Η κυβέρνηση, φαινομενικά κόντρα σε όλες τις προβλέψεις, έδωσε τη συγκατάθεσή της και το «πράσινο φως», που λένε, για την υπογραφή της ΣΔΙΤ την οποία με λύσσα πολέμησαν οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων συνεργαζόμενων με τον ΣΥΡΙΖΑ για δύο χρόνια. Και όχι μόνον αυτό, αλλά παρουσίασε και τους βελτιωμένους όρους της σύμβασης. Όλα είναι καλά αν όλα τελειώσουν καλά; Δεν είμαστε τόσο βέβαιοι. Τα δύο τελευταία χρόνια κόστισαν στην Πελοπόννησο, να σημειώσουμε, υπέρογκα πρόστιμα τα οποία καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες των Δήμων που ουκ ολίγες φορές έχουν πνιγεί για μήνες με τα απορρίμματα στους δρόμους... Μόνο ο Δήμος Τρίπολης καλείται να καταβάλει 275.000 ευρώ σε πρόστιμα, χώρια το τι έχει κοστίσει η πρόχειρη «διαχείριση» του προβλήματος στο λατομείο του Αγίου Βλάση.
Αυτό που φαίνεται παράδοξο σε πολλούς, δηλαδή η ανακοίνωση διά στόματος Φλαμπουράρη της έγκρισης της Διυπουργικής ώστε να υπογραφεί η ΣΔΙΤ (την υπέγραψαν οι υπουργοί Σταθάκης - Σκουρλέτης - Χαρίτσης - Πιτσιόρλας - Φάμελλος, παρόντων του κ. Τατούλη και της κυρίας Νικολάκου), στην πραγματικότητα θα έπρεπε να είναι αναμενόμενο. Όχι επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει... πρωταθλητισμό στις κυβιστήσεις, αλλά επειδή εδώ και κάποιο καιρό, πρώτον, η κυβέρνηση έχει σταματήσει να κάνει «μασάζ» στους δημάρχους που αντιδρούν στη ΣΔΙΤ, δεύτερον, χρήματα για διαχείριση των απορριμμάτων η κυβέρνηση ούτε έχει και αν είχε δεν θα μπορούσε να τα διαθέσει και, τρίτον, η κυβέρνηση πρέπει να πάει παρακάτω, να επιδείξει έργο: παρακολουθήσαμε όλοι με πόση χαρά και με τι φιέστα εγκαινίασε ο Πρωθυπουργός τη σήραγγα των Τεμπών. Μεγάλη φιέστα κανονίζει η κυβέρνηση και για τα εγκαίνια της Κορίνθου - Πατρών. Ακόμα και αν άλλες κυβερνήσεις σχεδίασαν και υλοποίησαν σε μεγάλο μέρος τούτα τα έργα, ο Αλέξης και η κυβέρνησή του κόβουν την κορδέλα και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για μια κυβέρνηση που έχει φέρει απανωτά μνημόνια, έχει χάσει το παιχνίδι στις συντάξεις και στα εργασιακά και ουσιαστικά έχει τα χέρια της δεμένα στη διαπραγμάτευση. Μπορεί να μην είναι δυνατόν να τάξει άρτον ο Αλέξης στους ψηφοφόρους του, καθώς η λιτότητα θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα, αλλά τα έργα πρέπει να προχωρήσουν και κυρίως πρέπει να τελειώσουν με Αλέξη στην εξουσία.
Ακόμη, η κυβέρνηση μπορεί να καρπωθεί τη βελτίωση των όρων που προέβλεπε η ΣΔΙΤ ως προς τα έτη διάρκειας της σύμβασης (από 27 σε 21 χρόνια), τη μείωση της εγγυημένης ποσότητας από 150.000 σε 100.000 τόνους, την κατασκευή επτά σταθμών μεταφόρτωσης αντί για δύο και την ανταποδοτική παροχή ρεύματος σε κατοίκους της περιοχής, το οποίο θα προέρχεται από δωρεά της κατασκευάστριας εταιρείας μετά την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων. (Να σημειώσουμε, πάντως, ότι η ίδια η ΤΕΡΝΑ γνωρίζει ότι ο στόχος των 150.000 τόνων για 27 έτη ήταν τουλάχιστον ανέφικτος, όταν η κρίση έχει οδηγήσει στη μείωση κατά 35% των απορριμμάτων....)
ΑΠΟ... ΔΑΙΜΟΝΑΣ, SUCCESS STORY Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΔΙΤ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ
Όλα τα παραπάνω, θα πλασαριστούν ως success story του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης, αφήνοντας... εμβρόντητους τους βουλευτές του στην Πελοπόννησο οι οποίοι έχουν μείνει με την απορία. Και δεν βγάζουν άχνα για τον αγώνα που έδωσαν το προηγούμενο διάστημα κόντρα στη ΣΔΙΤ. Εξάλλου, τι να πουν στους συνεπείς ψηφοφόρους τους, οι οποίοι συνειδητά υποστηρίζουν μικρές μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων και τα έσοδα από τη διαχείριση στους Δήμους; Ότι συντάσσονται με το... κεφάλαιο και τα συμφέροντά του; Ότι ξαφνικά τα συμφέροντα των πολιτών της Πελοποννήσου ταυτίζονται με τα συμφέροντα των εταιρειών που ετοιμάζουν «φαραωνικά» έργα; Το 2013, όταν ανακοινώθηκε μετά τυμπανοκρουσιών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και από τους υπουργούς της κυβέρνησης ο ανάδοχος του έργου της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Πελοποννήσου είχαν διαμαρτυρηθεί έντονα.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ «ΓΑΛΑΖΙΩΝ» ΠΑΙΔΙΩΝ
Με την απορία, όμως, έμειναν και οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας. Δεν είναι το κόμμα πια υπέρ των Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα και εννέα βουλευτές μαζί με τομεάρχες και τον πρώην πρωθυπουργό Σαμαρά κατέθεσαν επερώτηση εναντίον της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της συγκεκριμένης ΣΔΙΤ; Τα τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τι μπορούν να πουν τώρα στους ψηφοφόρους τους; Ότι το 2013, τέσσερις υπουργοί και στελέχη του κόμματος (υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Χατζηγάκης, υπουργός Περιβάλλοντος Μανιάτης, υφυπουργός Ανάπτυξης Μηταράκης και Εσωτερικών Μιχελάκης) δίπλα στον Πέτρο Τατούλη με περηφάνια ανακοίνωναν τα οφέλη από την επιλογή αναδόχου και ότι το 2017 στρέφονται εναντίον της ΣΔΙΤ, εκθέτοντας την πολιτική μιας ολόκληρης παράταξης; Στο βίντεο, ο κ. Χατζηγάκης αναφέρει ότι είναι θέμα τιμής για τη Νέα Δημοκρατία η αντιμετώπιση αυτού του σοβαρού προβλήματος στην Πελοπόννησο, και παράλληλα ανακοινώνει ακόμα 11 ανάλογα έργα που θα προχωρούσαν με ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Πόσο θα κοστίσει στα γαλάζια στελέχη σε τοπικό επίπεδο το γεγονός ότι έπεσαν τόσο... έξω, με μια αψυχολόγητη, τελικώς, επερώτηση που τους έβγαλε στη σέντρα δίχως οι πολιτικοί τους αντίπαλοι να κουνήσουν ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου