Pages

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Μειωμένες οι κρατήσεις σε επιχειρήσεις εστίασης.. Έλλειψη ρευστότητας και κακή ψυχολογία έφεραν μειωμένες κρατήσεις σε επιχειρήσεις εστίασης τη φετινή Τσικνοπέμπτη, με τους καταναλωτές να πριμοδοτούν κατά βάση σουβλατζίδικα, ψησταριές και μεζεδοπωλεία, τα οποία τη συγκεκριμένη ημέρα εμφάνισαν αυξημένες πωλήσεις 30%-40% συγκριτικά με τη μέση ημερήσια ζήτηση. Διαπιστώνεται ότι καλύτερες επιδόσεις εμφάνισαν καταστήματα ελληνικής κουζίνας με περιορισμένη κατά κεφαλήν δαπάνη, καθώς σε εναλλακτικούς χώρους και gourmet εστιατόρια, όπου οι τιμές είναι υψηλότερες, η κίνηση ήταν πολύ περιορισμένη, τόσο την Τσικνοπέμπτη όσο και δύο ημέρες νωρίτερα, την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, κατά τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για τις δύο πιο εμπορικές ημέρες του χρόνου για την αγορά της εστίασης. Τότε καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση ακόμη και από τα Χριστούγεννα και άλλες γιορτές του έτους, σύμφωνα με στοιχεία του e-table, πλατφόρμας για on line κρατήσεις, με μέλη πάνω από 1.700 εστιατόρια. Η υπηρεσία αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 150%, αλλά αυτός δεν αντανακλά και την αύξηση της ζήτησης στο σύνολο της αγοράς.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, θα ήταν πιο ασφαλής η εκτίμηση για στασιμότητα της αγοράς, με βάση συγκριτικά στοιχεία. Εξάλλου, όπως προκύπτει, η εστίαση έχει εποχικότητα. Οι Έλληνες βγαίνουν κυρίως Παρασκευή και Σάββατο και πολύ σπάνια Δευτέρα έως Πέμπτη. Ειδικότερα, δε, την Τσικνοπέμπτη, βγήκαν λιγότεροι, καθώς οι περισσότεροι γιόρτασαν το έθιμο στο σπίτι. Αυτό καταδεικνύουν οι αυξημένες παραγγελίες για delivery σε ψησταριές και γυράδικα και η περιορισμένη ζήτηση κρεατικών στην αγορά για κατ’ οίκον κατανάλωση. Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές οι Έλληνες ήταν πιο εγκρατείς, αν και οι περισσότεροι τήρησαν την παράδοση καταναλώνοντας κυρίως... χοιρινά καλαμάκια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου