Φιλόδοξα σχέδια για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, στο πλαίσιο των περικοπών του σιδηροδρομικού έργου στη χώρα για λόγους οικονομίας, έχει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα στις αρχές Απριλίου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Σπηλιόπουλος και ομάδα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ συμμετείχαν σε ημερίδα την οποία διοργάνωσε το Επιμελητήριο Ηλείας, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκαν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτήν την εποχή στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, αλλά και τα μελλοντικά σχέδια.
Αγκάθια οι προσφυγές και η διέλευση της Πάτρας
Οι τοπικοί φορείς από την αρχή είχαν ταχθεί ενάντια στη διακοπή της λειτουργίας του δικτύου και ουδέποτε σταμάτησαν να ζητούν την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου στην περιοχή, καθώς, εκτός των άλλων, υποστηρίζουν ότι μπορεί να συμβάλει σημαντικά και στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για να επαναλειτουργήσει το δίκτυο της Πελοποννήσου είναι τα σιδηροδρομικά έργα να ολοκληρωθούν ως την Πάτρα, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν στο υπολειπόμενο τμήμα. Αυτό το τελευταίο όμως δεν είναι τόσο απλό.
Από τη μία, υπάρχει η δικαστική προσφυγή κατά του προσωρινού μειοδότη που έγινε για το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη και αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις στην ανάδειξη αναδόχου στο συγκεκριμένο τμήμα.
Από την άλλη, σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμα η υπόθεση της διέλευσης της γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας. Η πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για υπογειοποίηση σε ορισμένα τμήματα και επίγεια χάραξη σε άλλα δεν φαίνεται να γίνεται δεκτή από την τοπική αρχή. Ο Δήμος Πατρέων έχει ήδη προστρέξει στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις, ενώ φαίνεται ότι την πρόταση της θυγατρικής αμφισβητούν ευθέως και στελέχη του ίδιου του ΟΣΕ. Όμως χωρίς να δοθούν λύσεις στα θέματα αυτά τα σχέδια για τη γραμμή πέραν της Πάτρας μόνο πρώιμα μπορούν να χαρακτηριστούν.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο της ημερίδας που διοργανώθηκε στον Πύργο ο προϊστάμενος της Δ/νσης Έργων Ι, Αθανάσιος Καπένης, παρουσιάζοντας την εξέλιξη των έργων στο τμήμα Κιάτο - Πάτρα, επεσήμανε ότι για να φτάσει το τρένο στην Ηλεία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι την Πάτρα, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης από την πόλη. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών εκτίμησε ότι θα γίνει ως το 2020, ενώ το τμήμα Κιάτο – Ρίο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2017.
Οι μελέτες προχωρούν
Πάντως από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ γίνεται όλη η προεργασία ώστε να προχωρήσουν τα έργα εκσυγχρονισμού και στο υπόλοιπο δίκτυο, στο τμήμα Πάτρα – Καλαμάτα.
Ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μελετών της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. Μιχάλης Αναστασάκηςπαρουσίασε την πρόοδο των μελετών για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία, Πύργος – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ./ώρα, όπου αυτό είναι εφικτό εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.
Επίσης μελετώνται ανισόπεδες διαβάσεις, που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις με την παλιά εθνική οδό και με άλλες οδούς που εμφανίζουν αυξημένη κίνηση. Αναλυτικότερα αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις συμβάσεις μελετών για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, για τις οποίες έχει εγκριθεί η χρηματοδοτική συνδρομή από την Ε.Ε. Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της περιόδου 2007-2013 με πέρας το 2015 και η συνολική χρηματοδότηση είναι 21 εκατ. ευρώ.
Η γραμμή στο τμήμα Πάτρα - Πύργος έχει μήκος περίπου 99 χλμ., στο Πύργος - Ολυμπία 21 χλμ. και ατο Πύργος - Κατάκολο 12 χλμ., συνολικά δηλαδή είναι 132 χιλιόμετρα. euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου