Σημαντική αύξηση των βεβαιωμένων κρουσμάτων κακοδιοίκησης καταδεικνύει η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το 2017, που παραδόθηκε στον πρόεδρο της Βουλής.
Την περασμένη χρονιά, οι αναφορές που υπεβλήθησαν αυξήθηκαν κατά 29,6% έναντι του 2016, φθάνοντας τις 15.438 από 11.915, αύξηση η οποία αποδίδεται στη σοβαρή αδυναμία του κράτους και των υπηρεσιών να διαχειριστούν τις επιπτώσεις της δημοσιονομικής κρίσης και των συνακόλουθων αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών. Τα χαρακτηριστικά της κακοδιοίκησης, όπως προκύπτει από τις αναφορές των πολιτών, άπτονται της μη εφαρμογής της νομοθεσίας, της παρερμηνείας ή της επιλεκτικής εφαρμογής των νόμων, της πολυνομοθεσίας, αλλά και της νομοθέτησης πέραν των ορίων εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος.
Οι περισσότερες αναφορές για το 2017 αφορούν τους τομείς της κοινωνικής ασφάλισης, της χωροθέτησης-αδειοδότησης και παρακολούθησης της λειτουργίας έργων (σ.σ. στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν προβλήματα που αφορούν ΔΕΚΟ), της φορολογίας, των μεταφορών και της κοινωνικής πρόνοιας. Ως προς την κακοδιοίκηση, αυτή συναντάται κυρίως στους τομείς της πρόνοιας, της εκπαίδευσης και του οικιστικού-φυσικού περιβάλλοντος, ενώ αυξάνονται συνεχώς οι αναφορές σε θέματα αλλοδαπών. «Πρωταθλητές» στην κακοδιοίκηση αναδεικνύονται τα ΝΠΔΔ (42%), με την πλειονότητα των αναφορών να συγκεντρώνουν ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΠ και ΕΟΠΥΥ. Το 17% των περιπτώσεων κακοδιοίκησης αφορά υπουργεία, κυρίως τα Εσωτερικών, Παιδείας, Μεταναστευτικής Πολιτικής και Εργασίας, ενώ το 14% των περιπτώσεων κακοδιοίκησης εντοπίζεται στους ΟΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου