ΘΕΤΙΚΑ αποτιμούν οι κάτοικοι του Κυπαρισσιακού κόλπου την νέα μελέτη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παρουσιάστηκε πρόσφατα για την ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς το ενδιαφέρον κομμάτι αναγέννησης του τρένου αποδεικνύεται ο προαστιακός σιδηρόδρομος που ήδη υπάρχει μέχρι την Αχαία και σε περιοχές της Ανατολικής Πελοποννήσου. Παράγοντες της αγοράς εκτιμύν ότι θα εξυπηρετηθεί το εμπορευματικό φορτίο από τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατάκολου και της Καλαμάτας. Την ίδια ώρα κάτοικοι του Κυπαρισσιακού κόλπου πιστεύουν ότι ο προαστιακός χαρακτήρας γραμμής, θα εξασφαλίσει την οικονομική μετακίνηση πολιτών από Πάτρα προς Πύργο, Αρχαία Ολυμπία, Κατάκολο, Κυπαρισσία και Καλαμάτα, στοιχείο σημαντικό λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης, το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο, έχει συνολικό μήκος 131 χιλιόμετρα και έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους. Επίσης, στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με Κατάκολο, προβλέπονται 20 στάσεις, σε Μιντιλόγλι, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός, Σαγέικα, Ν. Μανωλάδα, Κουρτέσι, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Αμπελόκαμπος, Καρδαμά, Δουνέικα, Μιραμάρε, Μυρτιά, Σκουροχώρι, Σαλμώνη, Στρέφι, Πελόπιο, και Πλάτανο, καθώς και 13 σταθμοί σε Βραχνέικα, Κ. Αχαΐα, Λάππα, Βάρδα, Λεχαινά, Καβάσιλα, Αμαλιάδα, 'Αγιος Ηλίας, νέος εμπορευματικός σταθμός Πύργου, Πύργος, Αλφειός, Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία.
Το τμήμα Αλφειός - Κυπαρισσία - Καλαμάτα έχει συνολικό μήκος 118 χιλιόμετρα, ενώ και σε αυτή την περίπτωση έχει μελετηθεί η μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής από μετρικού σε κανονικού πλάτους. Ακόμη, προβλέπονται 27 στάσεις και σταθμοί σε Αλφειό, Αλφειούσα, Επιτάλιο, Κρέστενα, Σαμικό, Καιάφα, Ζαχάρω, Κακόβατο, Φιγαλία, Γιαννιτσοχώρι, Ελαία, Αγιαννάκη, Καλό Νερό, Κυπαρισσία, Κοπανάκι, Δώριο, Βασιλικό Καλλιρρόη, Ζευγολατιό, Μελιγαλά, Σκάλα, Βαλύρα, Πλατύ, Άρης, Θουρία και Καλαμάτα.Ως προς τους χρόνους των διαδρομών, το δρομολόγιο Πάτρα-Πύργος θα διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα, το δρομολόγιο Πάτρα-Αρχαία Ολυμπία περίπου δύο ώρες και το δρομολόγιο Πύργος-Καλαμάτα περίπου μία ώρα και 45 λεπτά. Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, περιόδου 2007-2013(2015), συνολικού κόστους 5,99 εκατομμυρίων ευρώ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Κάποτε επιτέλους οι προτάσεις θα πρέπει να γίνουν πράξεις.!😊
ΑπάντησηΔιαγραφή