Πέρυσι όλο το χρόνο 20.600 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αριθμός που συνιστά αύξηση κατά 3% σε σχέση με το 2021. Σε σύγκριση με το 2019, ο αριθμός των θανάτων το 2022 μειώθηκε κατά 10%.Ωστόσο, η πρόοδος ήταν πολύ άνιση μεταξύ των κρατών μελών. Οι ασφαλέστεροι δρόμοι φαίνεται να εντοπίζονται στη Σουηδία (21 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων) και στη Δανία (26 ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (86 ανά εκατομμύριο) και η Βουλγαρία (78 ανά εκατομμύριο) κατέγραψαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2022. Στην Ελλάδα, πέρυσι, σημειώθηκαν 58 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν 46 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου για το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκαν συνολικά 332 τροχαία (έναντι 316 το 2021), με 48 νεκρούς, 34 βαριά τραυματίες και 368 ελαφρά τραυματίες.
Αξίζει να σημειωθεί πως η συνολική κατάταξη των ποσοστών θνησιμότητας των χωρών μελών της Ε.Ε. δεν έχει αλλάξει σημαντικά από την περίοδο πριν από την πανδημία.
ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία για το 2021 (δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα αναλυτικά στοιχεία για το 2022) σε ολόκληρη την Ε.Ε., το 52% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σημειώθηκε σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 39% στις αστικές περιοχές και 9% σε αυτοκινητοδρόμους. Οι άνδρες ευθύνονταν για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (78%). Οι επιβαίνοντες σε αυτοκίνητα (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 45% του συνόλου των θανάτων, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18%, οι χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 19% και οι ποδηλάτες το 9% του συνόλου των θανάτων.
ΠΕΖΟΙ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ
Ωστόσο, στις αστικές περιοχές, το μοτίβο είναι πολύ διαφορετικό, καθώς οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων) αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των συνολικών θανάτων. Στις αστικές περιοχές, οι θάνατοι των χρηστών σημειώνονται ως επί το πλείστον σε δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα και φορτηγά και, ως εκ τούτου, αναδεικνύουν την ανάγκη βελτίωσης της προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.
Κι ενώ το αυξημένο ποσοστό χρήσης ποδηλάτων στο μείγμα κινητικότητας σε πολλά κράτη μέλη είναι εξαιρετικά ευπρόσδεκτο, μια σοβαρή αιτία ανησυχίας είναι η τάση στον αριθμό των ποδηλατών που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε. Αυτή είναι η μόνη ομάδα χρηστών του οδικού δικτύου στην οποία δεν καταγράφηκε σημαντική μείωση των θανάτων κατά την τελευταία δεκαετία, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη έλλειψη καλά εξοπλισμένων υποδομών.
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το 2019 στην Ελλάδα είχαμε 64 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2020 μειώθηκαν στους 54 θανάτους. Το 2021 είχαμε 57 θανάτους και το 2022 είχαμε 58 θανάτους, καταγράφοντας αύξηση 1%. Σε σχέση με το 2019 οι θάνατοι ήταν μειωμένοι κατά 11%, και σε σχέση με την τριετία 2017-2019 οι θάνατοι ήταν επίσης μειωμένοι κατά 13%.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΣΤΑΤ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Όσον αφορά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και ο μεγαλύτερος αριθμός των θυμάτων το πρώτο πεντάμηνο του 2022, καταγράφηκαν στην Κορινθία και στη Μεσσηνία, ενώ στη Λακωνία σημειώθηκαν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα 8 τροχαία, χωρίς κανένα από αυτά να είναι θανατηφόρο.
Πιο αναλυτικά, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο πεντάμηνο του 2022 συνέβησαν 125 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και σκοτώθηκαν 15 άτομα, ενώ 11 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 128 τραυματίστηκαν ελαφρά. Στην Μεσσηνία, το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφηκαν 18 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και οι νεκροί έφτασαν τους 5, ενώ τραυματίστηκαν σοβαρά 3 άτομα και άλλα 13 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου