Pages

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

ΧΑΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΚΕΡΔΗ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

 


Σε ανοδική τροχιά και τη δεύτερη χρονιά της ζωής μας με την πανδημία εξακολουθεί να βρίσκεται ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, καθώς το μεν lockdown στις αρχές του έτους που έστρεψε τις καταναλωτικές δαπάνες στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και η αύξηση του τουρισμού στη συνέχεια, οδήγησαν σε περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων.

Η εξέλιξη αυτή διαψεύδει -τουλάχιστον με βάση την έως τώρα εικόνα- ότι το 2021 ο κλάδος θα κατέγραφε μειωμένες πωλήσεις και πλέον η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με θετικό πρόσημο, αν και με χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με αυτόν που καταγράφηκε το 2020 σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 11,38 δισ. ευρώ, έναντι 11 δισ. ευρώ το 2020 και 10,58 δισ. ευρώ το 2019.

Στους κερδισμένους της πανδημίας συγκαταλέγονται και άλλοι κλάδοι του λιανεμπορίου, όπως τα φαρμακεία, τα οποία επίσης καταγράφουν για δεύτερη συνεχή χρονιά αύξηση των πωλήσεών τους, αλλά και κλάδοι όπως για παράδειγμα αυτοί που συνδέονται με την οικοδομική δραστηριότητα, κυρίως λόγω του μεγάλου κύματος ανακαινίσεων σε κατοικίες και επαγγελματικά ακίνητα.

Ο κύκλος εργασιών των φαρμακείων διαμορφώθηκε στα 2,88 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2021, έναντι 2,85 δισ. ευρώ και 2,73 δισ. ευρώ αντιστοίχως στα 9μηνα 2020 και 2019.

Αύξηση καταγράφηκε και στον κλάδο πωλήσεων αυτοκινήτων, όπου πάντως, από το φθινόπωρο και μετά καταγράφεται σχετική υποχώρηση, η οποία σε σημαντικό βαθμό συνδέεται και με τις καθυστερήσεις στην παραγωγή που παρατηρούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο κύκλος εργασιών του κλάδου διαμορφώθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε 3,81 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2021, έναντι 2,88 δισ. ευρώ πέρυσι και 3,57 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2019.

Οι σημαντικές επιδόσεις κάποιων μεγάλων κλάδων του λιανεμπορίου έχουν ως συνέπεια ο κύκλος εργασιών συνολικά του λιανεμπορίου να εμφανίζεται αυξημένος στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 όχι μόνο σε σύγκριση με το 2020, αλλά και σε σύγκριση με το 2019. Στοιχείο που σε πρώτη ανάγνωση δείχνει ότι η οικονομία βρίσκεται σε φάση ισχυρής επανεκκίνησης, αλλά που την ίδια ώρα «κρύβει» τις νέες εσωτερικές διχοτομήσεις που επέφερε στον κλάδο η πανδημία. Παραδοσιακές κατηγορίες του λιανεμπορίου όπως είναι για παράδειγμα αυτές της ένδυσης και υπόδησης ανέκαμψαν φέτος σε σύγκριση με το 2020, αλλά οι πωλήσεις τους υπολείπονται σημαντικά αυτών του 2019.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου