Καυτές ερωτήσεις στη Περιφέρεια για το οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Καυτές ερωτήσεις στη Περιφέρεια για το οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας

Ε­πε­ρώ­τη­ση για το βα­σι­κό ο­δι­κό δί­κτυ­ο στο νο­μό Μεσ­ση­νί­ας κα­τά­θε­σε ο Πε­ρι­φε­ρεια­κός Σύμ­βου­λος Νί­κος Πα­τσα­ρί­νος. Ο κ. Πα­τσα­ρί­νος στην ε­πε­ρώ­τη­ση α­να­φέ­ρει: «Ε­δώ και πά­νω α­πό 25 χρό­νια, με την ο­λο­κλή­ρω­ση του αυ­το­κι­νη­το­δρό­μου Α­θή­να – Τρί­πο­λη – Κα­λα­μά­τα,  εί­χε α­να­γνω­ρι­στεί α­π’ ό­λους τους φο­ρείς του νο­μού Μεσ­ση­νί­ας η α­νάγ­κη να υ­πάρ­χει σε ε­ξέ­λι­ξη και να ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται η κα­τα­σκευ­ή του βα­σι­κού ο­δι­κού δι­κτύ­ου που θα συν­δέ­ει γρή­γο­ρα και με α­σφά­λεια το Νο­μό μας με τους άλ­λους ό­μο­ρους Νο­μούς και την πρω­τεύ­ου­σα Κα­λα­μά­τα με τα πε­ρι­φε­ρεια­κά κέν­τρα (πε­ρι­με­τρι­κός δα­κτύ­λιος). Στο ό­νο­μα αυ­τού του ο­δι­κού δι­κτύ­ου κα­τά και­ρούς δί­νον­ται υ­πο­σχέ­σεις και δη­μι­ουρ­γούν­ται εν­τυ­πώ­σεις α­πό τους δι­οι­κούν­τες σε ε­θνι­κό, πε­ρι­φε­ρεια­κό και το­πι­κό ε­πί­πε­δο. Ας δού­με ό­μως τι πε­ρι­λαμ­βά­νε­ται σ’ αυ­τό και τι πραγ­μα­τι­κά έ­χει γί­νει. Α­να­φε­ρό­μα­στε:
Α. 1) Στον αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μο «Ο­λυμ­πί­α» ο­δός, που συν­δέ­ει τη Δυ­τι­κή Πε­λο­πόν­νη­σο με τη Μεσ­ση­νί­α (Ζευ­γο­λα­τιό) πε­ρί­που 27,5 χλμ. (μέ­σα στο νο­μό).
2) Στον ε­θνι­κό δρό­μο (9η) που συν­δέ­ει τον νο­μό Η­λεί­ας με τη δυ­τι­κή πλευ­ρά του Νο­μού, Κα­λό Νε­ρό – Κυ­πα­ρισ­σί­α – Φι­λια­τρά – Γαρ­γα­λιά­νοι – Ρω­μα­νού – Πύ­λος – Με­θώ­νη (≈ 77 χλμ.­).
3) Στον ε­θνι­κό δρό­μο (82η) που συν­δέ­ει Σπάρ­τη – Κα­λα­μά­τα – Μεσ­σή­νη – Ρι­ζό­μυ­λο – Πύ­λο (≈ 86 χλμ. α­πό ό­ρια νο­μού).
Και α­κό­μα στους ε­παρ­χια­κούς δρό­μους:
Β. 1) Κα­λα­μά­τα – Καρ­δα­μύ­λη – Αγ. Νί­κω­να (1η ε­παρ­χια­κή – 66 χλμ.) που δι­α­σχί­ζει τη Μεσ­ση­νια­κή Μά­νη.
2) Ρι­ζό­μυ­λο – Πε­τα­λί­δι – Κο­ρώ­νη (9η ε­παρ­χια­κή – 29 χλμ.) που δι­α­σχί­ζει τη δυ­τι­κή πα­ρα­λί­α του Μεσ­ση­νια­κού κόλ­που.
3) Κο­ρώ­νη – Βα­σι­λί­τσι – Με­θώ­νη (νέ­α 13η ε­παρχ. ο­δός – 30 χλμ.) που δι­α­σχί­ζει τη νό­τια πλευ­ρά του Νο­μού και «κλεί­νει» τον πε­ρι­με­τρι­κό δα­κτύ­λιο.
Μπο­ρού­με α­κό­μα να συμ­πλη­ρώ­σου­με στο βα­σι­κό ο­δι­κό δί­κτυ­ο το τμή­μα της 7ης ε­παρ­χια­κής ο­δού που συν­δέ­ει τη Μεσ­σή­νη με την ι­στο­ρι­κή πε­ρι­ο­χή της αρ­χαί­ας Μεσ­σή­νης (Λάμ­παι­να), πε­ρί­που 10 χλμ.
Ό­λοι οι άλ­λοι εν­δι­ά­με­σοι δρό­μοι του Νο­μού έ­χουν την α­ξί­α τους που πε­ρι­ο­ρί­ζε­ται κύ­ρια στο να ε­ξυ­πη­ρε­τούν το­πι­κά και να συν­δέ­ουν τις ό­μο­ρες πε­ρι­ο­χές. Ας δού­με τι έ­χει γί­νει σε κά­θε μί­α α­πό τις 2 πα­ρα­πά­νω ε­νό­τη­τες:
Α. 1) Η «Ο­λυμ­πί­α Ο­δός», το πιο βα­σι­κό α­νε­κτέ­λε­στο ο­δι­κό κομ­μά­τι του Νο­μού έ­χει μπει στο μαν­τεί­ο των Δελ­φών με το ε­ρώ­τη­μα «θα γί­νει ή δεν θα γί­νει». Έ­χει α­φε­θεί μέ­σω της σύμ­βα­σης πα­ρα­χώ­ρη­σης στα συμ­φέ­ρον­τα Τρα­πε­ζών και των με­γα­λο­κα­τα­σκευα­στών και δεν ρι­σκά­ρει κα­μί­α πο­λι­τι­κή αρ­χή να δε­σμευ­τεί για το τι «μέλ­λει γε­νέ­σθαι». Η κυ­βέρ­νη­ση «κρύ­βε­ται», η Πε­ρι­φέ­ρεια αρ­κεί­ται σε δή­θεν πο­λε­μι­κές α­να­κοι­νώ­σεις προς τα έ­ξω ε­νώ «κα­τα­πί­νει τη γλώσ­σα της» ό­ταν κι­νη­το­ποι­ούν­ται οι φο­ρείς του δι­πλα­νού Νο­μού. Η υ­λο­ποί­η­ση του έρ­γου εί­ναι σε πο­σο­στό 0%.
2) Στην 9η ε­θνι­κή ο­δό που δι­α­σχί­ζει τη δυ­τι­κή πλευ­ρά του Νο­μού και συν­δέ­ει την Κυ­πα­ρισ­σί­α με τη Με­θώ­νη:
α) Έ­χει γί­νει το τμή­μα Κυ­πα­ρισ­σί­α – Φι­λια­τρά (12 χλμ.) με σο­βα­ρά κα­τα­σκευ­α­στι­κά και λει­τουρ­γι­κά προ­βλή­μα­τα που α­παι­τεί­ται να ξα­να­με­λε­τη­θεί για λό­γους α­σφα­λεί­ας. Το ί­διο σχε­δόν ι­σχύ­ει και για το τμή­μα Κα­λό Νε­ρό – Κυ­πα­ρισ­σί­α (6 χλμ.­).
β) Το τμή­μα Φι­λια­τρά – Γαρ­γα­λιά­νοι (17 χλμ.) με έ­τοι­μη με­λέ­τη (ό­πως εί­χε α­να­κοι­νω­θεί α­πό το 2009) α­κό­μα δεν έ­χει γί­νει ε­φι­κτό να εν­τα­χθεί σε κά­ποι­ο πρό­γραμ­μα ε­νώ εκ­κρε­μούν α­κό­μα ζη­τή­μα­τα με τις α­παλ­λο­τρι­ώ­σεις.
γ) Το τμή­μα Γαρ­γα­λιά­νοι – Ρω­μα­νού (12 χλμ.) ο­λο­κλη­ρώ­θη­κε με προ­βλή­μα­τα στο με­γα­λύ­τε­ρο μέ­ρος του πριν λί­γα χρό­νια και τώ­ρα δρο­μο­λο­γεί­ται νέ­α ερ­γο­λα­βί­α (πρϋπ. 20 εκ. €­!­!­!) για το υ­πό­λοι­πο. Υ­πάρ­χει α­νάγ­κη σ’ αυ­τό το τμή­μα να δι­α­σφα­λι­στεί η δη­μό­σια έ­κτα­ση.
δ) Το τμή­μα Ρω­μα­νού – Πύ­λος (19 χλμ.) βρί­σκε­ται μάλ­λον στα «α­ζή­τη­τα».
ε) Το τμή­μα Πύ­λος – Με­θώ­νη (11 χλμ.) με­λε­τι­έ­ται α­π’ το Υ­πουρ­γεί­ο Υ­πο­δο­μών μα­ζί με το τμή­μα της άλ­λης ε­θνι­κής ο­δού Ρι­ζό­μυ­λος – Πύ­λος, χω­ρίς να φαί­νε­ται να υ­πάρ­χουν α­πτά α­πο­τε­λέ­σμα­τα. Το πο­σο­στό υ­λο­ποί­η­σης στην εν λό­γω ε­νό­τη­τα Α2 εί­ναι 39% με αρ­κε­τά ό­μως προ­βλή­μα­τα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages