Η απουσία ρευστότητας που περικυκλώνει καθημερινά την αγορά, αποτέλεσμα της φτωχοποίησης της κοινωνίας της Μεσσηνίας δεν αποτελεί ένα τοπικό φαινόμενο αλλά μια πραγματικότητα σκληρή λόγο της κρίσης. Έχουμε αντικρίσει τεφτέρια σε περίπτερα, ψιλικά, φαρμακεία, εμπορικά μέχρι και καταστήματα εστίασης. Η μείωση των εισοδημάτων έχει προκαλέσει όπως μας έλεγαν περιπτεριούχοι αλλά και υπάλληλοι φαρμακείων προκαλεί τα τεφτέρια με το βερεσέ που δεν αποτελεί την εξαίρεση αλλά τον κανόνα. Οι πολίτες ουσιαστικά το μόνο που πράττουν είναι να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους ακόμα και για είδη διατροφής μέχρι τσιγάρα ή μικροπράγματα.
Οι καταστηματάρχες, παντός είδους, από ψιλικατζίδικα και μπακάλικα, μέχρι μαγαζιών ρούχων ένδυσης και υποδημάτων, βλέποντας ένας πελάτη, γνωρίζουν πλέον από την αρχή ότι κάποια στιγμή κατά την διάρκεια της πώλησης θα προσπαθήσει να ζητήσει το… σκόντο του. Ακόμα και αν αυτό είναι για λίγα ευρώ. Ειδικότερα σε καταστήματα τροφίμων, παντοπωλεία, ψιλικατζίδικα, μίνι μάρκετ και κρεοπωλεία το…παραδοσιακό βερεσέ δίνει και παίρνει με τους πελάτες ζητώντας έκπτωση μέχρι ένα μπουκάλι γάλα ή προτιμούν να πληρώνουν την επόμενη φορά. Στη Κυπαρισσία σε τοπικό σούπερ μάρκετ είδαμε δύο μεγάλα βιβλία με χρωστούμενα, σε περίπτερο στα Φιλιατρά πρόσφατα είδαμε τετράδιο με οφειλές, ενώ ορισμένοι δεν σημειώνουν τα βερεσέδια αλλά τα υπολογίζουν με την βοήθεια των πελατών.
Η ΚΡΙΣΗ ΓΕΝΝΑΕΙ ΦΤΩΧΕΙΑ...
Αρκετοί μόνιμοι πελάτες σε καταστήματα που γνωρίζουν τον ιδιοκτήτη δηλώνουν ότι έχουν σκοπό να πληρώσουν στα τέλη του μήνα όταν και θα εισπράξουν την σύνταξή τους που έρχεται με το ζόρι. Το τεφτέρι, όμως, κάθε φορά ολοένα και μεγαλώνει, με αποτέλεσμα να βάζει «μέσα» τους καταστηματάρχες. Είναι η εποχή του σκόντου και του τεφτεριού και η αγορά, πέρα από όλα τα υπόλοιπα προβλήματα της κρίσης, υποφέρει και από αυτό. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και το δίκιο αυτό έχει να κάνει πλέον με την φτώχεια που βιώνει άλλωστε και στο πετσί του και ο κάθε καταστηματάρχης.
Γ.ΑΣΗΜ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου