
Οπως έκανε γνωστό στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεών του στη Βουλή, για την επανεκκίνηση αυτών των έργων θα δεσμευτούν κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία και θα δοθούν ως εγγυήσεις στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η ΕΤΕπ με τη σειρά της θα χρηματοδοτήσει τις ελληνικές τράπεζες κι εκείνες θα δανείσουν τις επιχειρήσεις για να ξεκινήσουν εκ νέου τα μεγάλα έργα. Πρόκειται για τα πέντε μεγάλα έργα παραχώρησης (οδικοί άξονες) και τη διαχείριση των σκουπιδιών.
Το πρόβλημα αυτήν τη στιγμή είναι η έλλειψη ρευστότητας, με αποτέλεσμα οι ελληνικές τράπεζες να μη δίνουν δάνεια ώστε οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν την κατασκευή των αυτών των έργων.
Οι διαδικασίες
Η λύση που δίνεται σε συνεργασία με την Ευρ. Επιτροπή, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, είναι η δημιουργία ενός εγγυητικού ταμείου. Αυτό απαιτεί αλλαγή του κανονισμού της Κομισιόν και οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει.
Το ταμείο θα έχει πόρους 1,5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Η ΕΤΕπ θα μοχλεύσει τα κεφάλαια αυτά ώστε τον Μάρτιο να υπάρχουν 6 δισ. ευρώ. Αυτά τα ποσά θα δοθούν στις ελληνικές τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν κι εκείνες με τη σειρά τους τα μεγάλα έργα.
Ταυτόχρονα, σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με τις απαλλοτριώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την ολοκλήρωσή τους απαιτούνται 33 μήνες. Η κυβέρνηση έχει ετοιμάσει σχέδιο νόμου με το οποίο ο χρόνος θα περιοριστεί στους 19 μήνες, ενώ μεγαλύτερο ζήτημα υπάρχει και με το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Αυτές φτάνουν στο 10% σε σχέση με το συνολικό κόστος ενός έργου, ενώ στην ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι γύρω στο 2% με 3%. Και γι’ αυτό το θέμα, όπως και με τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, είχαν προαναγγελθεί νομοθετικές παρεμβάσεις από το υπουργείο Δικαιοσύνης, οι οποίες, όμως, είναι άγνωστο σε ποιο σημείο βρίσκονται λόγω των πολιτικών εξελίξεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου