Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η εξαπάτηση καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν τους λογαριασμούς των κινητών τηλεφώνων τους να έρχονται φουσκωμένοι λόγω μηνυμάτων και κλήσεων που λειτουργούν ως παγίδα για υπερχρεώσεις.
Οι ενώσεις καταναλωτών, όπως η ΕΚΠΟΙΖΩ και το ΙΝΚΑ, δέχονται συνεχώς καταγγελίες -ειδικά το τελευταίο διάστημα- χρηστών κινητής τηλεφωνίας που την... πάτησαν από sms ή και κλήσεις από τετραψήφιους ή πενταψήφιους αριθμούς ή από εταιρίες «φαντάσματα» που φαίνεται ότι έχουν έδρα γειτονικές χώρες.
«Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο, και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Οποιος κάνει το... λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Εχουμε καταγγελίες ακόμα και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης.
Οι επιτήδειοι δρουν ανάλογα με το... είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν. «Υπάρχουν τετραψήφιοι ή πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει τον ανυποψίαστο με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει σε επόμενο στάδιο και τα στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φτάνει τα 2 ευρώ» εξηγεί η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ Μύρια Βάτζιου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου