Αποτελεί κοινό τόπο, πλέον, ότι η τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας περνά και από την κουζίνα της. Αυτό δείχνουν οι προσπάθειες με τα «Σεμινάρια μεσσηνιακής γαστρονομίας» που διοργανώνει το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, και το ενδιαφέρον από επιχειρηματίες του κλάδου. Πέραν, όμως, των προσπαθειών αυτών, θα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους ότι η προώθηση της μεσσηνιακής κουζίνας, άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μεσογειακή διατροφή, θα μπορούσε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών. Διάβαζα τις προάλλες ένα ρεπορτάζ στην «Καθημερινή», που υπέγραφε η Λίζα Γιάνναρου και το οποίο σε πανελλήνια διάσταση επιβεβαιώνει όλα αυτά που ακούμε, αλλά ακόμα δεν έχουμε κάνει. Ότι, δηλαδή, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος που να μην προωθεί, ίσως και αν πρέπει αποκλειστικά, τοπικά προϊόντα, τα οποία είναι και εξαιρετικής ποιότητας. Από αλκοολούχα ποτά μέχρι χυμούς, λαλάγγια, τυροκομικά προϊόντα και οτιδήποτε άλλο παράγουμε.
Έγραφε λοιπόν: «Δε θυμάμαι πότε ξεκίνησε το χούι, αλλά τα τελευταία χρόνια η πρώτη ερώτηση στους φίλους που γυρίζουν από ταξίδια εντός ή εκτός των τειχών είναι “φάγατε καλά;”. Ίδιο άγχος και με τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας: θα έφαγαν, άραγε, καλά ή θα κακόπεσαν; Στο μυαλό μου ένα ωραίο δείπνο μπορεί να σε αποζημιώσει από την ταλαιπωρία του ποδαρόδρομου, η δοκιμή των γευστικών μυστικών μιας πόλης –και δη το φαγητό του δρόμου– μπορεί ακόμη και να υποκαταστήσει την επίσκεψη σε ένα μουσείο. Υπάρχει καλύτερη διαφήμιση ενός τόπου από το φαγητό του; Δεν είμαι η μόνη “τρελή”. Ο γευστικός ή γαστρονομικός τουρισμός αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ραγδαία σε όλο τον κόσμο, με όλο και περισσότερους να επιλέγουν προορισμούς με βάση τις γευστικές εμπειρίες που μπορούν να τους προσφέρουν. Είναι απορίας άξιον γιατί η χώρα μας με την κουζίνα των δεκάδων αποχρώσεων δεν έχει ανεβεί ακόμη σε αυτό το άρμα (μόλις πρόσφατα άρχισε να εντάσσεται ελληνικό πρωινό στα ξενοδοχεία μας). Ωστόσο, κάποιες προσπάθειες αξίζουν αναφοράς.
Τρίτη 23 Ιουνίου 2015
Home
Ελλάδα
Μεσσηνία
greece
messinia
news
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ
Tags
# Ελλάδα
# Μεσσηνία
# greece
# messinia
# news
Share This
About Ανώνυμος
news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ στο freegr@gmail.com. Ακούμε τις απόψεις σας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου