Pages

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΤΟ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ-ΡΩΜΑΝΟΥ Ο ΓΟΝΤΙΚΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Στο τέλος βρίσκεται η ολοκλήρωση ενός από τα αμαρτωλά έργα στην Πελοπόννησο, το έργο κατασκευής της εθνικής οδού στο τμήμα Γαργαλιάνοι – Ρωμανός ,όπως τόνισε ο επικεφαλής της Λαικής ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΗΣ στη συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου κ. Νίκος Γόντικας θέτοντας σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για το μέλλον του έργου. Ειδικότερα τόνισε ότι
Σύντομο ιστορικό του έργου :
Το 2006 δημοπρατήθηκε το έργο προϋπολογισμού 17.800.00 ευρώ και με έκπτωση 27% αναδείχτηκε ανάδοχος η ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Τον Ιανουάριο του 2007 υπογράφτηκε η σύμβαση, με χρόνο περαίωσης τον Σεπτέμβριο του 2008. Μετά από διαδοχικές παρατάσεις τον Νοέμβριο του 2010 υπογράφεται συμπληρωματική σύμβαση ύψους 1,6 εκατ. ευρώ με ταυτόχρονη παράταση της συνολικής προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου τον επόμενο μήνα τον Δεκέμβριο του 2010!!!!
Και καλά μέχρι εδώ, ευθύνονται οι προηγούμενοι, η διορισμένη Περιφέρεια, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δημοπράτησαν και συμβασιοποίησαν ένα έργο, χωρίς να έχουν γίνει οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί και οι ανάλογες πιστώσεις. Τακτική που συνεχίζετε και σεις έξι χρόνια που είστε διοίκηση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Τακτική που αφήνει περιθώρια, με τη βούλα βεβαίως της αστικής δικαιοσύνης να αποζημιώνονται ιδιοκτήτες αγροτικής έκτασης ακόμα και με 70.000 ευρώ το στρέμμα λες και πρόκειται για οικόπεδο στο Κολωνάκι.
Από δω και πέρα όμως υπάρχουν και οι άμεσες δικές σας ευθύνες για την πορεία αυτού του αμαρτωλού έργου. Τον Μάρτιο του 2011 η ανάδοχος εταιρεία αφού είχε εισπράξει 12,6 εκατ. ευρώ, υπέβαλε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας, με ευθύνη του Δημοσίου.
Το 2013 η ανάδοχος εταιρεία με αίτηση θεραπείας προς τον Υπουργό Δημοσίων Έργων ζητά την απαγκίστρωση από το έργο που σιωπηρά απορρίπτεται.
Το Σεπτέμβριο του 2014, τρεισήμισι χρόνια μετά την αίτηση διάλυσης της εργολαβίας από την ανάδοχο, γίνονται οι τελικές επιμετρήσεις του έργου, προκειμένου να γίνει η οριστική παραλαβή του έργου. Η ανάδοχος αμφισβητεί τις επιμετρήσεις δεν τις υπογράφει και με αγωγή κατά του Δημοσίου διεκδικεί αποζημιώσεις 44 εκατ. ευρώ πλέον τους τόκους που θα προκύψουν.
Τον Μάρτιο του 2015 με τη ψήφο όλων σας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ – ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ κλπ. έχουμε νέα δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 10,3 εκατ. ευρώ στον οποίο συμμετέχει και η πρώην ανάδοχος ΜΕΤΡΟ Α.Ε, και ας διεκδικεί για ένα έργο που όφειλε να είχε τελειώσει, 44 εκατ. ευρώ.
Είναι η ίδια εταιρεία που κατασκεύασε το λιμάνι της Κυπαρισσίας και είχε την “αστοχία”!!!! να σπάσει ο λιμενοβραχίονας. Είναι η ίδια εταιρεία που ξεπάτωσε το 2007 τον ποταμό Νέδα για να πάρει τα αμμοχάλικα για την κατασκευή του έργου και αρνείται να πληρώσει το ευτελές πρόστιμο των 5000 ευρώ κάνοντας προσφυγές.
Η νέα δημοπράτηση του έργου ολοκλήρωση δρόμου Γαργαλιάνοι Ρωμανός έχει έκπτωση 50% αντί 27% που είχε η πρώτη δημοπράτηση, διαφορά που αντιστοιχεί σε μερικά εκατ. ευρώ προς  όφελος του αναδόχου.
Συμπερασματικά :
Ένας δρόμος 11 χιλιομέτρων, που με τον δικό σας τρόπο κατασκευής των έργων θα κόστιζε περίπου 10 εκατ. ευρώ, θα κοστίσει πάνω από 40 εκατ. χωρίς να υπολογίζονται οι διεκδικήσεις του αναδόχου που φτάνουν τα 44 εκατ. ευρώ συν τους τόκους.
Ένα έργο εξυπηρέτησης των καπιταλιστών στον τουρισμό που ανερυθρίαστα και από τις κάμερες ομολογεί ο Δήμαρχος της περιοχής θα κοστίσει στο λαό δεκάδες εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα πρόσβασης των αγροτών στα χωράφια τους.  Αφού παραδίδεται ένας κλειστός δρόμος χωρίς τις αναγκαίες υπόγειες  και εναέριες οδούς πρόσβασης εκατέρωθεν του εθνικού δρόμου.
Με βάση τα παραπάνω είναι ανάγκη:
1)  Να κατασκευαστεί παράλληλο προς την εθνική οδό  Γαργαλιάνοι – Ρωμανός, αγροτικό οδικό δίκτυο με πρόσβαση στην κεντρική αρτηρία με τις αναγκαίες υπόγειες και εναέριες προσβάσεις εκατέρωθεν της εθνικής οδού, που ζητούν οι αγρότες της περιοχής;
2)  Να γίνουν τα αναγκαία έργα για τα όμβρια ύδατα, ώστε να μην έχουμε πλημμύρες εκατέρωθεν του δρόμου, να μην δημιουργηθούν ρήγματα – χείμαρροι στα χωράφια δίπλα από το δρόμο ακόμα και από τεχνικά που καταλήγουν στα χωράφια.  Ο οχετός διαμέτρου ενός μέτρου στη διασταύρωση με τα νερά από το Κορυφάσιο, δεν βλέπετε ότι δεν επαρκεί; Πια μελέτη προβλέπει κάτι τέτοιο;
3) Να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι και υπόγειες διαβάσεις ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα, σε ένα δρόμο ευθεία, που θα αναπτύσσονται ταχύτητες και θα διασταυρώνεται με οδούς που θα έχουν κίνηση, όπως στη διασταύρωση Γαργαλιάνοι Γρηγοράκι στη περιοχή Γκούρι αφού δεν προβλέπεται ανισόπεδος κόμβος.
δ)  Να οργανωθεί η νομική και υπηρεσιακή στήριξη του Δημοσίου στις παράνομες και καταχρηστικές διεκδικήσεις του ανάδοχου που ανέρχονται σε δεκάδες εκατ. ευρώ, για να μην έχουμε επανάληψη του πάρτι δεκάδων εκατ. ευρώ που έγινε στον εθνικό δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας στην Τσακώνα; Ι.ΜΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου