Pages

Κυριακή 28 Μαΐου 2017

ΚΑΘΕ ΠΕΡΣΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ

«Η βαλκανική αγορά είναι μια αγορά με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών και οι Έλληνες παραγωγοί κηπευτικών είναι υποχρεωμένοι να «παίζουν» πολλές φορές με μη ανταγωνιστικούς κανόνες», τονίζει σε συνέντευξη που έδωσε στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιώργος Αλεξανδρόπουλος, πρόεδρος στην Οργάνωση Παραγωγών με την επωνυμία «Φιλιατρών Γαία», προσθέτοντας ότι «οι Έλληνες παραγωγοί λέμε κάθε πέρσι και καλύτερα».
«Η αγορά των βαλκανικών χωρών έχει περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. Πέρσι είχαμε μια καλή συνεργασία με σούπερ μάρκετ της Ρουμανίας. Φέτος όμως δεν συνεχίστηκε η συνεργασία μας επειδή προτίμησαν να συνεργαστούν με τους Αλβανούς.
Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει δυναμική παρουσία και οι Αλβανοί που έχουν στήσει πολλές νέες θερμοκηπιακές μονάδες στην χώρα τους. Εκεί επενδύουν μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες και έχουν χαμηλά εργατικά (5 ευρώ το ημερομίσθιο). Επίσης χρησιμοποιούν φυτοφάρμακα που αγοράζουν σε πολύ χαμηλές τιμές, τα περισσότερα από τα οποία έχουν αποσυρθεί από την ΕΕ. Παράγουν κυρίως μικρού μεγέθους αγγούρια που είναι πολύ δημοφιλή στην αγορά της Ρουμανίας.
Επίσης και η Βουλγαρία έχει κατασκευάσει αρκετά θερμοκήπια και αν έχει μεγάλη παραγωγή τη διακινεί στις γειτονικές αγορές και έτσι ρίχνει τις τιμές.
Σε Αλβανία και Σκόπια δεν υπάρχει η διαδικασία πιστοποιήσεων ούτε τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας. Υπάρχει και η μεγάλη παραγωγή της Τουρκίας. Επίσης τα σούπερ μάρκετ των βαλκανικών χωρών (Βουλγαρίας, Ρουμανίας κ.α.) δεν έχουν τις υψηλές απαιτήσεις (ποιοτικά στάνταρ) που έχουν οι αγορές της δυτικής Ευρώπης. Αυτό που ζητούν είναι ένα φτηνό προϊόν. Οι καταναλωτές έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες».
Απαντώντας σε ερώτηση του ΑγροΤύπου για εξεύρεση νέων αγορών, ο κ. Αλεξανδρόπουλος αναφέρει ότι είναι πολύ δύσκολο να υπάρξουν. «Μέχρι και την Τσεχία είναι εύκολο να γίνουν εξαγωγές κηπευτικών. Για Γερμανία και πάνω είναι πολύ δύσκολο, αφού αυτές τις αγορές τις έχουν «κερδίσει» οι Ισπανοί που ευνοούνται λόγω της απόστασης (κόστος μεταφοράς). Θα πρέπει να μειωθεί πολύ το κόστος παραγωγής για να έχουν τύχη τα ελληνικά προϊόντα στις αγορές αυτών των χωρών. Επιμέλεια ΙΩΑΝ. ΜΠ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου