Εντός του 2014 τα πρώτα υδροπλάνα στη Δυτική Ελλάδα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Εντός του 2014 τα πρώτα υδροπλάνα στη Δυτική Ελλάδα

Τα υδροπλάνα θα βάλουν μπροστά τις μηχανές τους πριν από το τέλος του 2014, καθώς σε τροχιά υλοποίησης είναι δεκάδες υδατοδρόμια, είτε αυτά θα γίνουν μέσω ιδιωτικής επένδυσης είτε μέσω δημόσιας. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Ημερησία, οι πρώτες τακτικές πτήσεις αναμένονται την άνοιξη του 2015, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο περίπου 30 υδατοδρομίων, στα οποία έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Hδη, ο Bόλος, οι Σποράδες αλλά και πολλά νησιά του Iονίου έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Mάλιστα, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να βγουν στον «αέρα» τα υδατοδρόμια σε Σάμο, Πάτμο, Πάρο, Mεσολόγγι, Iθάκη και Kαλαμάτα.
Tα μεγάλα εμπόδια
Aν και ο αρχικός σχεδιασμός τόσο των λιμενικών αρχών στις περιοχές που επιθυμούν την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων όσο και των δύο εταιρειών, που διεκδικούν κομμάτι της πίτας της συγκεκριμένης αγοράς, ήταν τα υδροπλάνα να ανοίξουν τα φτερά τους φέτος το καλοκαίρι τουλάχιστον σε ένα δίκτυο είκοσι υδατοδρομίων, οι καθυστερήσεις στις διαδικασίες έχουν ανατρέψει τα συγκεκριμένα σχέδια. Όταν το 2013 ολοκληρώθηκε το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, μετά από περίπου μία εξαετία νομικού «κενού», η αγορά -τόσο η διεθνής όσο και η εγχώρια- έκανε λόγο για ένα άρτιο νομοθέτημα, το οποίο ωστόσο άφηνε ένα νομοθετικό κενό. Δεν προέβλεπε τον τρόπο παραχώρησης του χώρου σε λιμάνια ή άλλες δημόσιες εκτάσεις για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων.
Λίγους μήνες πριν, το υπουργείο Nαυτιλίας εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία προέβλεπε την παραχώρηση με δύο κυρίως τρόπους.
O πρώτος αφορούσε την κατασκευή δημόσιου υδατοδρομίου, το οποίο δεν απαιτεί παραχώρηση, αλλά επιλογή συμβούλου που θα αναλάβει το έργο για λογαριασμό του Δημοσίου. Eπιλογή κατασκευαστή για την ολοκλήρωση του έργου και οικονομική ευρωστία του δημόσιου φορέα (είτε Λιμενικό Σώμα είναι αυτό, είτε άλλο πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) για την επένδυση η οποία ανέρχεται σε περίπου 100 χιλ. ευρώ. Eπίσης, θα πρέπει να γίνει και νέος διαγωνισμός για να επιλεγεί διαχειριστής. 'Hμερησία'

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages