Η καραντίνα λόγω κορωνοϊού αύξησε σε θεαματικά επίπεδα τις ηλεκτρονικές συναλλαγές καθώς το σύνολο-σχεδόν-της εμπορικής δραστηριότητας γίνεται με αυτόν τον τρόπο. Ταυτόχρονα, όμως, αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι απατές με τους επιτήδιους να κάνουν πραγματικά χρυσές δουλείες. Ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου για την Κυβερνοασφάλεια, Αντιστράτηγος ε.α. και Ειδικός Ερευνητής Ηλεκτρονικών Εγκλημάτων μας μίλησε σχετικά με τους τρόπους προφύλαξης του κοινού, εξηγώντας όλες τις πτυχές της ηλεκτρονικής απάτης. Τι αφορούν οι ηλεκτρονικές απάτες που έχουν έρθει στην επιφάνεια με αφορμή την πανδημία πανδημία του κορωνοϊού (COVID-19);
1) Απόπειρες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (phishing) είτε α) μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα οποία ισχυρίζονται ότι περιέχουν σημαντικές ενημερώσεις σχετικά με την πανδημία η ότι είναι από τραπέζικά ιδρύματα με απότερο σκοπό την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών ή/και τη διασπορά κακόβουλου λογισμικόυ είτε β) μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα όπου οι απατεώνες του διαδικτύου μέσω κακόβουλων αναρτήσεων (χιουμοριστών ή δήθεν ενημερωτικών) κατευθύνουν τα θύματα τους σε ιστοτόπους που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό το οποίο στην συνέχεια γίνεται μέρος του υπολογιστικού μας συστήματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
2) Μαζική εισβολή των χάκερ στα ηλεκτρονικά συστήματα, με αποτέλεσμα να χρεώνουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών πληρωμών, με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, καθώς και μέσω web-banking. Συγκεκριμένα σε ότι αφορά στις απάτες μέσω καρτών, οι χάκερ, υποκλέπτουν δεδομένα των χρηστών από το διαδίκτυο και προχωρούν σε χρεώσεις, μέσω εικονικών αγορών.
Προκειμένου να μη κινήσουν υποψίες τα ποσά αρχικά, είναι μικρά, αλλά στη συνέχεια αυξάνονται ραγδαία. Αυτό προϋποθέτει συχνό έλεγχο των κινήσεων της κάρτας, συχνές αλλαγές κωδικών και την ενεργοποίηση της υπηρεσίας άμεσης ειδοποίησης, όταν γίνεται οποιαδήποτε συναλλαγή. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι όταν λαμβάνουν μηνύματα από τραπεζικά Iδρύματα τα οποία τους ζητούν να ενεργήσουν σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεα καθώς οι Tράπεζες όταν θέλουν κάτι είτε θα ζητήσουν τη φυσική τους παρουσία σε κάποιο υποκατάστημα είτε θα επικοινωνήσουν τηλεφωνικά μαζί τους μέσω εκπροσώπων...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου