Pages

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

ΠΕΤΑΞΕ ΕΞΩ.. ΤΗΝ Ν.Δ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ


Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι εκτός της λίστας των 6 σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Η περιφερειακή αρχή προσπαθεί να επαναλειτουργήσει τη γραμμή Κόρινθος - Ναύπλιο και μακροπρόθεσμα τη γραμμή Κόρινθος - Τρίπο
λη - Μεγαλόπολη - Καλαμάτα, αλλά σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα αργήσει πολλά χρόνια να κινηθεί τρένο στο ανατολικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Με τη γραμμή Πύργος - Κυπαρισσία - Ζευγολατιό - Καλαμάτα δεν ασχολείται κανένας φορέας ούτε για τα μάτια του κόσμου. Τα έργα που ανακοινώθηκαν χθες συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο αλλάζουν το χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών μας, διευκολύνουν τη σύνδεση της χώρας μας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο. 
Ήδη, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θέτοντας σε κίνηση την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για τα εξής έργα: 
1) Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
 2) Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ 
3) Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ. 
4) Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ. 
5) Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ. 
6) Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - Νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ. Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοσή τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου