Pages

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά την τελευταία 5ετία

 


Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά παρατηρούνται την τελευταία 5ετία, με τα νοικοκυριά να έχουν σταματήσει να «κυνηγούν» προσφορές και προωθητικές ενέργειες, όπως συνέβαινε το 2017.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Προφανώς λόγω της σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων για εφέτος αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων ετών είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα, επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι καταναλωτές βρίσκουν πλέον λιγότερες προσφορές στα σούπερ μάρκετ σε κάποιες ταχυκίνητες κατηγορίες προϊόντων.

Συγκεκριμένα, μέσω προωθητικών ενεργειών έγινε το 2021 το 26,2% των πωλήσεων σε καθαριστικά έναντι 27,7% το 2020 και 29,2% το 2019 και στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 33,9% το 2021, 35,2% το 2020 και 37,3% το 2019. Στα τρόφιμα καταγράφεται μια μικρή αύξηση των προωθητικών ενεργειών το 2021, στο 24,8% των πωλήσεων, ποσοστό υψηλότερο μεν από το 2020 (23,5%), αλλά χαμηλότερο από το 2019 (25,2%).

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Αντίθετα το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές.

Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή, αναφέρεται στην έρευνα. «Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων», τονίζεται στην έρευνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου