Pages

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Δημιουργία δικτύου συνεταιριστικών καταστημάτων

Φθηνότερα πιστοποιημένα αγροτικά προϊόντα από τους συνεταιρισμένους παραγωγούς, που δραστηριοποιούνται σε κάθε γωνιά της χώρας από τη Μακεδονία έως την Κρήτη, φιλοδοξούν να παρέχουν στους καταναλωτές οι αγροτικοί συνεταιρισμοί.
Μετά την πρόσφατη και πολλά υποσχόμενη προσπάθεια του Αγροτικού Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Αρκαδίας (ΑΚΣΑ) «Η Ένωση», αλλά και των ΕΑΣ Μεσσηνίας και Κορινθίας (σ.σ. η τελευταία ξεκίνησε 4-5 χρόνια νωρίτερα), τα συνεταιριστικά καταστήματα αγροτικών προϊόντων φιλοδοξούν να γνωρίζουν στους Έλληνες καταναλωτές τα μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης που παράγονται από τα μέλη των συνεταιρισμών και τυποποιούνται, επίσης, από αυτούς και που δύσκολα μπορεί να συναντήσει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Μπορεί σε χώρες του εξωτερικού (όπως π.χ. στην Ιταλία), όπου το συνεταιριστικό κίνημα ακμάζει, τέτοιου είδους προσπάθειες να έχουν ξεκινήσει δεκαετίες πριν και να αποτελούν θεσμό, στη χώρα μας όμως δεν ισχύει το ίδιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά συνεταιριστικά προϊόντα να αντιμετωπίζουν δυσκολίες διάθεσης μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (ελέω αυξημένων entry fees – ενοικίαση ραφιών).
Το κενό αυτό –καθώς και τους μεσάζοντες– μπορούν να καλύψουν τα συνεταιριστικά καταστήματα αγροτικών προϊόντων, όπως αυτά στην Τρίπολη, στην Καλαμάτα και στην Κόρινθο, στα οποία μπορεί κανείς να βρει πληθώρα πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές.
syne
ΤΡΙΠΟΛΗ Μιλώντας για αυτή την προσπάθεια με τον Θανάση Τσιοτίνα, πρόεδρο του Αγροτικού Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Αρκαδίας (ΑΚΣΑ) «Η Ένωση», μας τόνισε ότι στο νέο αυτό κατάστημα στο κέντρο της Τρίπολης έχουν συγκεντρωθεί «προϊόντα από σχεδόν όλους τους συνεταιρισμούς της χώρας μας και τα διαθέτουμε στους καταναλωτές στη χαμηλότερη δυνατή τιμή. Το κατάστημα αυτό ήταν για δεκάδες χρόνια πρατήριο γεωργικών φαρμάκων και εφοδίων. Μεταφέραμε το κατάστημα αυτό στον χώρο του εργοστασίου ζωοτροφών από τον Φλεβάρη του 2016. Υπήρχαν διάφορες σκέψεις για δημιουργία ενός καταστήματος με ειδή κήπου, αλλά αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε την πιο καινοτόμο ιδέα, να συγκεντρώσουμε τα συνεταιριστικά προϊόντα και να τα διαθέσουμε στους καταναλωτές».
Όπως ο ίδιος προσθέτει: «Επειδή ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας, θα ήταν χρήσιμο να υπήρχε η δυνατότητα συγκέντρωσης σε έναν ιστότοπο όλων των προϊόντων που παράγονται από τους συνεταιρισμούς, ώστε να υπάρχει εύκολη εύρεση και τα στοιχεία τους για να παραγγέλνουμε για τα μαγαζιά». Σε ερώτησή μας σχετικά με τις δυσκολίες τοποθέτησης αυτού του είδους των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ο κ. Τσιοτίνας μας αναφέρει: «Η οικονομική πολιτική που ακολουθούν σχεδόν όλα τα σούπερ μάρκετ (πληρωμές σε επτά μήνες με εκκαθάριση κ.λπ.) είναι αποτρεπτική, ώστε να λειτουργήσει ένας συνεταιρισμός. Επίσης και η ενοικίαση ενός ραφιού είναι αρκετά υψηλή για έναν συνεταιρισμό».
ΚΟΡΙΝΘΟΣ Aπό την πλευρά του, ο Χρήστος Μπαρλιάς, πρόεδρος της ΕΑΣ Κορινθίας, ΑΕΣ ΑΕ, που βρέθηκε πρόσφατα στα εγκαίνια του συνεταιριστικού καταστήματος στην Τρίπολη, μιλώντας στην «ΥΧ» τόνισε: «Υπάρχει ανάγκη δημιουργίας περισσότερων τέτοιων καταστημάτων και, για τον λόγο αυτόν, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια από πολλούς συνεταιρισμούς, με απώτερο στόχο να αναδειχθούν τα συνεταιριστικά προϊόντα». Ο ίδιος, μάλιστα, πρόσθεσε ότι «για τα συνεταιριστικά προϊόντα υπάρχει ένας μύθος. Δεν είναι πιο φθηνά από τα άλλα, απλώς είναι πιο εγγυημένα και είναι αυτά που αξίζει να τα πληρώσει ο καταναλωτής, αφού τα συγκεκριμένα είναι σίγουρα γνήσια ελληνικά προϊόντα. Όλοι μαζί πρέπει να δημιουργήσουμε μια αλυσίδα τέτοιων συνεταιριστικών καταστημάτων, ώστε να προμηθεύουν τους καταναλωτές με γνήσια συνεταιριστικά προϊόντα».
ΚΑΛΑΜΑΤΑ Σε τροχιά δημιουργίας βρίσκεται και το κατάστημα της ΕΑΣ Μεσσηνίας, που εγκαινιάστηκε λίγες ημέρες πριν από αυτό της Τρίπολης. Μιλώντας με τον Κώστα Κατσούλη, πρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μεσσηνίας «Ένωση Μεσσηνίας», μας είπε ότι «προς το παρόν, έχουμε λιγότερους κωδικούς από ό,τι στο κατάστημα του Συνεταιρισμού Αρκαδίας. Έχουμε καλλυντικά, επιτραπέζιες ελιές, λάδι, κρασί και κάποια προϊόντα, όπως μέλι, από μεμονωμένους παραγωγούς». Υπογράμμισε, ακόμα, ότι «η προσπάθειά μας ξεκίνησε από πέρσι το Πάσχα. Μέχρι στιγμής, πάει πολύ καλά, γι’ αυτό θα συνεχίσουμε με περισσότερα προϊόντα. Επίσης, είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί σε σχέση με τα σούπερ μάρκετ. Η προσπάθεια αυτή, όμως, θα πρέπει να συντονιστεί συνολικά, ώστε να δημιουργηθούν πολλά τέτοια σημεία πώλησης, προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίζουν ότι μπορούν στον τόπο τους να προμηθεύονται αγροτικά προϊόντα που παράγουν τα μέλη των συνεταιρισμών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου