Pages

Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024

Ψηλά στις προτιμήσεις η Πελοπόννησος στον εγχώριο τουρισμό ως οικονομικός προορισμός

 


Tην ανάγκη της εύκολης και ασφαλής πρόσβασης σε τουριστικούς προορισμούς με το αυτοκίνητο αναδεικνύει νέα έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για το πως ταξιδεύουν οι Έλληνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.

Με δεδομένα μάλιστα, πως στην Πελοπόννησο, η συγκεκριμένα μελέτη εντάσσει και την Ηλεία και την Αχαΐα αφού ο διαχωρισμός έχει γίνει γεωγραφικά και όχι διοικητικά, εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς, την αναπτυξιακή δυνατότητα που μπορεί να φέρει στον νομό, ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πατρών – Πύργου που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025.

Άλλωστε, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του «Athens Riviera Summit 2024», ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος κατασκευάζεται με επιταχυνόμενο ρυθμό, με στόχο να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025. Έτσι οι μετακινήσεις κατοίκων και τουριστών θα γίνουν μέσω του σύγχρονου οδικού άξονα.

Η παράδοση στην κυκλοφορία του νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 75 χλμ. θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα προσφέρει οικονομικά οφέλη στη Δυτική Ελλάδα και την Ηλεία ειδικότερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών για εσωτερικούς προορισμούς στην Ελλάδα ποικίλλουν σημαντικά ανά περιοχή.

Η Αττική και η Στερεά Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Εύβοιας, είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί, συγκεντρώνοντας το 21% των προτιμήσεων ενώ ακολουθεί η Μακεδονία με 19%. Η Πελοπόννησος (συμπεριλαμβανομένης και της Ηλείας αφού στην έρευνα οι περιφέρειες κατανέμονται γεωγραφικά και όχι διοικητικά) καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ποσοστό 14% ενώ η Ήπειρος και η Θεσσαλία ακολουθούν με 10% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Θράκη, με 6% και τα Επτάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες με 5% αντίστοιχα.

Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έχουν χαμηλότερα ποσοστά προτίμησης με 2% αντίστοιχα ενώ οι Σποράδες συγκεντρώνουν μόλις 1%.Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%). Από εκεί και πέρα, ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν οι Έλληνες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%.

Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό (14%) απ’ ότι στο εσωτερικό (11%). Για ιατρικούς ή άλλους σκοπούς ταξιδεύουν πολύ μικρά ποσοστά. Αν και η αναψυχή είναι ο συχνότερος σκοπός του ταξιδιού τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το είδος του ταξιδιού διαφέρει σημαντικά.

Έτσι, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το ταξίδι πόλης με 50%, στο εσωτερικό το κυρίαρχο είδος ταξιδιού είναι οι διακοπές στην θάλασσα / παραλία με 45%. Η περιήγηση είναι το δεύτερο συχνότερο είδος ταξιδιού με 32%, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%).

Με αρκετά μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος (36%), το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία (25%). Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Έτσι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%) ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία / Εκθέσεις (45%), οι Αγορές / Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο. Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών. Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%).

Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού. Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού), ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% και 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% και 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% και 43%).

Αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%. Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events / Αξιοθέατα (13%).

Τέλος, το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου