Pages

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

ΑΔΕΔΥ Μεσσηνίας: “Άλλη μια χρονιά σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις”


 ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΝΤ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκινά, και μαζί με τα όνειρα και τις προσδοκίες των παιδιών και των γονιών τους, κάνουν αισθητή την παρουσία τους και τα πολλά σοβαρά προβλήματα που παραμένουν στον χώρο της Παιδείας, όπως:

  • Σχολεία με σοβαρά προβλήματα, χωρίς αντισεισμική θωράκιση, αφού δεν έχει ξεκινήσει καν ο δευτεροβάθμιος προσεισμικός έλεγχός τους, ενώ κάποια από αυτά στεγάζονται σε λυόμενα κτίρια, όπως το 17ο δημοτικό Καλαμάτας από την εποχή του σεισμού του 1986!
  • Παρά τις όποιες μόνιμες προσλήψεις των τελευταίων ετών δεν έχουν καλυφθεί ούτε τα μισά κενά από τις δεκάδες χιλιάδες αποχωρήσεις-συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών τα τελευταία δέκα χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν χιλιάδες μαθητές που περιμένουν για εβδομάδες ή και μήνες κάποια φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για να διδαχθούν τα μαθήματά τους! Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Γυμνασίου Καρδαμύλης φέτος, που στο «πρώτο κουδούνι», για 100 παιδιά υπήρχαν μόλις 3 εκπαιδευτικοί για να διδάξουν!
  • Η απόπειρα της κυβέρνησης να εξασφαλίσει προσωπικό συγχωνεύοντας τμήματα, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται ακόμα περισσότεροι μαθητές σε 25άρια-28άρια τμήματα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις να υποχρεώνονται παιδιά να πάνε σε άλλο σχολείο στο πλαίσιο του «εξορθολογισμού» (π.χ. 19ο δημοτικό Καλαμάτας κ.α.).
  • Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών και το νέο καθεστώς πενιχρής χρηματοδότησης των σχολείων, μάλιστα με το σταγονόμετρο, θέτει σε κίνδυνο την εύρυθμη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο ορατός ο κίνδυνος να πέσει οικονομικό βάρος στους γονείς (που ούτως ή άλλως τους ζητείτε να πληρώνουν αναλώσιμα και σε κάποιες περιπτώσεις και αποκατάσταση βλαβών στις υποδομές) ή να οδηγήσει στο να αλωνίζουν στα σχολεία οι διάφοροι χορηγοί! 
  • Η πρόθεση της κυβέρνησης να μην ανοίξει όλες τις ζητούμενες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αναστάτωση στους μαθητές και στις οικογένειές τους, αφού ή θα πρέπει να αλλάξουν ειδικότητα, ή πόλη-νομό για να βρουν αυτό που θέλουν σε άλλο σχολείο ή να πάρουν τον δρόμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. 
  • Η δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οικονομικά οι εκπαιδευτικοί, καθώς οι μισθοί που για τους νεοδιόριστους ξεκινούν από τα 776ευρώ, δεν επαρκούν για να ζήσουν αξιοπρεπώς, αφού έχουν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα βουνό, με τα ενοίκια να κυμαίνονται στην καλύτερη από 350-600ευρώ μέσα στην Καλαμάτα, τους λογαριασμούς ρεύματος και νερού να έχουν εκτοξευτεί και τα είδη πλατειάς κατανάλωσης να είναι πανάκριβα!

Μόνος δρόμος για τους εργαζόμενους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, η οργάνωση του αγώνα για να απαιτηθούν λύσεις εδώ και τώρα! Η ασφάλεια και τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, το δικαίωμα των εκπαιδευτικών σε αξιοπρεπή διαβίωση, είναι αδιαπραγμάτευτα και δεν αποτελούν «κόστος»! 

Απαιτούμε:

  • Να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο προσεισμικός έλεγχος των σχολείων και να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις! – Όπου απαιτείται, να φτιαχτούν νέες σχολικές μονάδες με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές – Υγιεινή και ασφάλεια στα σχολεία!
  • Να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις – Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές – Άνοιγμα όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. 
  • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς με μόνιμες προσλήψεις! 
  • Να ενισχυθούν άμεσα και ουσιαστικά οι μισθοί των εκπαιδευτικών – Να επιστραφούν 13ος-14ος μισθός – Να δοθεί επίδομα ενοικίου 300ευρώ στους εκπαιδευτικούς (π.χ. αναπληρωτές και νεοδιόριστους) που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους 
  • Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων – Σχολεία ισότιμα, με όλες τις απαιτούμενες σύγχρονες υποδομές, εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό – Σχολείο δωρεάν, που θα καλύπτει τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών!
  • Μονιμοποίηση των νεοδιόριστων που έχουν συμπληρώσει τη δοκιμαστική διετία – Όχι στους εκβιασμούς και στις διώξεις συναδέλφων εκπαιδευτικών που υλοποιούν τις αποφάσεις των ομοσπονδιών τους και της ΑΔΕΔΥ, ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου