Παρά το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα θέλουν να προμηθεύονται εγχώρια προϊόντα εντούτοις οι ανάγκες τους καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από εισαγόμενα. Και αυτό συμβαίνει και στα νωπά προϊόντα που υπάρχουν σε πληθώρα στην ελληνική γη. Τους λόγους για τους οποίους δεν επιλέγουν οι ξενοδόχοι τα εγχώρια νωπά προϊόντα καταγράφει έρευνα της PWC που παρουσιάστηκε χθες σε φόρουμ που διοργάνωσε η γενική γραμματεία Βιομηχανίας, για την αγροδιατροφή.
Οι βασικοί λόγοι είναι η αδυναμία κάλυψης της γκάμας των προϊόντων, η αδυναμία κάλυψης της ζήτησης, το υψηλότερο κόστος και η αναποτελεσματική συνεργασία με τους προμηθευτές.
Τριπλάσια η μέση δαπάνη στα πεντάστερα
Όπως σημειώθηκε, τα πεντάστερα ξενοδοχεία έχουν 3 φορές μεγαλύτερη μέση δαπάνη σε προμήθειες ανά κλίνη από τα τετράστερα ξενοδοχεία. Η μέση δαπάνη σε προμήθειες ανά ξενοδοχείο είναι 209.400 ευρώ, αλλά φτάνει στο 1 εκατ. ευρώ στα 5* και μειώνεται στις 17.200 ευρώ στα 1*.
Ειδικότερα η μέση δαπάνη ανά κλίνη στα 5* αγγίζει τα 2300 ευρώ και υποχωρεί στα 500 ευρώ ανά κλίνη στα 1*. Σημειώνεται πως τρόφιμα, ποτά και νωπά προϊόντα καταλαμβάνουν σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων μέρος μεγαλύτερο των 2/3 της συνολικής αξίας των προμηθειών.
Από που κάνουν τις προμήθειες
Από την έρευνα της PWC προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
Το 59% των ξενοδοχείων απάντησαν ότι οι προμήθειές τους σε αλκοολούχα ποτά, πλην οίνου, προέρχεται από την εγχώρια αγορά σε ποσοστό μόλις 0-10%.
Το 44,5% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι οι προμήθειές τους σε τυποποιημένα τρόφιμα προέρχεται από την εγχώρια αγορά σε ποσοστό 75-100%.
Για 1 στις 2 ξενοδοχειακές μονάδες, ποσοστό 53,6%, οι προμήθειές τους σε αναψυκτικά, χυμούς, οίνους, κλπ προέρχεται σε ποσοστό 75-100% από την εγχώρια αγορά
Το 63,6% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι οι προμήθειές τους σε φρέσκα και νωπά προϊόντα προέρχεται από την εγχώρια αγορά σε ποσοστό 75-100%.
Για 1 στις 4 ξενοδοχειακές μονάδες οι αγορές ειδών κοσμητικής προέρχεται από την εγχώρια αγορά σε ποσοστό μόλις 0-10%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου