Pages

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΣΕΜΝΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ: ΘΥΕΛΛΑ ΓΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΤΡΑΚΤΕΡ

Το ΙΟΒΕ προτείνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τροχοφόρα αγροτικά οχήματα. Αντιδράσεις στον αγροτικό κόσμο. Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα… τρακτέρ προτείνει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σε πρόσφατη έκθεση για την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το ΙΟΒΕ προκρίνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τρακτέρ. Μάλιστα, το καταβαλλόμενο ποσό θα καθορίζεται από την ιπποδύναμη των τροχοφόρων αγροτικών μηχανημάτων: Όσο μεγαλύτερη η ιπποδύναμη, τόσο υψηλότερο το ποσό των τελών κυκλοφορίας. Το ΙΟΒΕ, παράλληλα, προωθεί την ιδέα εκπόνησης ενός προγράμματος επιδότησης των αγροτών με στόχο την παροχή οικονομικών κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των τρακτέρ. Εκτιμά δε, ότι τα δημοσιονομικά έσοδα από τα παραπάνω μέτρα (τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ από τις πωλήσεις νέων τρακτέρ) θα ανέρχονται σε 59,26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος θα κυμαίνεται σε 44,17 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου, θα προκύπτει πλεόνασμα ύψους 15,08 εκατ. ευρώ ετησίως, όπως και αύξηση του στόλου των τρακτέρ έως και 3.000 εντός του 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, τα τροχοφόρα αγροτικά μηχανήματα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου