Ελληνοελβετική πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου: Στόχος οι γραμμές Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

Ελληνοελβετική πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου: Στόχος οι γραμμές Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι


 Aντιπροσωπεία της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας για επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο επισκέφθηκε, τον Δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο.

Επικεφαλής της αντιπροσωπείας ο Ελβετός Πρέσβης Stefan Estermann, τον οποίο και υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Καλαμάτας, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της αντιπροσωπείας μεταξύ των οποίων η Λυδία Καρρά, προέδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος & Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) , η Ειρήνη Φρεζάδου, Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΛΕΤ και συντονίστρια της Ελληνοελβετικής Πρωτοβουλίας, η δημοσιογράφος του καναλιού της Βουλής Ματρώνη Δικαιάκου, καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, Ηλίας Νταίβις. Ακολούθησε γόνιμη και παραγωγική συζήτηση παρουσία και του Προέδρου Κοινότητας Καλαμάτας, Παναγιώτη Λύρα και της γενικής διευθύντριας του Δήμου, Παναγιώτας Κουράκλη.

Στο Δήμαρχο αναπτύχθηκε εκτενώς η οραματική ιδέα για επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου, με τους παριστάμενους να ζητούν και τη συμβολή του Δήμου Καλαμάτας και του Δημάρχου και προέδρου της ΠΕΔ, στο εγχείρημα αυτό. Ο Δήμαρχος υπογράμμισε την πολιτική βούληση που υπάρχει για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής, επικαλούμενος και την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς, τη βούληση της τοπικής κοινωνίας για την επαναλειτουργία της γραμμής, ενώ επισήμανε και το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος βρίσκεται στους στόχους του Κλιματικού Συμβολαίου της Καλαμάτας ως μέλος των 100 Έξυπνων και Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων. Παράλληλα τους παρέπεμψε και στον Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, προτείνοντάς τους να επιδιώξουν συνάντηση ενημέρωσης.

Από την πλευρά της αντιπροσωπείας της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας αναλύθηκε η πρόταση για επαναλειτουργία σε πρώτη φάση της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι και ως επιβατική και ως τουριστική χρήση, εξηγώντας ότι θα απαιτηθεί να υπάρξει μια χρηματοδότηση από το Υπουργείο Μεταφορών ή από την Περιφέρεια για μια μελέτη βιωσιμότητας που θα συνοδεύεται και από ένα business plan. Μάλιστα, προσφέρονται να υλοποιήσουν τη μελέτη κορυφαία επιστημονικά στελέχη του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που διαθέτουν την τεχνογνωσία, σε μια κοινή συνεργασία και ένωση δυνάμεων για να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ήδη η Ελβετική πλευρά διαθέτει τα στοιχεία εκείνα και τα δεδομένα που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά, ως μια προμελέτη. Σύμφωνα με τις δικές τους εκτιμήσεις, η μελέτη βιωσιμότητας θα κοστίσει γύρω στα 400.000 ευρώ, και θα αποτελέσει και τον οδηγό και τη βάση για την περαιτέρω αξιοποίηση και επαναλειτουργία της γραμμής, καθώς ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες σιδηροδρόμων.

Σε πρώτη φάση τέθηκαν για επαναλειτουργία και αξιοποίηση τα τμήματα Κόρινθος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Διαβολίτσι, να λειτουργήσουν και ως επιβατική χρήση και ως τουριστική, ενώ εκφράστηκε δυσκολία προς το παρόν για άλλα ορεινά τμήματα όπως το Άργος-Διαβολίτσι για το οποίο επισημάνθηκε ότι υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες λόγω κατολισθήσεων και ζημιών που έχει υποστεί η γραμμή, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η εκμετάλλευσή της στο μέλλον, κυρίως για τουριστική χρήση.

Ο Ελβετός πρέσβης επισήμανε τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος βάσει και της ιστορικότητας της γραμμής, την οποία θεωρεί εμβληματική, και ανέφερε ως καλή πρακτική το παράδειγμα της Ελβετίας, που είναι η πιο εξειδικευμένη χώρα της Ευρώπης στον Σιδηρόδρομο, διαθέτει την τεχνογνωσία, έχει παρόμοιες γεωμορφολογικές συνθήκες με την Πελοπόννησο, και έχει εντάξει στην καθημερινότητά της το τρένο για κάθε μετακίνηση εντός ή εκτός πόλης, καθώς και για τον ορεινό τουρισμό, και διαθέτουν μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Θεωρεί εξαιρετική ευκαιρία με προοπτικές ανάπτυξης την επανεκίννηση της σιδηροδρομικής γραμμής σε πρώτη φάση Καλαμάτα-Διαβολίτσι, καθώς όπως είπε η Καλαμάτα διαθέτει ήδη τεχνική βάση (μηχανοστάσιο) σε λειτουργία, ενώ η γραμμή της βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και εύκολα μπορεί να επαναδραστηριοποιηθεί.

“Ο σιδηρόδρομος είναι η ιστορική κληρονομιά της Πελοποννήσου, που θα της δώσει πίσω τις ρίζες της”, είπε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι υπάρχει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον από κόσμο που θέλει να κάνει πολιτιστικές διαδρομές με τρένο στην Πελοπόννησο. Τα μέλη της ελληνοελβετικής πρωτοβουλίας εστίασαν κυρίως στο γεγονός ότι η αξία της σιδηροδρομικής γραμής της Πελοποννήσου ως υποδομής είναι στα 5,5 δις ευρώ, και αυτή πρέπει το κράτος να αξιοποιήσει, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών, αφού το τρένο είναι από τα πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς. “Αυτή η αξία δεν μπορεί να αγνοηθεί”, είπαν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι η μετρικη γραμμή είναι απολύτως λειτουργική και με κάποιες παρεμβάσεις-αποκαταστάσεις μπορεί εύκολα να επαναλειτουργήσει.

Διευκρίνισαν ότι μιλούν για σύγχρονα τρένα, αναφερόμενοι σε επιδότηση που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση που αντικαθιστά τα συμβατικά τρένα με ηλεκτρικού τύπου (μπαταρίες) και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η επιχορήγηση φτάνει στο 100% για μετατροπή των τρένων σε μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στη μετρική γραμμή όπως είπαν μπορούν να μπουν δύο τύποι τρένων, είτε χαμηλής ταχύτητας για τουριστικούς σκοπούς που θα συνδέουν σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, είτε το γρήγορο τρένο υδρογόνου τα επόμενα χρόνια με χρηματοδότηση από την Ευρώπη. Ενημέρωσαν μάλιστα και τον Δήμαρχο για την αρνητική-απαγορευτική απάντηση που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με τους σχεδιασμούς για ποδηλατόδρομο στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κόρινθος-Καλαμάτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages