Περίπου 100.000 υποψήφιοι έχουν μπει στην τελική ευθεία. Οι πανελλήνιες εξετάσεις φέτος ωστόσο περιλαμβάνουν ένα νέο Πανεπιστήμιο, αυτό της Δυτικής Αττικής ενώ λείπουν τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Παράλληλα η κατάργηση του επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Επιστημών, αλλά και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων κατά 4.000 φέρνουν τα πάνω κάτω.
Ο εκπαιδευτικός αναλυτής Χρήστος Κάτσικας, αναλύει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ΌΤΙ ΕΊΝΑΙ τρεις οι βασικοί παράγοντες που μπορούν να δείξουν το πώς θα κινηθούν φέτος οι βάσεις.
Πρώτον, ο βαθμός δυσκολίας ή ευκολίας των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και ιδιαίτερα σε σχέση με την τελευταία χρονιά με την οποία γίνονται οι βασικές συγκρίσεις.
«Ο βαθμός ευκολίας-δυσκολίας των θεμάτων εκτιμώ ότι δεν μπορεί να διαφέρει σημαντικά από πέρσι. Και αυτό κυρίως διότι τα τελευταία χρόνια με τα λεγόμενα διαβαθμισμένα θέματα (απλά, εύκολα, δύσκολα, δυσκολότερα) έχει βρεθεί ένας τρόπος βαθμολογικής διασποράς και κατανομής των υποψηφίων, κοντολογίς μια «στρατηγική διαχείρισης» του μαθητικού πληθυσμού. Κι αν ένα μάθημα έχει πιο αυξημένο βαθμό δυσκολίας από τον περσινό, ένα άλλο θα έχει σίγουρα μικρότερο, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα στατιστικό ισοδύναμο», σχολίασε ο κ. Κάτσικας.
Δεύτερον, ο αριθμός των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων, αφού, έχουμε αύξηση εισακτέων κατά 3.996 (από 70.726 το 2017 σε 74.692 φέτος), ενώ ο αριθμός των υποψηφίων δεν αναμένεται να είναι μεγαλύτερος από τον περσινό, δηλαδή περίπου 105.000.
Τρίτον, βασικός παράγοντας είναι η σχέση ζήτησης-προσφοράς θέσεων, δηλαδή ο αριθμός των υποψηφίων που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στις «σχολές κύρους» ή στις «σχολές περιορισμένης ζήτησης» και οι προσφερόμενες θέσεις στις παραπάνω σχολές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου