Pages

Κυριακή 22 Μαΐου 2022

ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ ΚΑΙ ΣΕΙΡΑ ΕΧΕΙ Η ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

 


«Μήλον της Έριδος» αποτελεί το υδατοδρόμιο της Ζακύνθου με την Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια να μάχονται για την βάση στο νησί του Ιονίου!  

Μάχη χαρακωμάτων προβλέπεται  ο ανταγωνισμός των δύο εταιρειών Υδροπλάνων στην Ελλάδα και ο λόγος τα υδατοδρόμια. Ένας αγώνας δρόμου με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων αλλά και των πτήσεων σε υψηλής ζήτησης προορισμούς. Σε μάχη προβλέπεται να εξελιχθεί το ζήτημα της ποιας εταιρείας θα αναλάβει την αδειοδότηση και διαχείριση του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο, με τηνHellenicSeaplanesΑ.Ε. και Ελληνικά Υδατοδρόμια IKE να βρίσκονται ήδη στην αναμονή ανοίγματος των προσφορών τους που κατέθεσαν στο Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου.

Κατόπιν της ανακοίνωσης του διαγωνισμού που προκήρυξε το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, με αρ. απόφασηςΦ.35/620/5.5.22, με πρωτοβουλία του Προέδρου του  Λιμενικού Ταμείου  Αναστάσιου Πλέσσα, οι δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται χρόνια στο χώρο των υδατοδρομίων, εξέφρασαν άμεσα το ενδιαφέρον τους για την κατάθεση της πρότασής τους, αποσκοπώντας να βάλουν τη Ζάκυνθο στο χάρτη του δικτύου των υδατοδρομίων της Ελλάδας και να φέρουν τα υδροπλάνα όλο και πιο κοντά στο νησί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ζάκυνθος είναι ο πρώτος προορισμός των Επτανήσων που εκφράζει επίσημα μέσω ανακήρυξης διαγωνισμού το ενδιαφέρον της για δημιουργία υδατοδρομίου, ύστερα και από την ψήφιση το 2020 του νέου νόμου 4663 περί ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων και αναμένεται αντίστοιχη κινητικότητα από Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι. Τα νησιά αυτά ενώ είναι υψηλής ζήτησης προορισμοί έχουν εγκλωβιστεί από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή σε αναμονές και καθυστερήσεις για περισσότερα από πέντε χρόνια.

Το σχέδιο της HellenicSeaplanesγια την Ζάκυνθο

Η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. /HellenicSeaplanesS.Aθέλει να επενδύσει με ιδιωτικά κεφάλαια και να δημιουργήσει υδατοδρόμια όπου ο κάτοχος της Άδειας Ίδρυσης θα είναι  το Λιμενικό Ταμείο και ο κάτοχος της Άδειας Λειτουργίας όπου θα αναλάβει και το κόστος κατασκευής, προμήθειας εξοπλισμού και λειτουργίας  θα είναι ο ιδιώτης. Με αυτή την διαδικασία το Λιμενικό Ταμείο ή όποιος άλλος δημόσιος φορέας έχει την Άδεια ίδρυσης θα μπορεί μετά την αποχώρηση του ιδιώτη επενδυτή να αναθέσει με διαγωνισμό την λειτουργία του υδατοδρομίου εκ νέου σε άλλο ανάδοχο.

ΗHellenicSeaplanes προχωρά αποφασιστικά και με συντονισμένες κινήσειςτην πρότασή της για την ανάληψη της αδειοδότησης και διαχείρισης του υδατοδρομίου της Ζακύνθου, ετοιμάζοντας παράλληλα και το πτητικό της πλάνο για ταξίδια με υδροπλάνα από και προς το νησί. Συγκεκριμένα το σχέδιο της εταιρείας προβλέπει τη σύνδεση της Ζακύνθου με τα διαθέσιμα υδατοδρόμια των Ιονίων νήσων, την Πάτρα, ενώ εφικτή αξιολογείται και η σύνδεση με το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο πρόσφατα απέκτησε άδεια ίδρυσης.

Παράλληλα στην πρόταση της HellenicSeaplanes για το υδατοδρόμιο Ζακύνθου, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή του έργου με ιδιωτικά κεφάλαια, κατέχοντας ρόλο κεντρικού υδατοδρομίου στο σύμπλεγμα υδατοδρομίων που δημιουργεί, αποτελώντας τη βάσης της εταιρείας στο Ιόνιο με δυνατότητες πρόσδεσης έως και τριών (3) υδροπλάνων και πολλές υποστηρικτικές υποδομές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου