Pages

Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη ξαναζεσταίνουν την σούπα οι πολιτικοί

 


Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του capital.gr η κατασκευή των έργων αυτών (Καλαμάτα-Μεθώνη, Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) θα τροφοδοτήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεών τους, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τα έσοδά τους μέσω των συμβάσεων παραχώρησής τους. Όμως, πέρα από τα οφέλη σε επίπεδο επιχειρηματικών ομίλων, η κατασκευή των νέων οδικών αξόνων αναμένεται να συμβάλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενώ πολλαπλά είναι τα οφέλη για τους πολίτες.

Σε πολλές περιπτώσεις ο χρόνος μείωσης της διαδρομής αναμένεται να φτάσει ακόμα και στο μισό, ενώ σημαντική θα είναι και η εξοικονόμηση καυσίμων.

Καλαμάτα-Μεθώνη

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ των 5 σχημάτων που έχουν προκριθεί στη β’ φάση του διαγωνισμού για τη “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ”.

Τα 5 σχήματα που έχουν προκριθεί στο έργο είναι: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ Τέρνα και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα εξής τμήματα: το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Μετά την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο οποίος έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες (όπου μεταξύ άλλων τα σχήματα ζητούν διευκρινίσεις επί των μελετών και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών), θα ακολουθήσει η υποβολή οικονομικών προσφορών. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 180 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας. Στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) καλείται να αναλάβει την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του. Επίσης την κατασκευή του συνόλου των εργασιών οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότησή του βάσει του οριστικού σχεδιασμού. Επιπλέον τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη”, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης και, τέλος, την επιστροφή του έργου στο Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου