Ξεκίνησε η εκπαίδευση της πρώτης σειράς Ικάρων στα νέα αεροσκάφη Μ-346 της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας. «Η Πολεμική Αεροπορία κάνει άλμα στο μέλλον», λένε έμπειροι αξιωματικοί με εκατοντάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, σημειώνοντας πως η προσθήκη του σύγχρονου αεριωθούμενου φέρνει νέα δεδομένα στην εκπαίδευση των ανθυποσμηναγών και ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης.
«Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τη μονάδα σε ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο καθώς διαθέτει δυνατότητες που πολλές αεροπορίες θα ζήλευαν», αναφέρει ο διοικητής της 120ΠΕΑ, ταξίαρχος Ν. Τσιβουράκης.
Ο αντισμήναρχος Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, διοικητής της 361 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος, η οποία συμπληρώνει 61 χρόνια ζωής.
Η «Κ» επισκέφθηκε την 120ΠΕΑ η οποία φιλοδοξεί να γίνει μία από τις πιο σύγχρονες εκπαιδευτικές βάσεις στην Ευρώπη και τον κόσμο, και κατέγραψε τις πρώτες πτήσεις των νέων ανθυποσμηναγών με τα Μ-346.
Κοσμογονία
Με αυτή τη λέξη περιγράφει τις αλλαγές που συντελούνται στην εκπαίδευση των Ικάρων ο διοικητής της 120ΠΕΑ ταξίαρχος (Ι) Νικόλαος Τσιβουράκης. «Το αεροπλάνο δεν κρατιέται, είναι πολύ δυνατό σε επιδόσεις και ακόμα μας εντυπωσιάζει με τις τεχνολογικές του δυνατότητες», λέει στην «Κ» ο κ. Τσιβουράκης. «Είμαστε σοβαρός αντίπαλος» στις εκπαιδευτικές αερομαχίες απέναντι στα F-16 αναφέρει ο μοίραρχος της 362 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος, αντισμήναρχος (Ι) Αναστάσιος Φαλδάμης. «Είναι το πιο σύγχρονο αεροσκάφος που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, στις επιδόσεις είναι παρόμοιο με το να πετάς με F-16», λέει.
Και είναι πράγματι εντυπωσιακό. Το Μ-346 μπορεί να προσομοιώσει τα χαρακτηριστικά οποιουδήποτε δυτικού μαχητικού 4ης και 5ης γενιάς. Μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να φέρει το οπλικό φορτίο των F-16 Viper, των Rafale ή των F-35. Ακόμη, μπορεί να προγραμματιστεί με σενάρια μάχης στον αέρα, ναυτικής ή χερσαίας κρούσης και οποιαδήποτε άλλη αποστολή καλούνται να αναλάβουν οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας.
«Ειδικά όπλα, βλήματα, ραντάρ, αισθητήρες, όλα αυτά μπορεί να τα εξομοιώσει», μας λέει ο διοικητής και εκπαιδευτής της 362ΜΕΑ Αναστάσιος Φαλδάμης, επισημαίνοντας πως «οι ανθυποσμηναγοί θα ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους έχοντας δοκιμαστεί σε κάθε συνθήκη μάχης και απέναντι σε κάθε πιθανή απειλή». Κάτι τέτοιο ήταν σχεδόν αδύνατον με τα θρυλικά Τ-2 Buckeye που μέχρι πρότινος αποτελούσαν το αεροσκάφος προκεχωρημένης εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας. Ακόμη, όμως, και στα Σμήνη Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ) η εκπαίδευση κάθε ιπταμένου εξειδικεύεται στον τύπο του αεροσκάφους της Μοίρας που υπηρετεί. Πλέον, προτού ολοκληρώσουν τη βασική τους εκπαίδευση, οι Ικαροι θα έχουν σημαντικές εμπειρίες από ένα άκρως ρεαλιστικό περιβάλλον μάχης.
Στο έδαφος
Σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης γίνεται στο έδαφος. Η Καλαμάτα διαθέτει δύο υπερσύγχρονους εξομοιωτές, μοναδικούς στην Ευρώπη, για το Μ-346 και το Τ-6. Παράλληλα, με τους σταθμούς εδάφους, τα συστήματα εξοικείωσης και τη χρήση εικονικής πραγματικότητας, η 120ΠΕΑ διεκδικεί μια θέση στις καλύτερες εκπαιδευτικές βάσεις του κόσμου, ενώ ήδη καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον από ξένες αεροπορίες για την αποστολή νέων ιπταμένων στην Καλαμάτα. «Ο στόχος μας είναι να αναδείξουμε τη μονάδα σε ένα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο καθώς διαθέτει δυνατότητες που πολλές αεροπορίες θα ζήλευαν», αναφέρει ο διοικητής της 120ΠΕΑ, ταξίαρχος Τσιβουράκης.
Η «πτήση» στον εξομοιωτή δεν έχει σχεδόν καμία διαφορά με την πραγματική, μου εξηγεί ο μοίραρχος της 361, κ. Φαλδάμης. Ο εκπαιδευόμενος κάθεται στον θόλο και στη διπλανή αίθουσα βρίσκεται ο εκπαιδευτής, ο οποίος σε πραγματικό χρόνο μπορεί να αλλάζει τις παραμέτρους και το σενάριο της αποστολής ή να εμφανιστεί ως «αντίπαλος» πετώντας ένα εχθρικό αεροσκάφος. Με την προσθήκη ενός data link, μάλιστα, ο εξομοιωτής εδάφους μπορεί να συνδεθεί με το πραγματικό αεροπλάνο, ανοίγοντας νέες δυνατότητες στην εκπαίδευση των Ικάρων.
Η Πολεμική Αεροπορία ετοιμάζεται να παραλάβει το πέμπτο Μ-346 μέχρι τα τέλη Μαρτίου και έως τον Απρίλιο του 2025 θα διαθέτει δέκα εκπαιδευτικά με 3.500 διαθέσιμες ώρες πτήσης τον χρόνο, όπως ορίζει η σύμβαση με την ισραηλινή κυβέρνηση. Παράλληλα, εντός χρονοδιαγράμματος προχωράνε τα έργα υποδομής στο αεροδρόμιο, με την ανέγερση νέων κτιρίων, την εγκατάσταση ραντάρ και συστημάτων παρακολούθησης της κυκλοφορίας.
Περισσότερα Τ-6
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι αυξήθηκε η διαθεσιμότητα και στα μονοκινητήρια Τ-6, τα βασικά εκπαιδευτικά του 2ου σταδίου. Είκοσι πέντε αεροπλάνα και 7.500 διαθέσιμες ώρες τον χρόνο προβλέπει η σύμβαση με τους Ισραηλινούς. «Είναι ελικοφόρο αλλά έχει τις επιδόσεις ενός μικρού τζετ», λέει στην «Κ» ο αντισμήναρχος (Ι) Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, διοικητής της 361 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος, η οποία συμπληρώνει 61 χρόνια ζωής.
Τα Τ-6 έχουν κομβικό ρόλο στην εκπαίδευση των Ικάρων καθώς αποτελούν τα αεροπλάνα που «φοιτούν» όλοι οι αεροπόροι πριν γίνει η επιλογή τους για τα μαχητικά, τα αεροπλάνα υποστήριξης ή τα ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας. Η αύξηση των διαθεσιμοτήτων δίνει τη δυνατότητα προσέλκυσης και ξένων εκπαιδευόμενων, αν και η 361 διαχρονικά έχει και αλλοδαπούς σπουδαστές στις τάξεις της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου