Pages

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΜΕΣΣΗΝΙΑΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΣΕ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
ΚΟΡΥΦΩΝΟΝΤΑΙ οι αντιδράσεις για την αναστολή τμημάτων Πληροφορικής σε ΕΠΑΛ της Μεσσηνίας την ώρα που η χώρα καλείται να οδηγηθεί στην εποχή της τεχνολογίας, προκαλώντας ανησυχία στη νέα γενιά γενιά για τις προτεραιότητες της πολιτείας απέναντι στην τεχνολογική εκπαίδευση που αποτελεί το μέλλον καθώς χωρίς παραγωγή, η Ελλάδα θα γίνει νεκρή χώρα. Nα προσθέσουμε ότι στο ΕΠΑΛ Κυπαρισσίας δύο μαθητές κατέκτησαν φέτος τις πρώτες θέσεις εισαγωγής με υψηλή βαθμολογία.
Η Β ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΗΡΕ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ 
Το ΔΣ της Β ΕΛΜΕ Μεσσηνίας καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας για το απαράδεκτο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ για <<δημοσιονομικούς λόγους>>. Μάλιστα τονίζει ότι η ύπαρξη και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων εξυπηρετεί λόγους ανωτέρας βίας, όπως τη δύσκολη πρόσβαση των μαθητών στα σχολεία, μια πρακτική που εφαρμοζόταν τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης καταγγέλλει ανοιχτά την πρακτική που ακολουθείται αυτή τη σχολική χρονιά από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου να ερμηνεύουν τις ασάφειες της νομοθεσίας με τέτοιο τρόπο που να καθιστούν απαγορευτικό το χωρισμό τμημάτων, τόσο στα τμήματα γενικής παιδείας, όσο και σε αυτά των κατευθύνσεων, όταν σε αυτά υπάρχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα με 26-27 μαθητές στα οποία υπάρχουν τέτοια παιδιά.
Στην περιοχή  η πολιτική αυτή υλοποιήθηκε με τη μη δημιουργία του τμήματος πληροφορικής στοΕΠΑΛ Κυπαρισσίας, καθώς και με το κόψιμο τμημάτων στο Γυμνάσιο Γαργαλιάνων και στα Λύκεια Φιλιατρών και Πύλου.
Τέτοιες αποφάσεις :
Υποβαθμίζουν το μορφωτικό δικαίωμα και το δικαίωμα επιλογής των μαθητών.
Συρρικνώνουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μια εποχή που θα έπρεπε να ενισχυθεί, γιατί αποτελεί την κύρια διέξοδο για μόρφωση και επαγγελματική ειδίκευση των μαθητών, ιδίως πολλών από αυτών που ανήκουν στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα. Αφαιρούν πρακτικά τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν παραπάνω με τα παιδιά που έχουν περισσότερο ανάγκη.
Μειώνουν τις θέσεις εργασίας σε μια εποχή που η ανεργία βρίσκεται στα ύψη.
Προκαλούν εργασιακή ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς και εργασιακή ταλαιπωρία αναγκάζοντάς τους να μετακινούνται σε ακόμα και σε 3-4 σχολεία για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Ζητάμε άμεσα όπως αναφέρει η Β ΕΛΜΕ:
Να εξασφαλιστεί το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας για πολλές επιλογές στη μόρφωση και την επαγγελματική εκπαίδευσή τους.
Τη στήριξη της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τη λειτουργία όλων των τομέων και των ειδικοτήτων ,ακόμα και αν τα τμήματα είναι ολιγομελή.
Να μειώνεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών στα τμήματα, ξεκάθαρα και χωρίς αλχημείες, όταν υπάρχουν σε αυτά μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Να προσληφθούν άμεσα αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών όλων των ειδικοτήτων.
Συγχρόνως αγωνιζόμαστε για:
Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των κενών στα σχολεία.
Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών σε μία φάση σε όλα τα λειτουργικά κενά.
Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων.
Στήριξη της Ειδικής αγωγής.
Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων.
Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
Επαναφορά της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων στα εργαστήρια φυσικών επιστημών και πληροφορικής.
KOINO ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΠΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ 15ΜΕΛΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
ΟΙ Σύλλογοι Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ και του 2ου Ε.Κ. Μεσσηνίας καθώς και το 15μελές Μαθητικό συμβούλιο με κοινή τους ανακοίνωση, δηλώνουν την αντίθεσή τους στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μην εγκρίνει την λειτουργία ολογομελούς τμήματος στο Τομέα Πληροφορικής του σχολείου. Η απόφαση που δίνει έγκριση λόγω ειδικών συνθηκών μετακίνησης μαθητών δεν εμφανίζεται αναιρώντας την βασική λογική καθώς η Β Τάξη συγκέντρωσε 8 εγγραφές που αποτελεί φυσιολογικό αριθμό για ένα σχολείο Ε κατηγορίας και επαρκής να λειτουργήσει η ειδικότητα στην Γ τάξη.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για την χωροταξική κάλυψη του ΕΠΑΛ Κυπαρισσίας στη Δυτική Μεσσηνία, μια περιοχή σε ακτίνα 40 χλμ. που περιλαμβάνει ημιορεινές, ορεινές περιοχές εξυπηρετώντας πολλούς μαθητές. Θυμίζουμε ότι εξυπηρετεί 3 μεγάλες πόλεις του Δήμου Τριφυλίας. Η συγκοινωνιακή σύνδεση λόγω απόστασης με τη ΚΑΛΑΜΑΤΑ είναι ανύπαρκτη με τα δρομολόγια  με αποτέλεσμα να αναγκάζει τα παιδιά να επιλέξουν άλλο τομέα για τον οποίο δεν ενδιαφέρονται ή να διακόψουν την φοίτησή τους.
Να σημειωθεί ότι τα εργαστήρια είναι πλήρως εξοπλισμένα, ενώ το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό επαρκεί πλήρως για την κάλυψη του ωρολογίου προγράμματος της Β τάξης. Τέλος επισημαίνει ότι όταν διακοπεί ένας τομέας είναι δύσκολο να λειτουργήσει την επόμενη χρονιά, ζητώντας την επανεξέταση του αιτήματος.
ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Να ανακληθεί η απόφαση που καταργεί ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ ζητά με ανακοίνωσή της η Ενωση Συλλόγων Γονέων Καλαμάτας και μάλιστα κάνει αναφορά όχι μόνο για την ΚΑΛΑΜΑΤΑ αλλά και την Κυπαρισσία σε μια ανοιχτή κίνηση στήριξης.. "Για μια ακόμα φορά η σχολική χρονιά άρχισε με συσσωρευμένα προβλήματα, αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης πολιτικής και της συνεχιζόμενης επίθεσης, όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια. Με την απόφαση του υπουργού Παιδείας σχετικά με την έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, επιβάλλει νέο “τσεκούρι”, αναφέρει η ανακοίνωση
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, στο νομό μας κλείνουν ο Tομέας Πληροφορικής στο Εσπερινό ΕΠΑΛ, στο ΕΠΑΛ Κυπαρισσίας και στο 4ο ΕΠΑΛ και ο Tομέας Δομικών έργων στο 1ο ΕΠΑΛ. Πρόκειται για ενέργεια που στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά ταυτόχρονα και ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Με την απόφαση αυτή αναγκάζουν παιδιά να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, μετά από δύο ή τρεις χρονιές στο σχολείο τους, προκειμένου να τελειώσουν την ειδικότητά τους. Oλες αυτές οι αποφάσεις έρχονται να προστεθούν στα ήδη συγχωνευμένα τμήματα τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, που δεν προτάθηκαν να λειτουργήσουν από τις περιφερειακές διευθύνσεις, αλλά και στις πιέσεις για συμπτύξεις τμημάτων σε γυμνάσια και λύκεια" καταλήγει το σχετικό κείμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου