Το κλείσιμο της ανοικτής πληγής με τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, με τις πληροφορίες από την αγορά κατασκευών να κάνουν λόγο για συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να ενταχθούν στην Ολυμπία Οδό.
Το τμήμα Πάτρα – Πύργος ήταν στον αρχικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού, αλλά αφαιρέθηκε κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης προ εξαετίας. Τώρα η κατασκευή του από την κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief και οι τρεις ισχυρότεροι εγχώριοι όμιλοι (ΕλλάκτωρΕΛΛΑΚΤΩΡ -0,69%, ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ), θεωρείται ως η μοναδική λύση για να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, ώστε να μη χαθούν κοινοτικοί πόροι και να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Η συζήτηση με την Κομισιόν ώστε να μπει στην Ολυμπία Οδό το τμήμα Πάτρα – Πύργος ανοίγει, πάντως, μια ευρύτερη κουβέντα για επεκτάσεις και άλλων συμβάσεων παραχώρησης. Πρόκειται για διαπραγμάτευση με τις Βρυξέλλες που δεν θα είναι καθόλου εύκολη, καθώς οι κοινοτικές υπηρεσίες πρέπει να πειστούν πως θα υπάρξει επέκταση μόνο σε συγκεκριμένες συμβάσεις παραχώρησης (και όχι σε όλες, όπως επιδίωκε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών) και δεν θα πρόκειται για απευθείας αναθέσεις. Από τις συζητήσεις που θα έχει με την Κομισιόν η ηγεσία του υπουργείου θα εξαρτηθεί τόσο η εξέλιξη των έργων του Πάτρα – Πύργος, όσο και η τύχη συγκεκριμένων συμβάσεων παραχώρησης.
Ο κ. Καραμανλής έκλεισε, πάντως, με συνοπτικές διαδικασίες την εκκρεμότητα με τον όμιλο Καλογρίτσα ο οποίος είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος σε δύο από τις οκτώ εργολαβίες που είχε σπάσει ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος με απόφαση του τέως υπουργού Χρ. Σπίρτζη. Η Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα κηρύχθηκε έκπτωτη και κατά πληροφορίες έχασε και την προσφυγή που κατέθεσε στη συνέχεια στο Πρωτοδικείο. euro2daygr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου