Pages

Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

ΠΟΛΙΤΙΚΗ- Πράσινο και Μωβ: 10 προτάσεις για τη Μεσσηνία


 
Το Πράσινο & Μωβ είναι ένα νέο σχήμα του ευρωπαϊκού προοδευτισμού που δίνει ιδιαίτερο βάρος στη δημιουργία μιας αποδοτικής οικονομίας, στην προστασία του περιβάλλοντος και στον εκσυγχρονισμό των θεσμών του κράτους.

Ως υποψήφιος βουλευτής Μεσσηνίας και ερευνητής σε θέματα οικονομίας, εργασίας και νέων τεχνολογιών σε πανεπιστήμια και διεθνείς οργανισμούς του εξωτερικού, θέτω ως στόχο μου να εφαρμοστούν οι πολιτικές που θα επιτρέψουν στα δικά μας παιδιά να κυνηγήσουν τα όνειρά τους στην Ελλάδα, σε αντίθεση με αυτό που αντιμετωπίσαμε εμείς, οι νέοι και νέες της γενιάς της κρίσης.

Η Μεσσηνία έχει αυτή τη στιγμή μία πολύ μεγάλη ευκαιρία, με την Καλαμάτα ως μία από τις λίγες πόλεις της χώρας που ο πληθυσμός της αυξάνεται, την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και τη διασύνδεσή της με την υπόλοιπη χώρα.

Βάσει της ειδίκευσής μου και κατόπιν διαβουλεύσεων με τοπικούς φορείς, παραθέτω 10 τομές σε εθνικό επίπεδο, για να μη χαθεί αυτή η ευκαιρία στα χέρια του σημερινού αργοκίνητου, γραφειοκρατικού και αντιπαραγωγικού κράτους. Τομές που θα δώσουν τη δυνατότητα στη Μεσσηνία να αναπτυχθεί, βελτιώνοντας την καθημερινή μας ζωή και το μέλλον των νέων γενεών:

1. Μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα εργασίας: Εργαζόμενα άτομα που δουλεύουν σε θέσεις μερικής απασχόλησης ή σεζόν θα συνεχίζουν να λαμβάνουν μέρος της κρατικής βοήθειας, αντί να κόβεται όλο το επίδομα. Έτσι αυξάνεται το εισόδημά τους και υπάρχει κίνητρο για εργασία, ώστε οι μεσσηνιακές επιχειρήσεις να βρίσκουν ευκολότερο προσωπικό.

2. Αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ με ένα Φόρο Πλούτου: Η πρώτη κατοικία και οι οικογενειακές κατοικίες στα μεσσηνιακά χωριά δε θα φορολογούνται όπως σήμερα, αλλά τα έσοδα του Δημοσίου θα είναι ψηλότερα μέσω της φορολόγησης μεγάλων καταθέσεων, θυρίδων και άλλων ειδών περιουσίας.

3. Θεσμοθέτηση Διαύγειας και ψηφιοποίησης σε όλο το Δημόσιο: Όλες οι αποφάσεις της δημόσιας διοίκησης θα είναι υποχρεωτικά ανοιχτές και οι διαδικασίες τους ψηφιοποιημένες, με τρόπο που δε θα αναπαράγουν τη χάρτινη γραφειοκρατία. Η αύξηση της αποδοτικότητας του Δημοσίου θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις της Μεσσηνίας να αδράξουν τις οικονομικές ευκαιρίες της επόμενης 10ετίας.

4. Δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Διαχείρισης Δημοσίων Υπαλλήλων: Η αρχή θα αξιολογεί τους δημόσιους λειτουργούς ώστε να πριμοδοτεί τους αποδοτικούς αλλά και να απολύει, αν χρειαστεί, τους ανεπίδεκτους. Έτσι οι υπηρεσίες και οι διαδικασίες του Δημοσίου θα επιταχυνθούν για επιχειρήσεις και πολίτες.

5. Ολοκλήρωση του κτηματολογίου με αύξηση πόρων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο: Η σωστή χωροθέτηση θα ωφελήσει αμέσως τον τουρισμό της Μεσσηνίας (αύξηση κλινών – π.χ. στη Δυτική Παραλία της Καλαμάτας – και δημιουργία τουριστικού ποδηλατοδρόμου στη Δυτική Μάνη), αλλά και τους Δήμους, καθώς θα τους δώσει δυνατότητα φωτοβολταϊκών πάρκων που θα μειώσουν ραγδαία τα έξοδά τους.

6. Μείωση φοροασφαλιστικής επιβάρυνσης της μισθωτής εργασίας: Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό και το μισθό των εργαζομένων χωρίς να επιβαρύνονται υπερβολικά από φόρους και εισφορές, μειώνοντας την ανεργία. Τα έσοδα από το φόρο πλούτου και η επαναφορά του φόρου κερδών μεγάλων επιχειρήσεων θα ισοσταθμίσουν τα δημόσια οικονομικά.

7. Εθνικό σχέδιο στεγαστικής πολιτικής: Με εθνική χρηματοδότηση και ένα δημοτικό φόρο στις τουριστικές διανυκτερεύσεις οι Δήμοι θα χτίζουν νέες ή θα ανακαινίζουν παλιές κατοικίες και θα τις προσφέρουν με χαμηλά ενοίκια σε νέους, χαμηλόμισθους και εκπαιδευτικούς σε τουριστικές περιοχές. Το μέτρο λειτουργεί άψογα σε πόλεις όπως το Άμστερνταμ και η Βιέννη, καθώς μειώνει τα ενοίκια για όλους τους δημότες.

8. Εθνικό σχέδιο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το ποδήλατο: Ευρωπαϊκά κονδύλια και εθνικοί πόροι θα αυξηθούν και θα απορροφούνται καλύτερα, ώστε η Καλαμάτα να αποκτήσει ένα πυκνό δίκτυο ηλεκτρικών λεωφορείων και ποδηλατόδρομων. Οι γραμμές τρένου Καλαμάτα – Αεροδρόμιο – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Μελιγαλάς – Κυπαρισσία θα επανεκκινήσουν, χρηματοδοτούμενα μερικώς από ένα τουριστικό τρένο που θα φτάνει ως το λιμάνι της Καλαμάτας και θα συνδυάζεται με την κρουαζιέρα.

9. Υποχρεωτική συνταξιοδότηση ανώτατων δικαστών και θέσπιση αυστηρότερων προϋποθέσεων χορήγησης αναβολών: Το πρώτο μέτρο θα σταματήσει τη συνδιαλλαγή δικαστών-κυβερνήσεων, οι οποίες τάζουν διορισμούς σε πολιτικές θέσεις, ενώ το δεύτερο θα επιταχύνει τις εκδικάσεις υποθέσεων. Η δημιουργία ενός αδιάφθορου και αποδοτικού συστήματος δικαιοσύνης θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και την προσέλκυση διεθνών επενδύσεων.

10. Εθνικές επιδοτήσεις φωτοβολταϊκών και μικρών ανεμογεννητριών για κατοικίες και επιχειρήσεις: Τα έξοδα ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα μειωθούν κατακόρυφα, με αποτέλεσμα και την καταπολέμηση της ακρίβειας, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις υψηλές τιμές ενέργειας. Επιπρόσθετα, η Ελλάδα και η Ευρώπη θα επιτύχουν τους κλιματικούς τους στόχους ταχύτερα, καταπολεμώντας την αύξηση των έντονων καιρικών φαινομένων και της λειψυδρίας στην περιοχή μας.

Ήρθε η ώρα να πάψουμε να παλεύουμε για τα αυτονόητα.

Αυτές οι 10 προτάσεις είναι η αρχή και όλες θα εξειδικευτούν σε σειρά άρθρων μου σε μεσσηνιακά μέσα τις επόμενες ημέρες.

Του Στέφανου Τύρου
Φυσικού – οικονομολόγου, ερευνητή, υποψήφιου βουλευτή Μεσσηνίας


O συνεπικεφαλής του Πράσινο & Μωβ Δομήνικος Χρυσίδης και ο Στέφανος Τύρος υποψήφιος βουλευτής Μεσσηνίας πραγματοποίησαν περιοδεία στο νομό Μεσσηνίας. Στα πλαίσια της περιοδείας αυτής, ο Δομήνικος Χρυσίδης παραχώρησε δήλωση και ο Στέφανος Τύρος φιλοξενήθηκε στο δελτίο ειδήσεων του Mesogeios TV Καλαμάτας.


Για την οικονομία και τον τουρισμό του αύριο
Οι εκπρόσωποι της συμμαχίας επισκέφθηκαν επιχειρήσεις και φορείς της περιοχής. Συζήτησαν με το Γραμματέα του συνδέσμου καταστηματαρχών εστίασης Καλαμάτας και συνιδρυτή του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας Ανδρέα Ζαγάκο για τα θέματα των επιχειρήσεων και των εργαζομένων του κλάδου. Συναντήθηκαν με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας και τον πρόεδρό του Βαγγέλη Ξυγκώρο, καθώς και με τον ιδιοκτήτη της τουριστικής επιχείρησης της Μάνης 2407 η οποία προωθεί το βιώσιμο τουρισμό του ταξιδιώτη του αύριο, μέσω ποδηλατικών αγώνων και περιηγήσεων στα μονοπάτια του Ταϋγέτου.

Για τα αγροτικά του αύριο
Ο Δομήνικος Χρυσίδης και ο Στέφανος Τύρος επισκέφθηκαν τη λαϊκή Καλαμάτας, ένα σημαντικό δείγμα συλλογικής οργάνωσης όπου παραγωγοί πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές. Πραγματοποιήθηκε, επίσης, συνάντηση στην εταιρία Bläuel στη Δυτική Μάνη, την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ξεκίνησε να πιστοποιεί βιολογικό λάδι τη δεκαετία του 80’. Οι εκπρόσωποι του Πράσινο & Μωβ ξεναγήθηκαν στις νέες εγκαταστάσεις, όπου θα έχει τη δυνατότητα να δεχτεί επισκέπτες οι οποίοι θα βλέπουν την διαδικασία τυποποίησης του ελαιόλαδου, αλλά και θα αυξήσει τη δυνατότητα εξαγωγών της εταιρείας, προωθώντας τα προϊόντα των αγροτών της περιοχής σε αγορές που έχουν μεγαλύτερη αξία.

Για το τρένο του αύριο
Έπειτα από την ανακοίνωση του Πράσινο & Μωβ εναντίων της επικείμενης απαλλοτρίωσης της γραμμής του τρένου που συνδέει την Καλαμάτα με το αεροδρόμιό της, οι εκπρόσωποι συναντήθηκαν με τον Ηλία Νταίβις από τους Φίλους Σιδηροδρόμων Καλαμάτας, με τον οποίο συζήτησαν τη δυνατότητα άμεσης επανεκκίνησης της γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη στην οποία υπάρχουν καινούργιες γραμμές του 2010 και εώς τη διακοπή του το 2011 μετέφερε 1500 άτομα ημερησίως.

Για τη διαχείριση απορριμμάτων του αύριο
Τέλος, συνάντηση πραγματοποιήθηκε με την Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας όπου θέματα της περιοχής συζητήθηκαν, με ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη οργανωμένης πολιτικής για τη διαχείριση απορριμμάτων. Βρέθηκαν επίσης, με άλλα μέλη της συμμαχίας, σε μία από τις παράνομες χωματερές της περιοχής, όπου οργανωμένα εναποθέτοντας για χρόνια τεράστιες ποσότητες απορριμμάτων στην κοίτη ποταμού που καταλήγει σε γνωστή παρα
λία της περιοχής. Δείτε το βίντεο του συνεπικεφαλής από το πεδίο.

\


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου