελλάδα - Θεσσαλία
Εντός του 2017 θα ολοκληρωθεί το τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα-Νέο Μοναστήρι μήκους 30χλμ. Το 2021 θα προστεθούν άλλα 30χλμ από την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα. Σήμερα διαθέτει αυτοκινητόδρομο στο τμήμα της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού από Οινόφυτα μέχρι τα σύνορα με Θεσσαλία μήκους 205χλμ. μαζί με τα έργα του Μαλιακού.
Η περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει σήμερα αυτοκινητόδρομο στο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου από τον Ευαγγελισμό μέχρι τα σύνορα με Στερεά Ελλάδα μήκους 125χλμ. Το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου Ευαγγελισμός-Πλαταμώνας (σύνορα με Κεντρική Μακεδονία) μήκους 25χλμ και το τμήμα της Κεντρικής Οδού Ε65 Νέο Μοναστήρι-Τρίκαλα μήκους 50χλμ.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας
Αντίρριο - Ιωάννινα
Σε περίπου εννέα μήνες ολοκληρώνεται το έργο της Ιόνιας Οδού που αλλάζει άρδην τις μετακινήσεις, δίνοντας πνοή ζωής σε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους Αιτωλοακαρνανίας, Ηπείρου και Νησιών Ιονίου. Την ίδια στιγμή, έως το τέλος του χρόνου με δύο μόνο παρεμβάσεις και την παράδοση μικρών τμημάτων του δρόμου η διαδρομή Ιωάννινα - Αντίρριο θα μειωθεί χρονικά με δραματικό τρόπο.
Πρόκειται για ένα έργο 196 χιλιομέτρων, από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου μέχρι την πόλη των Ιωαννίνων και σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα έχει παραδοθεί στο σύνολό του έως τον Μάρτιο του 2017. Στους επόμενους μήνες, τα δυο μεγάλα τμήματα, από Κουβαρά μέχρι Αμφιλοχία και από Φιλιππιάδα ως Γιάννενα, συνολικού μήκους 105 χιλιομέτρων θα αλλάξει ριζικά η εικόνα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας
Σε συνδυασμό με την παράκαμψη Αγρινίου που ήδη λειτουργεί εδώ και χρόνια η διαδρομή θα μειωθεί χρονικά κατά σχεδόν μια ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου τον Μάρτιο του 2017 το ταξίδι από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έως τα Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά. Σήμερα απαιτούνται περισσότερες από 3 ώρες υπό κανονικές συνθήκες.
Σε συνδυασμό με την παραχώρηση του οδικού άξονα Κορίνθου - Πατρών από την Ολυμπία οδό, η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την πρωτεύουσα της Ηπείρου μικραίνει σημαντικά και από 6-7 ώρες θα περιοριστεί σε 3-4 ώρες και μάλιστα σε ιδιαίτερα ασφαλείς αυτοκινητόδρομους. Σε όλο το μήκος της διαδρομής από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, θα υπάρχουν τέσσερις σταθμοί διοδίων. Ο πρώτος (με κατεύθυνση από Πάτρα προς Ιωάννινα) αμέσως μετά τη σήραγγα της Κλόκοβας, ο δεύτερος στο Αγγελόκαστρο, ο τρίτος στο Μενίδι και ο τέταρτος στο Τέροβο.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας
Στο τέλος καλοκαιριού προβλέπεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία μήκους 25 χιλιομέτρων το οποίο είναι η φυσική συνέχεια της παράκαμψης Αγρινίου και συνολικά θα λειτουργήσει αυτοκινητόδρομος 60 χιλιομέτρων. Μέχρι το τέλος φθινοπώρου θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα από την έξοδο της Σήραγγας Κλόκοβας (κοντά στη Γαβρολίμνη) μέχρι και την παράκαμψη Αγρινίου συνολικού μήκους 30 χιλιομέτρων. Αυτό το τμήμα μαζί με τα 2 παραπάνω τμήματα θα δημιουργήσουν ένα συνεχόμενο τμήμα 90 χιλιομέτρων που θα εκτείνεται από την Έξοδο Κλόκοβας μέχρι το τέλος της Παράκαμψης Αμφιλοχίας.
Στο τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το τμήμα Φιλιππιάδα - Πέρδικα μήκους 30 χιλιομέτρων που μαζί με την ήδη λειτουργούσα Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 17 χλμ. θα δημιουργήσουν συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 47 χιλιομέτρων. Στόχος είναι στο τέλος Μαρτίου 2017 να λειτουργήσει όλος ο αυτοκινητόδρομος εκτός από μερικά χιλιόμετρα στα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα και θα λειτουργήσουν τον Αύγουστο 2017.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν την εικόνα της Ελλάδας

Πελοπόννησος
Το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κιάτο - Ξυλόκαστρο - Αιγείρα (45χλμ), ενώ νωρίτερα το Φθινόπωρο του 2016 θα λειτουργήσει ο Περιμετρικός Καλαμάτας (12χλμ). Σήμερα διαθέτει αυτοκινητόδρομο στο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Άγιοι Θεόδωροι-Κόρινθος-Κιάτο μήκους 45χλμ, του Αυτοκινητόδρομου Μορέα, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα μήκους 155χλμ και ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη μήκους 46χλμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου