ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2013 ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Μετά από διορισμένους Περιφερειάρχες που επισκέπτονταν το έργο που εκτελέστηκε στραβά και ανάποδα από ότι πρόβλεπαν οι μελέτες, οι κακοτεχνίες, καθώς τελειώνει το 2017, η Ομηρική πόλη υπομένει και αναρωτιέται το μεγάλο ΓΙΑΤΙ; Αυτό που όλοι φοβήθηκαν στην Κυπαρισσία, αλλά ήταν προδιαγεγραμμένο εξαιτίας ευθυνών Αρχών, υπηρεσιών και κακοτεχνιών στο λιμάνι καθώς στις 12-13 Μαρτίου 2013 (ξημερώματα) κατέρρευσε πλήρως το τμήμα του μόλου που ένωνε τον παλιό με τον καινούργιο προσήνεμο μόλο. Το τμήμα, δηλαδή, που από προηγούμενες θαλασσοταραχές και κυματισμούς είχε σπάσει σε τρία κομμάτια και είχε πάρει επικίνδυνη κλίση.
Από την κατάρρευση του τμήματος αυτού και το γεγονός ότι και το κομμάτι στην άκρη του παλιού προσήνεμου μόλου είχε «απογυμνωθεί» από βράχους (στην εξωτερική του πλευρά) οι οποίοι τον προστάτευσαν από τους κυματισμούς, πλέον αποκόπηκε και αυτό το κομμάτι του παλιού προσήνεμου μόλου, πήρε επικίνδυνη κλίση και είναι έτοιμο να καταρρεύσει και αυτό. 14 εκατομμύρια ευρώ, πήγαν στο αέρα και τα πήρε η θάλασσα.
Ο ΚΟΛΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ 2013 ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΙΕΣΕΙΣ
Τελικά ο πρώην Δήμαρχος Κώστας Κόλλιας μετά από πιέσεις των φορέων υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά η οποία ανέφερε ότι : «Κυρία εισαγγελέα, σας είναι ενδεχομένως γνωστή από δημοσιεύματα ή άλλες αναφορές η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι Κυπαρισσίας με την κατάρρευση του προσήνεμου δυτικού μόλου, με τους πρώτους ισχυρούς κυματισμούς πριν από μερικούς μήνες. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάρρευσης είναι το λιμάνι ουσιαστικά να μη λειτουργεί και τα ελλιμενιζόμενα σκάφη των αλιέων και όχι μόνο να διατρέχουν κίνδυνο. Εκτιμήσεις και στοιχεία που αφορούν στην εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου δημιουργούν προβληματισμούς για το αν η εκτέλεση αυτή ακολούθησε τη σωστή διαδικασία. Έχουν διατυπωθεί επισημάνσεις αρμόδιων φορέων, ότι σημειώθηκαν ουσιαστικές παραλείψεις με συγκεκριμένες ευθύνες, ενδεχομένως και ποινικές. Το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας, εκφράζοντας τα αισθήματα των πολιτών της Κυπαρισσίας, με ομόφωνη απόφασή του μ’ εξουσιοδότησε να σας υποβάλλω την παρούσα μηνυτήρια αναφορά με κύριο αίτημα την αναζήτηση αυτών των ευθυνών. Ενημερωτικά σημειώνω ότι το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε το 2007 από την εταιρεία “ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ”, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Πελοποννήσου με τον τότε χαρακτήρα της και τελείωσε το 2009.
Πληροφορίες για το συγκεκριμένο ζήτημα μπορούν να καταθέσουν: α) ο τότε δήμαρχος του τέως Δήμου Κυπαρισσίας, κ. Γεώργιος Σαμπαζιώτης β) ο τότε πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων Κυπαρισσίας, κ. Γεώργιος Θεοδωρόπουλος και γ) ο νυν πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Αλιέων Κυπαρισσίας, κ. Κωνσταντίνος Ροϊλός. Συνημμένα, σας υποβάλλουμε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα στοιχεία και προσβλέπουμε σε σας για τη διερεύνηση και την απόδοση ευθυνών όπου ανήκουν».
Σε δηλώσεις του, ο δήμαρχος Τριφυλίας, Κώστας Κόλλιας, αφού αναφέρθηκε σε κακοτεχνίες, ελλείψεις, προβλήματα στο έργο που εκτελέστηκε την περίοδο 2007 – 2009, καθώς και στην κατάρρευση τμήματος του προσήνεμου μόλου και ουσιαστικά την καταστροφή του λιμανιού, τόνιζε: «Ήδη, όπως σας έχω πει και γνωρίζετε, η Εισαγγελία έχει ξεκινήσει από μόνη της αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση για το ζήτημα του λιμανιού. Έχει καταθέσει στο Λιμεναρχείο σχετικά έγγραφα και, βεβαίως, προσθέσαμε κι εμείς τα δικά μας έγγραφα, τα οποία ήταν γνωστά και στην τότε Νομαρχία και στην τότε Περιφέρεια, αλλά και στην Εισαγγελία, από τις σχετικές καταθέσεις των αναφορών που είχαν γίνει».
ΩΣ ΠΟΤΕ Η ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ;
Διαχρονικά στο λιμάνι μετά την πρώτη κατάρρευση του μόλου, ήρθαν τομεάρχες κομμάτων-θυμόμαστε την επίσκεψη του τότε τομεάρχη Ναυτιλίας- μαζί με βουλευτές, ήρθαν ειδικοί, ήρθαν αιρετοί αλλά οι προηγούμενες Κυβερνήσεις στην ουσία δεν έπραξαν έκτοτε το καθήκον τους απέναντι στην πόλη. Κάποιοι μάλιστα διαβεβαίωναν τους κατοίκους ότι όλα θα πάνε καλά, για να αρμέξουν τους ψηφοφόρους με την δύναμη του ψήφου που διαθέτουν.
Παράλληλα ο τότε Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης από το 2011 είχε χαρακτηρίσει ως σκάνδαλο την κατασκευή του λιμανιού, ενώ όπως τόνιζε τότε σε ερώτησή του στις 22 Μαρτίου 2013 ο Θανάσης Πετράκος στην Βουλή υπογράμμιζε ότι "Το Λιμάνι της Κυπαρισσίας κατέρρευσε λοιπόν. Οι ευθύνες της εταιρείας, των επιβλεπόντων του έργου και της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας είναι τεράστιες. Τονίζουμε ότι και στο λιμάνι της Κυπαρισσίας όπως και στο Σκούρα-Πυρί η εταιρεία είναι η ίδια, η Ντι Ες ΑΕ, καθώς και οι επιβλέποντες. Θυμίζουμε ότι οι συγκεκριμένοι ελέγχονται σύμφωνα με την έκθεση (2011) του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιτζή. Φαίνεται ότι η διαφθορά μπορούν, ιστορικά, να αναπαράγονται στο «βαθύ κράτος»δεν μπορούν όμως να ξεγελάσουν τη φύση και τη θάλασσα. Επειδή επιτέλους πρέπει να πληρώσουν όσοι ευθύνονται με τις πράξεις τους και τις παραλήψεις τους για την καταστροφή του λιμανιού της Κυπαρισσίας και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος τουλάχιστον 14 εκ. ευρώ".
ΑΠΌ ΤΟ 2007 ΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΉΘΗΚΑΝ...
Να σημειώσουμε ότι στις 25/6/2007 κάτοικοι με πρωτοκολλημένο έγγραφό του στο τότε Δήμο Κυπαρισσίας και την τότε Νομαρχία όπως και την περιφέρεια Πελοποννήσου, κατήγγειλαν την αφαίρεση ογκόλιθων, την παρασκευή σκυροδέματος και την ανάποδη εκτέλεσης του έργου, προαναγγέλοντας ουσιαστικά την επικινδυνότητα του έργου, επιβεβαιώθηκαν μετά από 5 χρόνια όταν τελικά άρχισε να αποδομείται...
Τότε η τοπική εφημερίδα ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ εκφράζοντας το 2013 την κοινή γνώμη, είχε γράψει ότι η Δημοτική αρχή όφειλε τουλάχιστον να καταθέσει φάκελο για την αναζήτηση ευθυνών του έργου, δικαιώθηκε μετά από χρόνια, όπως φαίνεται στις φωτό που δημοσιεύουμε. Αλλά θα κλείσουμε με ένα στίχο από το τραγούδι του φίλου Βασίλη Καζούλη με τίτλο Λιμάνι Βορεινό που σωστά λέει ότι "Σε τούτη την πόλη δεν έχει γιορτή, τα παράθυρα σφραγίσαν και οι φίλοι σκορπίσαν..." Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι πολίτες της Κυπαρισσίας δεν είναι πρόβατα που βελάζουν όταν έρθει η ώρα της ψήφου. Κι έχουν την δύναμη μέσα από την δημοκρατία μας να βάλουν στο περιθώριο όσους δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου