Pages

Κυριακή 26 Μαΐου 2024

Ενώ το Καλονερό-Τσακώνα απαξιώνεται ο νέος δρόμος που θα ενώσει Αρκαδία, Ηλεία, Μεσσηνία και Λακωνία

 


Ο Δήμος Μεγαλόπολης σε συνεργασία με Δήμους των Περιφερειακών Ενοτήτων Αρκαδίας, Ηλείας, Λακωνίας και Μεσσηνίας διοργάνωσαν το Σάββατο 25 Μαΐου Ημερίδα με θέμα: «Ο δρόμος της Ανάπτυξης – Κάνουμε πράξη την Περιφερειακή Συνείδηση»  στο Δημαρχείο της Μεγαλόπολης, στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, με κεντρικό στόχο την οδική σύνδεση των Αρχαιολογικών Χώρων: Μυστράς – Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης – Ναός Επικούρειου Απόλλωνα – Αρχαία Ολυμπία. Στο τέλος της ημερίδας, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δημάρχων, με στόχο τη διεκδίκηση πόρων για την κατασκευή του έργου.

«Ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για τη χάραξη του δρόμου που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ένα ιστορικό κομμάτι της Πελοποννήσου. Μιλάμε για έναν δρόμο που θα συνδέσει δύο περιφέρειες, της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας. Εμπνευστής, ο δήμαρχος Μεγαλόπολης. Νιώσαμε το πάθος του δημάρχου να βρει συμπαραστάτες. Έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης και δεν πρέπει να την χάσουμε».

Ο δήμαρχος Μεγαλόπολης Κώστας Μιχόπουλος έλαβε τον λόγο και, αφού ευχαρίστησε και μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το team δημοσιογράφων που παρουσίασαν την εκδήλωση, ειπε:

«Οι πολίτες της Μεγαλόπολης, το ΔΣ και εγώ προσωπικά, εκφράζουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες που είστε εδώ. Με την παρουσία σας δηλώνετε παρόντες. Απόψε είμαστε εδώ για να ξεπεράσουμε όρια και συμβατικούς περιορισμούς. Όσο οι ορίζοντες ανοίγουν, τόσα περισσότερα έχουμε να κερδίσουμε. Σας καλώ να γίνετε από σήμερα κοινωνοί του προγράμματος της ενότητας, με σκοπό την ανάπτυξη του τόπου μας. Η Μεγαλόπολη είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει την απολιγνιτοποίηση ως μετάβαση και ως ευκαιρία ανάπτυξης. Οι υποδομές είναι η ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία χτίζεται κάθε εγχείρημα για την ανάπτυξη του τόπου μας. Αν θέλουμε επισκεψιμότητα και προσέλκυση επενδυτών, πρέπει να δημιουργήσουμε τις υποδομές. Μία από τις πιο σημαντικές, είναι η κατασκευή του δρόμου Λεύκτρο – Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία – Πύργος. Έναν δρόμο που θα ενώσει σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, που θα προαγάγει τον τουρισμό, και θα σημάνει την άρση του αποκλεισμού των μικρών τοπικών κοινωνιών. Παλεύουμε να οριοθετήσουμε το Βιομηχανικό Πάρκο της Μεγαλόπολης, παλεύουμε να αποκτήσουμε εκθεσιακό κέντρο. Για όλα αυτά, η κατασκευή του δρόμου, θα ανοίξει δρόμο συνεργασίας και ελπίδας».

«Η Πελοπόννησος ενώνεται. Από εμάς εξαρτάται. Μέσω του πολιτισμού της αποκτά ενιαία συνείδηση. Σήμερα ανοίγουμε τον δρόμο της ανάπτυξης, γινόμαστε συνοδοιπόροι, ενώνοντας τις δυνάμεις μας».

«Να δούμε και τον οδικό χάρτη πώς θα φτάσουμε στο αποτέλεσμα. Έχουμε να κάνουμε και με τον στρατηγικό σχεδιασμό και το πώς θα αξιοποιήσουμε χρηματοδοτικά προγράμματα. Θα προχωρήσουμε σε μια νέα συνάντηση, με τους κρατικούς φορείς, ενδεχομένως και με τους Ευρωπαίους. Θα σας βοηθήσω προσωπικά, να σχηματίσουμε μια επιτροπή προσωπικοτήτων, που θα μας βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα. Για τα χρήματα της απολιγνιτοποίησης, έρχεται ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, θα του μιλήσω. Θα ξαναβρεθούμε εδώ, για να γιορτάσουμε τη στήριξη αυτού του σημαντικού έργου».

Ακολούθως, τον λόγο έλαβε ο Σπύρος Σπυρίδων, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, πρώην δήμαρχος και περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος αναφέρθηκε στη διχόνοια του 1826 μεταξύ Ρουμελιωτών και Πελοποννησίων, και είπε ότι δεν γνωρίζει ο ίδιος πόσο εύκολο είναι να γίνει η Πελοπόννησος μία περιφέρεια, αλλά μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους οι Δήμοι. Αυτό, όπως είπε, είναι και ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Ο δρόμος πρέπει να γίνει. Ο τουρισμός στην Πελοπόννησο έχει τεράστια περιθώρια. Ποια είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία; Το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα πλησιάσει τα 50 δισ. ευρώ. Όμως, σε δύο χρόνια, δεν θα μπορεί να μας βοηθήσει. Υπάρχει το ΕΣΠΑ. Αλλά χρειάζονται μελέτες και αποδείξεις, και δεν είναι εύκολο κάποιος πάροχος να αναλάβει τη διαδικασία. Είναι, όμως, και οι μικροί πόροι. Οι εθνικοί πόροι. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Χρειάζονται πάνω από δυόμισι χρόνια, και βγαίνουμε έξω από τα όρια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων».

Ο Καθηγητής συγκοινωνιολόγος, και διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου Ιωάννης Γκόλιας, είπε: «Συγχαίρω τον δήμαρχο, και ευχαριστώ που είμαι εδώ. Ως συγκοινωνιολόγος θα μιλήσω. Περνάμε σε άλλη φάση. Πρόσβαση έχουμε. Εκείνο που πρέπει να περάσουμε, είναι η λογική πώς θα εξυπηρετηθούν σημεία που δεν έχουν πρόσβαση. Οι ορεινές περιοχές, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν εξυπηρετούνται. Πρέπει να περάσουμε από τη πρόσβαση στην εξυπηρέτηση περιοχών που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη. Δεν είναι πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο αυτό το έργο. Αλλά πρέπει να τους πείσουμε με επιχειρήματα για να γίνει. Χρειαζόμαστε μελέτες. Ένα βήμα μετά την προμελέτη, που θα πείσει».

Η κυρία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, βουλευτής Ηλείας είπε: «Στηρίζουμε το όραμά σας. Η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων είναι ένα αυτονόητο αίτημα, ιστορικό και πολιτιστικό».

Τον λόγο έλαβε αμέσως μετά ο τέως περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος άφησε αιχμές για την απουσία των βουλευτών Αρκαδίας από την ημερίδα: «Συγχαρητήρια, δήμαρχε, ευχαριστώ για την πρόσκληση. Πολύς αγώνας έγινε στη διάρκεια της θητείας μου, μαζί με τον Χρ. Λαμπρόπουλο, και για άλλα έργα, όπως η Σχολή Νοσηλευτών, και το Εμπορικό Κέντρο που έχει ξεκινήσει η μελέτη. Είναι έργο προτεραιότητας, και ρωτώ τους Αρκάδες που κυβερνούσατε αυτόν τον τόπο. Γιατί δεν προχώρησε; Και για τα Λαγκάδια το ίδιο. Δήμαρχε, έχεις πολύ μεγάλο αγώνα μπροστά σου. Λυπάμαι που δεν είναι εδώ οι βουλευτές της Αρκαδίας. Θεωρώ μεγάλη ευκαιρία την παρουσία του κ.. Αβραμόπουλου στη Βουλή των Ελλήνων. Μιλάμε για το έργο, Γύθειο – Σπάρτη. Για χρόνια, γίνεται η μελέτη. Έχουμε πάει πέντε ή έξι φορές στο υπουργείο. Υπήρξαν πολλές αντιδράσεις. Για τη μελέτη Λαγκαδίων. Το ίδιο. Τον τοπικισμό πρέπει να τον ξεπεράσουμε. Η Αρκαδία πρέπει να είναι η έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Πρέπει να αναλάβουν το κόστος η πολιτική ηγεσία και η πολιτική εκπροσώπηση. Ο συγκεκριμένος δρόμος θα βοηθήσει ολόκληρη την Πελοπόννησο. Χρειαζόμαστε έναν άξονα σύνδεσης. Ευθεία στάση από την πλευρά της κυβέρνησης. Να γίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ των δύο περιφερειών. Να γίνει η μελέτη τώρα, και μπορεί να πληρωθεί από το λιγνιτόσημο. Χρήματα μπορούμε να βρούμε και από τη Δίκαιη Μετάβαση, που μπορεί να πάει πίσω, λόγω του πολέμου. Μπορεί να υποστηριχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, που έχει για τον ΒΟΑΚ, τον Ε65… Γιατί δεν έχει για τον συγκεκριμένο δρόμο;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου