Πέρασε ένας χρόνος από τις πρώτες απολύσεις που έγιναν στην πολύπαθη Ολυμπία Οδό και μάλλον θα περάσουν κι άλλοι μέχρι να ξεμπλοκάρει το έργο. Χιλιάδες εργαζόμενοι είναι στο δρόμο και πουθενά δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα. Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή στα περασμένα γιατί έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως φτάσαμε ως εδώ.
Στις 12/11/2009 στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Παπαδημούλη με θέμα: «κόστος δημόσιων έργων στην Ελλάδα» ο βουλευτής του Σύριζα έλεγε τα εξής:
«Υπάρχει ένα κοινοτικό έγγραφο το οποίο λέει ότι ένα χιλιόμετρο Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κοστίζει όσο επτά χιλιόμετρα Εθνικής Οδού στην Ισπανία και στην Πορτογαλία. Στις αρχές της δεκαετίας αυτής ήταν 1 προς 3. Το ένα χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κόστιζε τρεις φορές και στο τέλος της δεκαετίας πήγαμε στις επτά φορές.
Αυτό το έγγραφο η ελληνική πλευρά μπορεί να το αμφισβητήσει και να πει ότι είναι λάθος, αλλά δεν το έχει κάνει, ούτε με την προηγούμενη Κυβέρνηση και ήλπιζα να το κάνει με τη δική σας. Δεν το κάνει.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι έχουμε ένα κύκλωμα σχεδιασμού, παραγωγής, ελέγχου και παραλαβής των δημοσίων έργων στην Ελλάδα που χρηματοδοτείται από δημόσιους πόρους, κοινοτικούς και εθνικούς, που είναι μήτρα σπατάλης δημόσιου χρήματος και μήτρα παραγωγής σκανδαλωδών συμβάσεων, αρχικών και συμπληρωματικών.»
Η σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού» σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε κι από την σημερινή κυβέρνηση. Ο γ.γ. του υπουργείου Δ. Κατσιγιάννης είναι στέλεχος σήμερα της Ολυμπίας Οδού. Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια. Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Στις 18/07/2011 ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριωτης, στην ερώτηση των βουλευτών Σταύρου Καλογιάννη, Δημήτρη Τσουμάνη και Κων/νου Παπασιώζου σχετικά με την αναθεώρηση συμβάσεων παραχώρησης, λέει χαρακτηριστικά:
«Η σημερινή Κυβέρνηση ψήφισε αυτές τις συμβάσεις που ήταν ένα άρθρο η καθεμία, ως αντιπολίτευση, γιατί ήθελε τα έργα. Ωστόσο, οι συμβάσεις αυτές είχαν προβλήματα τα οποία επισημάνθηκαν ήδη από την ψήφισή τους. Προβλήματα στο σχεδιασμό, στη μελέτη και στο μίγμα χρηματοδότησης.»
Αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που υπάρχουν στην κατασκευή του έργου είναι ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Ο υπουργός κ. Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε στην Βουλή από τον Παναγιώτη Λαφαζάνη για θέματα που αφορούσαν την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζομένων, παρέπεμψε στον «ανεξάρτητο» μηχανικό που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης.
Ποιος όμως είναι ο «ανεξάρτητος» μηχανικός, από ποιόν επιβλέπεται και σε ποιόν λογοδοτεί?
Η VINCI, όταν ανέλαβε το έργο, επέβαλε και την SETEK TPI με την οποία έκανε δουλειές στην Γαλλία. Η εταιρεία αυτή έφερε την Salfo και Συνεργάτες ΕΠΕ.
Αυτές οι εταιρείες, λοιπόν, πληρώνονται από τους εργολάβους για να τους ελέγχουν(!!!!)
Τον έλεγχο, λοιπόν, τον κάνει κάποια ιδιωτική εταιρεία που πληρώνεται από τον ελεγχόμενο (τους εργολάβους), δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δεν ελέγχεται από το υπουργείο.
Και τις πιστοποιήσεις για χρήματα, ποιος τις κάνει? Ποιος πιστοποιεί το μέγεθος των εργασιών και εκταμιεύονται χρήματα? Μα ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Στην περιβόητη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για την πορεία (?) του έργου «Ολυμπία Οδός» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 στην Αθήνα μάθαμε πως ακόμα και σήμερα ο Υπουργός δεν έχει στην διάθεση του προσαρτήματα της σύμβασης, που αποτελούν νόμο του κράτους και κυρίως δεν έχει αυτό του μοντέλου χρηματοδότησης....
Δρόμος Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι: Συνεχίζονται οι εργασίες, κολλήματα σε απαλλοτριώσεις και σε γέφυρες
Με καθυστερήσεις αλλά και συνεχιζόμενες εργασίες προχωρά το οδικό έργο Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, ένα από τα πιο σημαντικά οδικά έργα της Τριφυλίας που αναμένεται να αναβαθμίσει την οδική σύνδεση...Απελευθέρωση 25 ζευγαριών ορεινής πέρδικας σε καταφύγια άγριας ζωής της Τριφυλίας
Με στόχο την ενίσχυση των πληθυσμών της άγριας πανίδας και την προστασία της βιοποικιλότητας, εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Συντονισμού & Επιθεώρησης Δασών Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και...ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ της μελέτης για την ανακατασκευή του Τουριστικού Ξενώνα Γαργαλιάνων αποφάσισε το Τοπικό Συμβούλιο
Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Γαργαλιάνων για αξιοποίηση προγραμμάτων χρηματοδότησηςΤην ολοκλήρωση και επικαιροποίηση της μελέτης που είχε ξεκινήσει το 2017 για την...31χρονη σκοτώθηκε μετά από τροχαίο με ανατροπή Ι.Χ. στη Μαραθόπολη Τριφυλίας
Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε νωρίτερα το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής με θύμα μια 31χρονη γυναίκα στην επαρχιακή οδό Μαραθόπολης – Κρυονερίου. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε η άτυχη γυναίκα με...2ο Δημοτικό Σχολείο Γαργαλιάνων: Άγνωστοι δράστες έκλεψαν υλικό και λεηλάτησαν το σχολείο
Όπως έκανε γνωστό ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γαργαλιάνων απόψε άγνωστοι εισέβαλαν στο σχολείο και αφού προκάλεσαν φθορές αφιαρώντας ηλεκτρονικό εξοπλισμό απαραίτητο για τη...
Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Outdoor Learning and Living – Schooler Planet» εντάχθηκε το 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών
Η φύση έγινε το σχολείο – Οι μικροί μαθητές έμαθαν έξω από τα θρανίαΤο 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών συμμετέχει ενεργά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Outdoor Learning and Living”, στον κύκλο δράσεων με...Τιμούν τον Άγιο Γεώργιο και αναβιώνουν τα «Λελώνεια» στα Φιλιατρά
Τη μνήμη του λαοφιλούς Αγίου Γεωργίου του Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρου τιμούν στα Φιλιατρά την Τετάρτη 23 Απριλίου και, παράλληλα, αναβιώνουν τα «Λελώνεια». Τα «Λελώνεια» είναι ιππική παρουσίαση,...ΕΝΤΥΠΣΙΑΣΕ το κοινό το έθιμο του σπασίματος της κανάτας στα Φιλιατρά
Με εντυπωαική λαική συμμετοχή και σε ατμόσφαιρα συγκίνησης αναβίωσε το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου στα Φιλιατρά το έθιμο του σπασίματος της κανάτας που διατηρεί τις ρίζες του από την εποχή της...Εντυπωσίασε το σημείο συνάντησης με την περιφορά των Επιταφίων στα Φιλιατρά
ΚΑΤΑΚΛΥΣΤΗΚΕ από κατάνυξη υπό το φως της ιεράς πομπής που τελέστηκε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής η περιφορά των Επιταφίων στα Φιλιατρά, παρουσία εκατοντάδων πιστών.Λίγο μετά τις 9 το βράδυ, οι...Το πατροπαράδοτο έθιμο του σπασίματος των κανατιών ζωντανεύει στα Φιλιατρά το Μ. Σάββατο
Με την τέλεση της Ακολουθίας της Πρώτης Ανάστασης, στις 10:30 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννη Φιλιατρών, αναβιώνει και φέτος το παραδοσιακό έθιμο του σπασίματος των...
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ατέρμονη λύση για την Ολυμπία Οδό;
Tags
# ειδήσεις
# Ελλάδα
# Ολυμπία
# greece
# news
# radio936
Share This
Newer Article
520 εκατομμύρια στα κόμματα σε δέκα χρόνια
Older Article
Νέα διοίκηση στο παράρτημα Πελοποννήσου της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
AnonymousJan 08, 2016ΜΕ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ- ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
AnonymousJan 07, 2016ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
AnonymousJan 07, 2016
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου