Από το 2016 εκκρεμούν οι προτάσεις-μελέτες με θέμα «Ο σιδηρόδρομος και η Μεσσηνία στον 21ο αιώνα» το οποίο κοινοποίησαν στους βουλευτές Μεσσηνίας, στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, στους αντιπεριφερειάρχες Μεσσηνίας και Υποδομών, στους δημάρχους Καλαμάτας, Τριφυλίας, Πύλου-Νέστορος, Μεσσήνης, το διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ και το διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΡΓΟΣΕ, κοινωνικοί φορείς εδώ και χρόνια. Το 2016 μάλιστα υποβλήθηκε μια ακόμα ανοιχτή πρόταση με το ίδιο θέμα που ανέεφερε ότι :
«Στις 14 Φεβρουαρίου 2016, έγινε στον Πύργο παρουσίαση της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πάτρα – Πύργος, Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες από 120 έως 160 χλμ/ώρα. Πάνω στη μελέτη αυτή, παρουσιάστηκε στην Καλαμάτα στις 3 Απριλίου, οι εκπρόσωποι των φορέων της Δυτικής Μεσσηνίας που αναφέρονται παρακάτω κατέθεσαν πολλές παρατηρήσεις".
ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΙΓΕΙ Η ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗ ΔΥΤ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΙΓΕΙ Η ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗ ΔΥΤ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
1ον Ο σιδηρόδρομος αποτελεί το μέλλον μιας κοινωνίας και των παραγωγικών φορέων της Μεσσηνίας. Δεν προηγήθηκε ως τώρα ευρύτερος διάλογος σε μεσσηνιακό επίπεδο και δεν ανακοινώθηκε τίποτα για τα οικονομικά και άλλα στοιχεία που συνηγορούν στην αναγκαιότητα της κατασκευής του με τον τρόπο που έχει ανακοινωθεί.
2ον Από την παρουσίαση στον Πύργο το 2016 έγινε φανερό ότι μελέτη του έργου έχει γίνει μόνο μέχρι τον Πύργο. Για το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα έχει γίνει μόνο προμελέτη.
3ον Μήπως πριν εκλπληρωθεί η μελέτη του έργου, πρέπει να έχει γίνει μελέτη βιωσιμότητας; Η οποία μπορεί να ετοιμαστεί άμεσα με βάση τα δημογραφικά, κοινωνικά δεδομένα καθώς μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μέσα μαζικής μεταφοράς. Ιδίως τώρα που η βενζίνη κοντεύει να αγγίξει τα 2 ευρώ.
4ον) Τα οικονομικά, πληθυσμιακά, κοινωνικά, παραγωγικά και τεχνολογικά δεδομένα πάνω στα οποία βασίστηκε η κατασκευή του έργου τον 19ο αιώνα, έχουν αλλάξει, οπότε οι επικαροποιήσεις όλων των μελετών αποκτούν άμεση αναγκαιότητα.
5ον) Πώς θα εξυπηρετεί, όπως τονίστηκε τότε στον Πύργο από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, τις υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Μεσσηνίας; Εδώ μπορεί να λειτουργήσει βελτιωμένη η υπάρχουσα υποδομή σε συνδυασμό και με τα αρχαιολογικά μνημεία της περιοχής. Αλλά κυρίως να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες της Costa Navarino για να πάνε στη δουλειά τους οι πρώτοι και στην Καλαμάτα και στην Αρχαία Ολυμπία οι δεύτεροι που τώρα πάνε με πούλμαν.
6ον) Οφείλουμε να αναδείξουμε το επενδυτικό ενδιαφέρον για ανάπτυξη νέων τουριστικών μονάδων, όπως αναφέρθηκε, όταν αφήνει στην απομόνωση το πιο ενδιαφέρον και αναπτυσσόμενο τμήμα της Μεσσηνίας με δεδομένους και τους περιορισμούς στη δόμηση που επιβάλλονται τελικά στον Κυπαρισσιακό Κόλπο. Το θετικό είναι ότι η σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται από την ζώνη αυτή που μπορεί με ήπιες μορφές τουρισμού να δώσει ώθηση στην περιοχή.
7ον) Πώς είναι δυνατόν να ξανασυζητάμε εκατό χρόνια μετά για τρένο στη Μεσσηνία και να αφήνουμε πάλι έξω από τους σχεδιασμούς το πιο παραγωγικό κομμάτι της;
Καλό επομένως είναι οι πολίτες να καλέσουν με τους φορείς τώρα, τους πολιτικούς παράγοντες του νομού μας να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Συγκεκριμένα, να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομικής γραμμή Καλό Νερό-Κυπαρισσία-- Μεσσήνη-Καλαμάτα. Η γραμμή αυτή είναι η μόνη που θα είναι πραγματικά βιώσιμη και θα αυξήσει ουσιαστικά το τοπικό αλλά μακροπρόθεσμα και το εθνικό εισόδημα.
Η γραμμή αυτή θα απογειώσει από οικονομική, κοινωνική και πληθυσμιακή άποψη την περιοχή μας που ήδη, παρά την απομόνωση, παρουσιάζει μεγάλη δυναμική στην αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό. Θα ενώσει με ασφαλή και γρήγορο τρόπο το μεγαλύτερο πληθυσμιακά μέρος της Μεσσηνίας με τα επιμέρους τμήματά του, αλλά και με την πρωτεύουσα του νομού. Θα λειτουργήσει έτσι ως προαστιακός σιδηρόδρομος και η Καλαμάτα θα αποκτήσει ουσιαστική ενδοχώρα με αμοιβαία οφέλη και για τις δύο πλευρές.
Θα ενώσει τη Δυτική Μεσσηνία με την Ηλεία και την Αχαΐα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική άποψη.
Θα ενώσει τις ξενοδοχειακές μονάδες της Δυτικής Μεσσηνίας, με την Αρχαία Ολυμπία και το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας έτσι τεράστια ώθηση στον τουρισμό.
Θα διευκολύνει καθοριστικά τις εξαγωγές της γεωργικής παραγωγής των πρωτοπόρων αγροτών της περιοχής μας στις αγορές της Ευρώπης με γρήγορο, αξιόπιστο και οικονομικό τρόπο. ΓΙΑΝ. ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου