Το καλύτερο σημείο πώλησης τροφίμων, βάσει όλων των κριτηρίων, με τις τιμές και την παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, κρίνει το σούπερ-μάρκετ ο Έλληνας καταναλωτής.
Αν και, λόγω τσεκουρεμένων μισθών και εισοδημάτων, ο Έλληνας σήμερα δεν ψωνίζει με την ίδια καταναλωτική μανία όπως παλιά, αλλά πλέον αγοράζει μόνο τα απολύτως απαραίτητα για το νοικοκυριό του, τα προϊόντα και οι τιμές που βρίσκει στα κατά τόπους σούπερ-μάρκετ, όπως διαπιστώθηκε, φαίνεται να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις του όσον αφορά στην κάλυψη των βασικών καθημερινών αναγκών του, γι’ αυτό και τα προτιμά.
Με ποια κριτήρια όμως ψωνίζει ο Έλληνας καταναλωτής από τα σούπερ-μάρκετ; Το ερώτημα αυτό έρχεται να απαντήσει πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που συμπερασματικά καταλήγει στο ότι ο Έλληνας αξιολογεί ιδιαίτερα υψηλά την αγοραστική εμπειρία με σαφή βελτίωση στην αξιολόγηση την τελευταία 3ετία, κάνοντας στροφή 180ο από τις παλιές του συνήθειες, που πολλές φορές ξόδευε αλόγιστα και πολλές φορές αγόραζε περιττά και πανάκριβα πράγματα.
Αξιολογούν την ποιότητα και την τιμή
Μια από τις βασικές τάσεις που παρατηρούνται σήμερα στη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή είναι η πολύπλοκη σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην ποιότητα και στην τιμή, λόγω της οικονομικής κρίσης. Όπως διαπιστώνεται, οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ.
Η παρεχόμενη αξία (value for money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα, αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή (π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κ.λπ.). Παράλληλα, τα σούπερ-μάρκετ αξιολογούνται ιδιαίτερα θετικά σε όλα τα βασικά κριτήρια της βασικής λειτουργίας τους.
Τα συμπεράσματα
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το πιο “δυνατό” σημείο της αγοραστικής εμπειρίας είναι το προσωπικό των καταστημάτων. Οι καταναλωτές έχουν θετική γνώμη για την εξυπηρέτηση και βοήθεια που λαμβάνουν από το προσωπικό σε ποσοστό 84% το 2016 και 86% το 2017.
Σε σχέση με αυτή καθαυτή τη διαδικασία αγοράς, οι θετικές απαντήσεις φτάνουν στο 86%, με σημαντική βελτίωση έναντι του 79% του 2016, με τους καταναλωτές να θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν τις αγορές τους πιο γρήγορα και άνετα στα σούπερ-μάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα, όπου ξοδεύουν και χρόνο και χρήμα. Άλλωστε, την τελευταία 20ετία το δίκτυο καταστημάτων σούπερ-μάρκετ στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, τόσο σε αριθμό καταστημάτων όσο και σε ποιότητα. Τα καταστήματα, πέρα από τη συνεχή διαθεσιμότητα ποιοτικών προϊόντων σε μεγάλο εύρος ποικιλίας και τιμών, παρέχουν και σημαντικές συμπληρωματικές υπηρεσίες (π.χ. πάρκινγκ, εξυπηρέτηση και διανομή κατ’ οίκον).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου