Ράλι ανατιμήσεων καταγράφεται το τελευταίο διάστημα σε σειρά προϊόντων, με τις τιμές ακόμη και σε βασικά αγαθά να αυξάνονται χαρακτηριστικά μέσα σε ένα μήνα.
Η επιβάρυνση για τα νοικοκυριά αγγίζει ακόμη και τα 30 ευρώ το μήνα, τα οποία μάλιστα αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπα με ένα νέο μπαράζ ανατιμήσεων, με την ακρίβεια να έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Ανυπεράσπιστοι μπροστά στα απανωτά κύματα ακρίβειας αισθάνονται οι Έλληνες καταναλωτές, με 6 στους 10 εργαζόμενους να δηλώνουν ότι η άνοδος των τιμών τους έχει οδηγήσει ακόμη και σε μείωση της κατανάλωσης βασικών ειδών διατροφής (έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας), ενώ μόνο 3 στα 10 δηλώνουν ότι ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ με βάση ποιοτικά κριτήρια (έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).
Τα ευάλωτα νοικοκυριά, αλλά και ένα αυξανόμενο τμήμα της μεσαίας τάξης προσπαθούν να βγάλουν πέρα κόβοντας από παντού. Είναι χαρακτηριστικό πως τα «ανώνυμα» προϊόντα (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) σημειώνουν αύξηση τζίρου 9,7% από την αρχή του έτους έως τη πρώτη βδομάδα του Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Μάλιστα, την εβδομάδα της Καθαράς Δευτέρας τα έσοδα των ειδών ιδιωτικής ετικέτας στις κατηγορίες των τροφίμων και των βασικών προϊόντων νοικοκυριού κατέγραψαν αύξηση 43,5%, διπλάσια σε σχέση με το 21,1% που εμφάνισε συνολικά η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου