Pages

Κυριακή 3 Μαΐου 2020

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Θέμα: « To νέο νομοσχέδιο για την παιδεία εν μέσω πανδημίας »
Το ΔΣ του συλλόγου μας ύστερα από τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε συντάσσεται με κάθε φωνή διαμαρτυρίας που ακούστηκε για την αιφνίδια κατάθεση προς διαβούλευση του νομοσχεδίου για την παιδεία. Ενός νομοσχεδίου που κατατέθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους διάλογος με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς.
Σε μια εποχή, που η πανδημία, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ανέδειξε την τεράστια σημασία που έχουν οι τομείς της υγείας και παιδείας για την κοινωνία και τους πολίτες της, η επίσημη πολιτεία προχωρά σε αλλαγές στην παιδεία χωρίς εμάς.
Έτσι, μια σειρά από ζητήματα, όπως η αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ο ελάχιστος επιτρεπόμενος αριθμός για τη λειτουργία τμήματος, τα διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών, η εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση, ο θεσμός του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης, οι ρυθμίσεις για οργανικές πειραματικών σχολείων, κλπ γίνονται αντικείμενα αλλαγών αιφνιδιαστικά, με τα σχολεία κλειστά και τις Γενικές Συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών συλλόγων της χώρας ανενεργές.
Η αύξηση του ανώτερου αριθμού μαθητών/μαθητριών ανά τμήμα από 22 στους 26, εκτός από τους αντιπαιδαγωγικούς λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να εφαρμοστεί, έχει να κάνει και με λόγους υγείας, μιας και τόσος λόγος γίνεται αυτές τις μέρες για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
Όσον αφορά την πρόθεση κατάτμησης του προγράμματος του Νηπιαγωγείου σε διδακτικά αντικείμενα (είσοδος Αγγλικών για παράδειγμα), δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής, καθώς και όλες τις παρατηρήσεις, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από τους πρυτάνεις όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας πριν τρεις μήνες, οι οποίοι και πήραν θέση στο θέμα, τεκμηριώνοντάς το με επιστημονικές τοποθετήσεις. Θέση μας είναι ότι μπορούν οι συνάδελφοι της ειδικότητας των Αγγλικών να τοποθετηθούν σε επόμενες δομές της εκπαίδευσης, με παράλληλη αύξηση των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου τους, γεγονός που θα έχει ουσιαστικότερη προσφορά στην εκπαίδευση.
Στο νομοσχέδιο δεν είδαμε πουθενά να γίνεται λόγος για θέματα μείζονος σημασίας, όπως η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, η ύπαρξη σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, τραπεζοκόμων, σχολικών βοηθών, αγορά σύγχρονου ηλεκτρονικού εξοπλισμού, κλπ.
Ζητάμε λοιπόν την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, καθώς και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος για όλα όσα περιέχει, με ουσιαστική συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, καθώς ξημερώνει μια διαφορετική κανονικότητα για όλους και το δημόσιο σχολείο θα πρέπει να αποτελέσει για τη συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών και τα παιδιά τους το σημαντικότερο στήριγμα της πολιτείας. Γιατί, ας μην ξεχνάμε ότι ενώ τα σχολεία παραμένουν κλειστά , οι εκπαιδευτικοί δίνουν τιτάνιο αγώνα, κάτω από αντικειμενικές δυσκολίες, για να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία και να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Γιατί οι εκπαιδευτικοί ξέρουν καλά ότι στηρίζοντας τους μαθητές τους, στηρίζουν το αύριο του τόπου τους.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου
          Η Πρόεδρος                                                                           Η   Γραμματέας
 ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ                                                        ΜΙΧΑΛΑΡΕΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου