Pages

Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023

Μπαράζ περιστατικών στη Μεσσηνία και παραλίγο θύμα στην Τριφυλία

 


ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ με θρασύτητα από επιτήδειους τα περιστατικά με «πρωταγωνιστές» θρασύτατους απατεώνες, οι οποίοι επιχειρούν – με διάφορες προφάσεις – να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από πολίτες στην Μεσσηνία τα τελευταία 24ωρα.

Τα κρούσματα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής εξαπάτησης ή απόπειρας εξαπάτησης συμπολιτών μας συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς σε όλη την Μεσσηνία από χθες, παρά τις συλλήψεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Νέες σπείρες εμφανίζονται συνεχώς στο προσκήνιο, χρησιμοποιώντας όμως το ίδιο γνωστό “παραμύθι”, λέγοντας στα υποψήφια θύματά τους ότι το παιδί τους τραυματίστηκε σε τροχαίο και θέλουν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό να το σώσουν ή ότι το ίδιο τράκαρε ένα μικρό παιδί, το οποίο τραυματίστηκε θανάσιμα, και ζητούν πολλά χρήματα για να μην καταλήξει ο οδηγός του υπαίτιου οχήματος στη φυλακή.

Το μεσημέρι της Τετάρτης 23 Αυγούστου μάλιστα καταγγέλθηκε μια παρόμοια απόπειρα τηλεφωνικής εξαπάτησης, που δεν τελεσφόρησε όμως, καθώς το -παραλίγο- θύμα στους Γαργαλιάνους παραλίγο να πληρώσει 40.000 ευρώ για ατύχημα που ενεπλάκη η κόρη του!

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ.

Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών εκ μέρους των πολιτών, η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε σαφείς οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν. Συγκεκριμένα συμβουλεύουν τα εξής στους πολίτες:

– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.

– Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

– Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

– Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου