Pages

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

“Γιορτή Μεσσηνιακής Γαστρονομίας” με τοπικές γεύσεις και προϊόντα της Μεσσηνιακής γης

Οι μοναδικές γεύσεις και τα ποιοτικά προϊόντα της Μεσσηνιακής γης ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές των φετινών “Σεμιναρίων Μεσσηνιακής Γαστρονομίας”, που πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία το τετραήμερο 13-16 Νοεμβρίου 2019, στις εγκαταστάσεις της Costa Navarino, με τη συμμετοχή πλήθους επαγγελματιών του χώρου της εστίασης και σπουδαστών.
Μια συνεργασία που υλοποιείται για 7ησυνεχή χρονιά από το Επιμελητηριο Μεσσηνίας, το Ίδρυμα “Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου” και το Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας, και για πρώτη φορά με την υποστήριξη της ομάδας των επαγγελματιών του διατροφικού τομέα «Μπριγάδα».
Τις δύο πρώτες μέρες, επαγγελματίες της περιοχής, μέσα από τα εργαστήρια μαγειρικής τέχνης, την επίδειξη τεχνικών και τη γαστρονομική δοκιμή, παρουσίασαν συναρπαστικούς γευστικούς συνδυασμούς και δημιουργική αξιοποίηση των Μεσσηνιακών προϊόντων, υπενθυμίζοντας σε όλους την πλούσια παράδοση του τόπου μας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις από επαγγελματίες της γαστρονομίας και του τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, στις 13 Νοεμβρίου ο κ. Nico Bartalini παρουσίασε το πετυχημένο παράδειγμα της Τοσκάνης. Στη συνέχεια η ομάδα του “Tinos food path” εξήγησε πως η προσπάθεια των επαγγελματιών του νησιού αλλάζει τον τουριστικό χάρτη αναδεικνύοντας την τοπική γαστρονομία. Ο κ. Γιάννης Τζαβλόπουλος ανέλυσε πως τα τοπικά προϊόντα αποτελούν την εμπορική ταυτότητα μιας περιοχής και τέλος μέλη της ομάδας “Meating Greece”πραγματοποίησαν επίδειξη κοπής κρεάτων.
Στις 14 Νοεμβρίου, ο chef Δημήτρης Σκαρμούτσος, μίλησε για τη σημαντικότητα της χρήσης τοπικών προϊόντων στην κουζίνα και πως αυτά συμβάλουν στην ανάπτυξη του εστιατορίου. Στη συνέχεια ο chef Δημήτρης Νίκοληςέκανε μια ιστορική αναδρομή των μεσσηνιακών προϊόντων από την αρχαιότητα έως σήμερα και αναφέρθηκε στην εξέλιξη της γαστρονομίας. Τέλος ο Θωμάς Δούζης, διευθύνων σύμβουλος του “ΕΡΓΟΝ” ανέλυσε το επιτυχημένο παράδειγμα της εταιρείας θεωρώντας την γαστρονομία ως ένα σημαντικό τουριστικό προϊόν.
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, ακολούθησαν εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές, ενώ η τελευταία μέραέκλεισε με ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, μόνο για τους επαγγελματίες της εστίασης, που ανέδειξαν την αξία της ολοκληρωμένης διαχείρισης μιας Μεσσηνιακής γαστρονομικής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη της περιοχής. Το πρόγραμμα περιελάβανε εισήγηση από τον Στράτο Κορνά, καθηγητή Μαγειρικής Τέχνης με θέμα “Η εκπαίδευση στους χώρους εστίασης”. Στη συνέχεια ο κ. Ντίνος Στεργίδης, δημοσιογράφος οίνου και οργανωτής έκθεσης Οινόραμα, αναφέρθηκε στη σημασία της Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης στο μάρκετινγκ του κρασιού. Ακολούθησε η εισήγηση από την κυρία Αθηνά Πάνου, Food blogger/photographer & Social Media Manager με θέμα “Εστιατόρια και Social Media” και τέλος το τετραήμερο πρόγραμμα έκλεισε με την ενδιαφέρουσα ομιλία του Chef Γιάννη Μπαξεβάνη, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία των τοπικών προϊόντων και πως αυτά αποτελούν το καλύτερο προϊόν διαφήμισης για την περιοχή της Μεσσηνίας.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Βαγγέλης Ξυγκώρος, ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, αναφέρθηκε πως στόχος των σεμιναρίων που πραγματοποιούνται τα τελευταία 7 χρόνια είναι να παρουσιάσουν στους επαγγελματίες της εστίασης και του τουρισμού όλες τις νέες τάσεις και εξελίξεις στον χώρο της γαστρονομίας, δείχνοντας παράλληλα τον δρόμο για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου