Πατρών – Πύργου και τρένο αποτελούν δύο από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας χρονιάς στον χώρο των κατασκευών, μετά από ένα χρόνο που φεύγει και δικαίως θεωρείται «νεκρός» σε ότι αφορά τις υποδομές για τη Δυτική Ελλάδα.
Το υπουργείο υποδομών και ο ίδιος ο Κώστας Καραμανλής , έχει επιλέξει να βάλει ψηλά στην ατζέντα την ακύρωση των πέντε από τους οκτώ διαγωνισμούς για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος και την υλοποίησή του με άλλο μοντέλο.
Το μοντέλο που προτιμούν στο υπουργείο Υποδομών προβλέπει την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, αλλά τον τελευταίο λόγο των έχουν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ακόμα και αν δεν εγκριθεί η λύση που προωθεί το υπουργείο, εξετάζεται η επαναδημοπράτηση του έργου ως ενιαίο. Το ερώτημα είναι, βέβαια, πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια ενός έργου που το ελληνικό δημόσιο δημοπράτησε την τελευταία δεκαετία «με τρεις διαφορετικούς τρόπους», όπως είπε και προ ημερών στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών.
Εκτός από τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, στο υπουργείο υποδομών και μεταφορών, έχουν ανοιχτό ένα ακόμα μέτωπο που «ακουμπάει» την Πάτρα.
Αυτό δεν είναι άλλο από το πως θα γίνει η έλευση του τρένουν στην πρωτεύουσα της Αχαϊας και με ποιο τρόπο θα πείσουν τον δήμαρχο της Πάτρας Κώστα Πελετίδη να συναινέσει ώστε να φτάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το λιμάνι χωρίς να υπογειοποιηθεί η γραμμή σε μήκος 9,5 χιλιομέτρων.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί υπογειοποίηση. Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο πρέπει να δοθεί λύση εντός του εξαμήνου, καθώς ήδη θεωρείται αδύνατο να υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που απαιτούνται ώστε να μην απειληθεί η Ελλάδα με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου