Στο Ελεγκτικό το πανοπροίκι για τον άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα - kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

kyparissianews.com- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΡΙΦΥΛΙΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

24ΩΡΗ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ-ΤΡΙΦΥΛΙΑ- ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ


Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Στο Ελεγκτικό το πανοπροίκι για τον άξονα Κόρινθος-Καλαμάτα

Από τις αρχές του φθινοπώρου επρόκειτο να κατατεθεί στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, αλλά ακόμα εκκρεμεί η έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο θα εκδώσει την απόφασή του εντός των ημερών.Το έργο βρίσκεται σε τελικό στάδιο, αλλά η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που συμμετέχει μαζί με εμπορικές τράπεζες στη χρηματοδότησή του ζητεί πρόσθετες εγγυήσεις λόγω της χαμηλής κυκλοφορίας.Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων παρακολουθούν τις συμβάσεις παραχώρησης και τις πληροφορίες των τελευταίων μηνών, η αναμορφωμένη σύμβαση θα προβλέπει πρόσθετη (δυνητική) επιδότηση του ελληνικού δημοσίου η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 500 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει πρόσθετες εγγυήσεις κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου (που λήγει το 2038) στην περίπτωση που τα έσοδα της κοινοπραξίας «Μωρέας» από διόδια είναι χαμηλότερα των προβλέψεων.Η αρχική σύμβαση παραχώρησης, το 2007, προέβλεπε πως τα ετήσια έσοδα από διόδια θα κινούνταν κοντά στα 45 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ σήμερα έχουν υποχωρήσει σε περίπου 22 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι προβλέψεις της ΕΤΕπ, με τις οποίες δεν συμφωνούν στο υπουργείο Υποδομών είναι ακόμα πιο δυσοίωνες.
Η ίδια σύμβαση προβλέπει πως οι εγγυήσεις που θα καλούνταν να καταβάλλει το δημόσιο στην περίπτωση μειωμένης κυκλοφορίας θα έφταναν τα 200 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, η συμφωνία για την αναμορφωμένη σύμβαση προβλέπει πρόσθετες (δυνητικές πάντα) εγγυήσεις της τάξης των 300 εκατ. ευρώ. Το ποσό που θα καταβληθεί τελικά εξαρτάται, πάντως, από το πώς θα εξελιχθεί η κυκλοφορία και τα έσοδα τα επόμενα χρόνια.
Η νέα σύμβαση πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή όπως συνέβη και με τις τέσσερις άλλες συμβάσεις παραχώρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Pages