Ανοιχτή αιμορραγούσα πληγή παραμένει το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων, για το οποίο, δεκαετίες τώρα, αλλεπάλληλες κυβερνήσεις και πολυάριθμοι υπουργοί, υπόσχονται πάταξη… χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Το κίνητρο για τις «ελληνοποιήσεις» είναι απλό και… διαχρονικό. Σε προϊόντα όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας, το γάλα, σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης είναι πιθανό τα εισαγόμενα προϊόντα να είναι αρκετά πιο φτηνά. Όμως, οι καταναλωτές σε σχέση με τα νωπά διατροφικά προϊόντα, ιδίως αυτά που έχ0υν χαρακτηριστική «εντοπιότητα» που συνδέεται με την ποιότητα και την «αυθεντικότητα», προτιμούν τα «ντόπια» προιόντα, τα οποία τείνουν να θεωρούν και πιο φρέσκα. Αυτό δίνει ένα κίνητρο στους διάφορους επιτήδειους να παρουσιάσουν τα φτηνότερα εισαγομενα ως ελληνικά και να τα πουλήσουν σε τιμές που ταυτόχρονα θα τους προσφέρουν υπερκέρδος, με βάση τη χαμηλή αρχική τιμή τους, αλλά και θα τους επιτρέπουν να εκτοπίσουν από την αγορά προϊοντα που όντως είναι ελληνικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου